mitsubishi carisma 1.8 gdi problem z odpalaniem i |
Autor |
Wiadomość |
MrKubek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-01-2016, 15:55 mitsubishi carisma 1.8 gdi problem z odpalaniem i
|
|
|
Pacjent mitsubishi carisma 1.8 gdi 98 rok, problem z kontrolką silnika na zapłonie, trzeba przekręcić stacyjkę poczekać aż zgaśnie i wtedy odpalić inaczej się nie da, wcześniej to trwało około 5 sek dzisiaj trwało to ponad 15 min i kontrolka nie chciała zgasnąć, to na siłę próbowałem i po kolejnych 5 min zabawy odpalił, falowały obroty przez całą jazdę ale nie gasł, jak już dojechałem do domu zgasiłem go i spróbowałem odpalić to odpalił bez problemów, jak myślicie w czym może być problem? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-01-2016, 17:20
|
|
|
Po pierwsze to jeśli zapala się kontrolka Check Engine to należy wymrugać kody błędów metodą "na spinacz". Sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-01-2016, 17:27
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia kodów błedów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MrKubek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-01-2016, 18:39
|
|
|
jutro już sprawdzę tą metodą i zobaczymy co wyskoczy
[ Dodano: 02-02-2016, 20:46 ]
54. immobilajzer
56
takie błędy są z tej kontrolki, z komputera błąd akumulatora ale łądowanie działa 14,5 V |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-02-2016, 20:53
|
|
|
56 fuel pressure sensor system |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2016, 23:24
|
|
|
Błędy wymrugane są pewne a te z komputera raczej nie bo starsze Miśki są dość oporne w diagnostyce komputerowej.
Problem z immobiliserem może się objawiać brakiem możliwości odpalenia. Tu masz o ciśnieniu w tym paskudnym silniku http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Co do immobilisera, to warto przejrzeć wszystkie kostki - złączki w jego obwodzie zaczynając od anteny przy stacyjce poprzez sterownik immobilisera a kończąc na złączu sterownika silnika. |
|
|
|
 |
MrKubek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-02-2016, 15:10
|
|
|
kontrolka od ciśnienia paliwa była prawie cała urwana(po za jednym pinem) ale już dolutwane są wszystkie kabelki, natomiast obroty wciąż falują |
|
|
|
 |
rwd14b
Nowy Forumowicz
Auto: carisma II 1.9 DID, I 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: zawiane
|
Wysłany: 07-02-2016, 11:33
|
|
|
Też mam falujące obroty i czasem przerwie raz czy dwa na 100km (GDI). Ale tak od 6 lat i jeździ jak burza. Słyszałem, że w tym jak i w większości japońskich benzynowców trzeba co jakiś czas ustawić ręcznie zawory. Nawet co 30tys. Tradycyjne odpowiedzi że to przepustnica, silniczek krokowy itd. raczej się nie sprawdzają |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-02-2016, 11:45
|
|
|
W GDI zawory ustawiają się same bo jest regulator hydrauliczny, w DID chyba zresztą też. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2016, 13:53
|
|
|
Są.
plecho1 napisał/a: | w DID chyba zresztą też. |
W DiDach są płytki. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 07-02-2016, 14:10
|
|
|
Ja odkąd kupiłem Carismę obserwowałem to przerywanie w trakcie jazdy ze stałą prędkością - przy trzymaniu np 2500 obr auto po prostu lekko przerywało, ale nie działo się nic poza tym. Dopiero jak zaczęły się problemy z ciśnieniem to zobaczyłem co to znaczy "przerywać" i "zamulać" - to wrażenie jakbyś holował za sobą ciężki samochód i ty przyśpieszał a on hamował
Dużo osób pisze, że takie chwilowe szarpnięcie to przejście na tryb ECO czyli inną mieszankę... Ale ja jakoś nie potrafię nigdy tego wyczuć. Może dlatego, że od zawsze szarpie. I też kombinowałem - czyszczenie przepustnicy, kolektora, egr, wymiana świec, pompa WC, filtry paliwa, pompa w baku, filtr powietrza... Teraz planuje czyszczenie wtrysków. I ewentualnie przepływomierz. Ale wydaje mi się, że to auto tak po prostu ma... Jednak tak jak piszę - różnica pomiędzy "zwykłym szarpaniem" podczas jazdy a tym wywołanym przez pompę WC jest ogromna. Wciskasz gaz, auto nagle zmula, szarpnie 2-3 razy, obroty spadną i dalej nie pojedziesz Na swoim przykładzie, problemami z pompą WC wiem jak to jest podjeżdżać pod długą górkę na 2-3 razy, gasząc i odpalając auto na nowo |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2016, 19:54
|
|
|
fanatyku napisał/a: | Ale wydaje mi się, że to auto tak po prostu ma... |
Nie ma, wymień filtr paliwa i zmień stacje lub oktany. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 07-02-2016, 22:41
|
|
|
A czytałeś co napisałem?
W układzie paliwowym wymieniłem WSZYSTKO. Pompę paliwa w baku, filtr paliwa pod bezpiecznikami, pompę WC wraz z filterkami. Tankowałem albo na shellu Vpower albo na PB 98. Z resztą octane level był przeważnie 100%. Ciśnienie paliwa po wymianach trzyma się cały czas w granicach 5.0-5.3. Dlatego teraz zabieram się za czyszczenie wtrysków... Może to coś da. Choć problem może leżeć zupełnie gdzie indziej. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2016, 22:45
|
|
|
Zatankuj 95 na orlenie czy czymś innym. Porównaj. Po Lukoilu moja szarpała, po orlenie nie, bo BP zdarzyło się. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-02-2016, 06:46
|
|
|
fanatyku, a czy czyściłeś dolot, EGR i głowice z nagaru? Gdzieś na forum kiedyś czytałem, że to też może mieć wpływ na taką prace tego silnika. |
|
|
|
 |
|