To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Brak iskry. Colt 1,3 97r benzyna.

Coltmanka - 21-12-2015, 22:28
Temat postu: Brak iskry. Colt 1,3 97r benzyna.
Witajcie..
Potrzebuję Waszej pilnej pomocy!!!!
Sprawa wygląda następująco... Wbijam dwójkę po czym chcę dodać gazu, a samochód na niego nie reaguje i gaśnie. Próbuję odpalić go ponownie.. kręci ale po chwili mam wrażenie jakby alternator, jednak to nie to bo aku cały czas w normie... Przychodzi mechanik wymienia aku i dalej to samo, więc napewno nie jego wina, światła się świecą... Mechanik stwierdza (mam gdzieś, nie robię), że nie ma iskry. W takim razie co mogło się stać?

8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.

plecho1 - 21-12-2015, 22:46

Witamy na forum :)
Podstawa to sprawdzenie błędów silnika bo bez chociażby takiej diagnostyki niewiele da się powiedzieć. W Twoim aucie raczej powinna działać metoda błyskowa podobnie jak w Carismie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 więc proponuję popróbować kilka razy odpalić auto i po tych próbach spróbować odczytać błędy. Szkoda, że ten mechanik nie zrobił tego przed odpięciem akumulatora bo takie odpięcie kasuje zapisane w sterowniku silnika błędy.

Coltmanka - 21-12-2015, 22:54

Co do błędów silnika... od kąd mam samochód cały czas pali się check engine... A co do mechanika..jest to mój tata, więc prędzej czy poźniej stwierdzi usterkę, lecz z pomocą forum będzie szybciej. Próbowaliśmy go odpalić przed wymianą aku i nic. W moim przypadku bez samochodu jak bez ręki... ;C

[ Dodano: 21-12-2015, 23:05 ]
Dodam, iż mój Colt nie reaguje na OBD2, z kompem mech. też nie chiał się połączyć...

plecho1 - 22-12-2015, 06:44

Komputery diagnostyczne oprócz oryginalnego diagnostycznego Mitsubishi nie bardzo chcą współpracować ze starszymi Mitsubishi które mają standard komunikacji JOBD ale działa tu na szczęście możliwość wymrugania błędów i dlatego podałem Ci opis jak sprawdzić te błędy za pomocą spinacza biurowego którym mostkujesz dwa piny czyli pierwszy z czwartym w gnieździe diagnostycznym i włączasz zapłon. Jeśli są błędy to kontrolka silnika zacznie mrugać. Jeśli będziecie mieli problem z ich rozszyfrowaniem, to nagraj film telefonem jak ta kontrolka mruga i zamieść link do niego tutaj na forum to rozszyfrujemy co to za błędy. Za Twoje problemy może odpowiadać np. immobiliser i to akurat będzie trudno wykazać bez sprawdzenia błędów.

[ Dodano: 22-12-2015, 06:51 ]
Tu masz opisane rozmieszczenie pinów w tym złączu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

robertdg - 22-12-2015, 08:49

W pierwszej kolejności sprawdź czy rozrząd jest na swoim miejscu, w drugiej kolejności pomyśł nad sprawdzeniem aparatu zapłonowego bo lubily siadać.
Coltmanka - 22-12-2015, 10:52

Dziękuję za pomoc, jednak pomijając te błędy.. mechanik stwierdza brak iskry, przejrzał kable przy silniki i wszystko ok więc w czym może tkwić problem? Rozrząd na swoim miejscu! ;) Jeszcze jakieś pomysły? :oops:
Bartek - 22-12-2015, 11:13

Utrącony czujnik położenia wału?

Bez odczytania błędów polecam forum.jasnowidz.pl

Coltmanka - 22-12-2015, 11:18

Sprawdzę, oo dzięki Bartek jasnowidz też jak najbardziej się przyda :lol:
plecho1 - 22-12-2015, 11:44

Ale dlaczego tak się bronisz przed tym sprawdzeniem błędów, przecież to wymaga jedynie wetknięcia kawałka drucika w dwie dziurki w złączu OBD i włączenia zapłonu a może to wyjaśnić bardzo wiele. Iskry może nie być z wielu powodów które może wyjaśnić odpowiedni błąd.
Coltmanka - 22-12-2015, 11:55

Nie bronię sie przed tym, napewno by to wiele wyjaśniło. Tylko musze znaleźć trochę czasu i cierpliwości bo wiem, że tata się tego nie podejmie. W tym tkwi cały problem. :wink: w każdym razie... skorzystam z Twojej rady. Dziękuję.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group