Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D
Autor Wiadomość
gl9100 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 6
Skąd: krakow
Wysłany: 16-12-2015, 00:25   Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D

Chcę kupić Outlandera z 2011 roku i znalazłem egzemplarz z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D (?) i przebiegiem 150kkm. W paru wątkach na forum znalazłem opinie że jest to silnik drogi w naprawie/utrzymaniu, ale chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej.

Jakich problemów oczekiwać od silnika? Ile kosztują części/naprawy? Jak jest z dostępnością części (samochodu nie zamierzam serwisować w ASO)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-12-2015, 08:56   

to nie silnik, ale samochód jest bardzo drogi w naprawach. Jeśli są zamienniki to ceny ori części są wysokie, ale znośne. Jak nie ma do czegoś zamiennika to ceny części są diamentowe jak logo ;) np. wymieniałem koło dwumasowe za "jedyne" 4,5kzł, 3 miesiące później kupiłbym lepszy zamiennik za 1,7kzł. Spineczka plastikowa o wartości 50gr - jedyne 9zł/szt. Na szczęście rzadko trzeba coś kupować, ale uniknąć tego się nie da w używkach
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 16-12-2015, 10:24   

jesli potrafisz jezdzic z dpf/fap to dlugo nic Cie nie spotka...
ceny czesci na teraz to np przepustnica 500zl, egr, 500, fap/dpf 1000zl, kolo dwumasowe+sprzeglo 2000zl, plyn do fap 500zl sprawdzone bo musialem wymieniac, czesci duzzo, bo pasuja od c-crossera i 4007, jest w czym wybierac
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-12-2015, 11:41   

supeer napisał/a:

jesli potrafisz jezdzic z dpf/fap to dlugo nic Cie nie spotka...
ceny czesci na teraz to np przepustnica 500zl, egr, 500, fap/dpf 1000zl, kolo dwumasowe+sprzeglo 2000zl, plyn do fap 500zl sprawdzone bo musialem wymieniac, czesci duzzo, bo pasuja od c-crossera i 4007, jest w czym wybierac
ale kolega pytał o 2,2 mitsu a nie PSA w tym drugim przypadku ceny napewno przystępne,
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-12-2015, 20:44   

Ja przyznam też nie zwróciłem uwagi na 2,2, że to nie PSA. Ja na pewno nie zaryzykowałbym używanego z tym silnikiem, chociaż uważam go za bardzo dobry silnik. Brak zamienników = bardzo drogie naprawy.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2015, 20:44   Re: Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI

Posiadam silnik 2,2 MIVEC DID 177 kM , od roku 2011, zrobiłem 43000 km i przedstawiam kolegom moją opinię.
1- silnik ma super kulturę pracy.
2- oszczędny
3- cichy.
4- przyśpieszenie , nie ma żadnego problemu tyle ile się chcę.
5- do tej pory nic poważnego się nie zepsuło, wydatki dotyczyły jedynie okresowych przeglądów, aktualnie na stacjach mitsubishi jest dostępna wersja tańszych przeglądów autoryzowana przez Bosch, dlatego polecam tańszy serwis a równie dobry.

Ogólnie polecam Outlandera z takim silnikiem i ze skrzynią manualną.
Taki silnik był wypuszczony jedynie w roku 2011.
Szkoda że w tak dobrym silniku nie można mieć automatu. Aktualnie gdybym miał ponownie kupić Outlandera, to wybrałbym MIVEC DID z automatem
.
 
 
sunny_boy 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,2 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 05-01-2016, 01:53   

mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 05-01-2016, 12:46   

sunny_boy napisał/a:
mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l

Gdzie i w jaki sposób pozbyłeś się tego ustrojstwa?
_________________

 
 
krecisie 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Checiny
Wysłany: 10-01-2016, 16:16   

sunny_boy napisał/a:
mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l

wychodzi na to że 2,2 Mivec pali najmniej ze wszystkich silników diesla ?
Mój 2.0 DID pali min 1 litr wiecej a w ostrą zime jeszcze więcej, no chyba że jeździ nim ktos do 100kmh i bardzo delikatnie.
_________________
Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 
 
mophus 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.2 did mivec 177hp
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: DE
Wysłany: 20-01-2016, 23:20   

Mój też pali między 6 a 7 litrów na 100km w cyklu mieszanym. Komputer trochę zaniża i pokazuje na poziomie 5l. Mam pytanie o rozrząd (2.2 did 177km). Przy jakim przebiegu się go wymienia i czy wymienia? One jest na łańcuchu? Mam na liczniku ok 90tyś i zastanawiam się czy jakieś poważne wymiany eksploatacyjne są wymagane? Jestem jego drugim właścicielem. Ostatnio wymieniałem przekładnie kierowniczą, bo tuleja ślizgowa się wytarła. Po za tym incydentem nie mam z nim problemów.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-01-2016, 07:52   

krecisie napisał/a:
wychodzi na to że 2,2 Mivec pali najmniej ze wszystkich silników diesla ?
tak, oczywiście że najmniej. Na komputerze i w wyobraźni właścicieli. Jakoś dane z portali, gdzie wpisuje się tankowania tego nie potwierdzają. 2.0 DiD też potrafi spalać poniżej 5, tylko czy to jest jeszcze jazda?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Sztanca 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 Mivec 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26-02-2016, 17:24   

mophus napisał/a:
Mam pytanie o rozrząd (2.2 did 177km). Przy jakim przebiegu się go wymienia i czy wymienia? One jest na łańcuchu? Mam na liczniku ok 90tyś i zastanawiam się czy jakieś poważne wymiany eksploatacyjne są wymagane?


pytałem o to ostatnio w serwisie, powiedziano mi, że "nigdy się nie wymienia, jest wieczny", serwisant użył określenia "łańcuch gruby jak pyda", "nie do zajechania" :)

Gdzieś znalazłem info, że powinno się go wymienić przy 240tkm.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-02-2016, 19:51   

Sztanca napisał/a:
Gdzieś znalazłem info, że powinno się go wymienić przy 240tkm.

Co 240kkm lub 10 lat wymienia się pasek w silniku diesla 2.2 4HK.
W silniku diesla 2.2 4N14 jest łańcuch, o którym lista czynności serwisowych milczy 8) .
Sprawdź na tabliczce znamionowej jaki masz silnik.
Tutaj masz listę czynności serwisowych:
http://www.mitsubishi.pl/lista_przegladow
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.