To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - mitsubishi carisma 1.8 gdi problem z odpalaniem i

MrKubek - 20-01-2016, 15:55
Temat postu: mitsubishi carisma 1.8 gdi problem z odpalaniem i
Pacjent mitsubishi carisma 1.8 gdi 98 rok, problem z kontrolką silnika na zapłonie, trzeba przekręcić stacyjkę poczekać aż zgaśnie i wtedy odpalić inaczej się nie da, wcześniej to trwało około 5 sek dzisiaj trwało to ponad 15 min i kontrolka nie chciała zgasnąć, to na siłę próbowałem i po kolejnych 5 min zabawy odpalił, falowały obroty przez całą jazdę ale nie gasł, jak już dojechałem do domu zgasiłem go i spróbowałem odpalić to odpalił bez problemów, jak myślicie w czym może być problem?
Hugo - 20-01-2016, 17:20

Po pierwsze to jeśli zapala się kontrolka Check Engine to należy wymrugać kody błędów metodą "na spinacz". Sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu.
robertdg - 20-01-2016, 17:27

Zacznij od sprawdzenia kodów błedów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
MrKubek - 20-01-2016, 18:39

jutro już sprawdzę tą metodą i zobaczymy co wyskoczy :D

[ Dodano: 02-02-2016, 20:46 ]
54. immobilajzer
56

takie błędy są z tej kontrolki, z komputera błąd akumulatora ale łądowanie działa 14,5 V

Bizi78 - 02-02-2016, 20:53

56 fuel pressure sensor system
plecho1 - 02-02-2016, 23:24

Błędy wymrugane są pewne a te z komputera raczej nie bo starsze Miśki są dość oporne w diagnostyce komputerowej.
Problem z immobiliserem może się objawiać brakiem możliwości odpalenia. Tu masz o ciśnieniu w tym paskudnym silniku http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Co do immobilisera, to warto przejrzeć wszystkie kostki - złączki w jego obwodzie zaczynając od anteny przy stacyjce poprzez sterownik immobilisera a kończąc na złączu sterownika silnika.

MrKubek - 03-02-2016, 15:10

kontrolka od ciśnienia paliwa była prawie cała urwana(po za jednym pinem) ale już dolutwane są wszystkie kabelki, natomiast obroty wciąż falują
rwd14b - 07-02-2016, 11:33

Też mam falujące obroty i czasem przerwie raz czy dwa na 100km (GDI). Ale tak od 6 lat i jeździ jak burza. Słyszałem, że w tym jak i w większości japońskich benzynowców trzeba co jakiś czas ustawić ręcznie zawory. Nawet co 30tys. Tradycyjne odpowiedzi że to przepustnica, silniczek krokowy itd. raczej się nie sprawdzają
plecho1 - 07-02-2016, 11:45

W GDI zawory ustawiają się same bo jest regulator hydrauliczny, w DID chyba zresztą też.
Piwor - 07-02-2016, 13:53

plecho1 napisał/a:
jest


Są.

plecho1 napisał/a:
w DID chyba zresztą też.


W DiDach są płytki.

fanatyku - 07-02-2016, 14:10

Ja odkąd kupiłem Carismę obserwowałem to przerywanie w trakcie jazdy ze stałą prędkością - przy trzymaniu np 2500 obr auto po prostu lekko przerywało, ale nie działo się nic poza tym. Dopiero jak zaczęły się problemy z ciśnieniem to zobaczyłem co to znaczy "przerywać" i "zamulać" - to wrażenie jakbyś holował za sobą ciężki samochód i ty przyśpieszał a on hamował :)
Dużo osób pisze, że takie chwilowe szarpnięcie to przejście na tryb ECO czyli inną mieszankę... Ale ja jakoś nie potrafię nigdy tego wyczuć. Może dlatego, że od zawsze szarpie. I też kombinowałem - czyszczenie przepustnicy, kolektora, egr, wymiana świec, pompa WC, filtry paliwa, pompa w baku, filtr powietrza... Teraz planuje czyszczenie wtrysków. I ewentualnie przepływomierz. Ale wydaje mi się, że to auto tak po prostu ma... Jednak tak jak piszę - różnica pomiędzy "zwykłym szarpaniem" podczas jazdy a tym wywołanym przez pompę WC jest ogromna. Wciskasz gaz, auto nagle zmula, szarpnie 2-3 razy, obroty spadną i dalej nie pojedziesz :) Na swoim przykładzie, problemami z pompą WC wiem jak to jest podjeżdżać pod długą górkę na 2-3 razy, gasząc i odpalając auto na nowo :P

Piwor - 07-02-2016, 19:54

fanatyku napisał/a:
Ale wydaje mi się, że to auto tak po prostu ma...


Nie ma, wymień filtr paliwa i zmień stacje lub oktany.

fanatyku - 07-02-2016, 22:41

A czytałeś co napisałem? :)
W układzie paliwowym wymieniłem WSZYSTKO. Pompę paliwa w baku, filtr paliwa pod bezpiecznikami, pompę WC wraz z filterkami. Tankowałem albo na shellu Vpower albo na PB 98. Z resztą octane level był przeważnie 100%. Ciśnienie paliwa po wymianach trzyma się cały czas w granicach 5.0-5.3. Dlatego teraz zabieram się za czyszczenie wtrysków... Może to coś da. Choć problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.

Piwor - 07-02-2016, 22:45

Zatankuj 95 na orlenie czy czymś innym. Porównaj. Po Lukoilu moja szarpała, po orlenie nie, bo BP zdarzyło się.
plecho1 - 08-02-2016, 06:46

fanatyku, a czy czyściłeś dolot, EGR i głowice z nagaru? Gdzieś na forum kiedyś czytałem, że to też może mieć wpływ na taką prace tego silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group