To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 GDI] czy jest ktoś w stanie poratować - problem z pompą

darekkart - 06-01-2016, 13:04
Temat postu: [1.8 GDI] czy jest ktoś w stanie poratować - problem z pompą
niestety jestem całkiem świeży na forum i gdyby nie problemy z pininem pewnie czytałbym tylko posty ale nie ma lekko mam cho.... problem:
najprawdopodobniej padła mi pompa wc - niestety jest on użytkowany jako drugie auto a do tego padł wskaźnik poziomu paliwa i jak to bywa zassał wodę i cały syf z baku.
Rozkręciłem pompę w baku + mini filterek w drugiej części baku, filtra paliwa z prawdziwego zdarzenia nie stwierdziłem. Paliwo dochodzi do pompy WC ale niestety nie idzie dalej -- więc pewnie to jest problem. Ale nie ma lekko - na alledrogo sa tylko używki za 1,5tys co nie daje gwarancji działania czy:
- można wymienić jedynie oringi na pompie i da to jakikolwiek efekt?
- gdzie można dostać zestawy naprawcze do takiej pompy ?
- czy ma ktoś pomysł na zamiennik pompy ? (podobnych używa sie w Carismach) cięzko mi wydawać na pompę 1,5tys do samochodu za 6 ???? i nikt nie da gwarancji na czas pracy.

z cięzkim sercem muszę przyznać ze jak nie znajdę ekonomicznego rozwiązania Pinin będzie musiał pójść na żyletki

plecho1 - 06-01-2016, 13:44

Tu masz temat o takiej pompie w Carismie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Jest tu wiele ciekawych informacji o problemach z tymi pompami. W pompie też powinny być dwa małe filterki, może one się zapchały i nie puszczają dalej paliwa.

darekkart - 06-01-2016, 15:05

niestety w przeciwieństwie do Carismy - w mojej pompie nie ma filtrów, nie ma łącza do diagnostyki, więc nie ma nawet jak sprawdzić ciśnienia
plecho1 - 06-01-2016, 17:51

Złącze OBD jest na pewno tylko sposób diagnostyki zależy od roku produkcji i granicą najczęściej jest rok 2001.
darekkart - 06-01-2016, 19:59

niestety tak jak napisałeś "i granicą najczęściej jest rok 2001"
mój Pinin to 1999, pompę mam rozebraną więc złącza OBD z pewnością bym nie przegapił

plecho1 - 06-01-2016, 20:13

Nie zrozumiałeś mnie, nie chodzi o jakieś złącze w pompie a o złącze diagnostyczne auta które jest gdzieś w kabinie. Złącze to służy do podłączenia interfejsu diagnostycznego, w Twoim autku masz dokładnie JOBD. Tutaj masz w razie czego temat o pełnej diagnostyce takiego silnika tylko w Carismie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Tutaj masz instrukcję jak sprawdzić same błędy silnika i ewentualnie dotyczące ciśnienia paliwa http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

darekkart - 06-01-2016, 20:28

ok, tylko to że nie daje paliwa i nie ma ciśnienia ja już wiem - po odkręceniu wyjścia paliwa na silnik - paliwa brak, przy wejściu na pompę z pompy niskiego ciśnienia paliwo idzie, świece suche jak pieprz.
plecho1 - 06-01-2016, 20:33

Więc coś ewidentnie się zapchało w pompie WC bo tam nie ma żadnego zaworu odcinającego.
i9i - 06-01-2016, 20:59

Mogła się zapowietrzyć i zasyfić. Przejrzyj manuale. Na obrazkach powinieneś dojść co z czym ugryźć i co rozkręcić by dojść do filterka i regulatora ciśnienia w pompie WC.
darekkart - 06-01-2016, 22:34

to jeszcze tylko nieśmiało prośba o manuala do pompy bo za nic nie mogę znaleźć na forum
plecho1 - 06-01-2016, 22:45

Poszukaj tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449
darekkart - 06-01-2016, 23:57

dzięki wielkie

teraz pozostaje znalezienie uszczelek i ich wymiana - jeśli ma ktoś jakis pomysł kto takowe sprzedaje - bedę wdzięczny, jeśli się okaże że to nic nie da trzeba będzie przeżucić się na inne auto - jedyne pompy jakie znalazłem na alledrogo używki to 1 499 - 1/3 wartości auta a i tak nie daje gwarancji sukcesu

plecho1 - 07-01-2016, 00:16

Poszukaj kontaktu do Marka Malika forumowicza japaneze, może on coś poradzi.
dareqq - 07-01-2016, 09:21

Jeszcze jest opcja by wywalić silnik gdi i zakupić mpi za 800 :d
Bartek - 07-01-2016, 09:44

darekkart napisał/a:
dzięki wielkie

teraz pozostaje znalezienie uszczelek i ich wymiana - jeśli ma ktoś jakis pomysł kto takowe sprzedaje - bedę wdzięczny, jeśli się okaże że to nic nie da trzeba będzie przeżucić się na inne auto - jedyne pompy jakie znalazłem na alledrogo używki to 1 499 - 1/3 wartości auta a i tak nie daje gwarancji sukcesu


Zawsze możesz kupić nową - ok. 4000 zł i jest gwarancja..... BTW. w Pininie są filterki na pompie WC, jak ich nie miałeś, to znak, że pompy nie warto ratować.

Dodatkowo polecam sprawdzenie rury wlewu paliwa i stanu baku wewnątrz - można się srogo zdziwić, wtedy wymienić trzeba wszystko od baku po wtryskiwacze.....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group