Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
mitsubishi carisma 1.8 gdi problem z odpalaniem i
Autor Wiadomość
MrKubek 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 20-01-2016, 15:55   mitsubishi carisma 1.8 gdi problem z odpalaniem i

Pacjent mitsubishi carisma 1.8 gdi 98 rok, problem z kontrolką silnika na zapłonie, trzeba przekręcić stacyjkę poczekać aż zgaśnie i wtedy odpalić inaczej się nie da, wcześniej to trwało około 5 sek dzisiaj trwało to ponad 15 min i kontrolka nie chciała zgasnąć, to na siłę próbowałem i po kolejnych 5 min zabawy odpalił, falowały obroty przez całą jazdę ale nie gasł, jak już dojechałem do domu zgasiłem go i spróbowałem odpalić to odpalił bez problemów, jak myślicie w czym może być problem?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-01-2016, 17:20   

Po pierwsze to jeśli zapala się kontrolka Check Engine to należy wymrugać kody błędów metodą "na spinacz". Sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-01-2016, 17:27   

Zacznij od sprawdzenia kodów błedów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MrKubek 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 20-01-2016, 18:39   

jutro już sprawdzę tą metodą i zobaczymy co wyskoczy :D

[ Dodano: 02-02-2016, 20:46 ]
54. immobilajzer
56

takie błędy są z tej kontrolki, z komputera błąd akumulatora ale łądowanie działa 14,5 V
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-02-2016, 20:53   

56 fuel pressure sensor system
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2016, 23:24   

Błędy wymrugane są pewne a te z komputera raczej nie bo starsze Miśki są dość oporne w diagnostyce komputerowej.
Problem z immobiliserem może się objawiać brakiem możliwości odpalenia. Tu masz o ciśnieniu w tym paskudnym silniku http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Co do immobilisera, to warto przejrzeć wszystkie kostki - złączki w jego obwodzie zaczynając od anteny przy stacyjce poprzez sterownik immobilisera a kończąc na złączu sterownika silnika.
 
 
MrKubek 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 03-02-2016, 15:10   

kontrolka od ciśnienia paliwa była prawie cała urwana(po za jednym pinem) ale już dolutwane są wszystkie kabelki, natomiast obroty wciąż falują
 
 
rwd14b 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma II 1.9 DID, I 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: zawiane
Wysłany: 07-02-2016, 11:33   

Też mam falujące obroty i czasem przerwie raz czy dwa na 100km (GDI). Ale tak od 6 lat i jeździ jak burza. Słyszałem, że w tym jak i w większości japońskich benzynowców trzeba co jakiś czas ustawić ręcznie zawory. Nawet co 30tys. Tradycyjne odpowiedzi że to przepustnica, silniczek krokowy itd. raczej się nie sprawdzają
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2016, 11:45   

W GDI zawory ustawiają się same bo jest regulator hydrauliczny, w DID chyba zresztą też.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2016, 13:53   

plecho1 napisał/a:
jest


Są.

plecho1 napisał/a:
w DID chyba zresztą też.


W DiDach są płytki.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 07-02-2016, 14:10   

Ja odkąd kupiłem Carismę obserwowałem to przerywanie w trakcie jazdy ze stałą prędkością - przy trzymaniu np 2500 obr auto po prostu lekko przerywało, ale nie działo się nic poza tym. Dopiero jak zaczęły się problemy z ciśnieniem to zobaczyłem co to znaczy "przerywać" i "zamulać" - to wrażenie jakbyś holował za sobą ciężki samochód i ty przyśpieszał a on hamował :)
Dużo osób pisze, że takie chwilowe szarpnięcie to przejście na tryb ECO czyli inną mieszankę... Ale ja jakoś nie potrafię nigdy tego wyczuć. Może dlatego, że od zawsze szarpie. I też kombinowałem - czyszczenie przepustnicy, kolektora, egr, wymiana świec, pompa WC, filtry paliwa, pompa w baku, filtr powietrza... Teraz planuje czyszczenie wtrysków. I ewentualnie przepływomierz. Ale wydaje mi się, że to auto tak po prostu ma... Jednak tak jak piszę - różnica pomiędzy "zwykłym szarpaniem" podczas jazdy a tym wywołanym przez pompę WC jest ogromna. Wciskasz gaz, auto nagle zmula, szarpnie 2-3 razy, obroty spadną i dalej nie pojedziesz :) Na swoim przykładzie, problemami z pompą WC wiem jak to jest podjeżdżać pod długą górkę na 2-3 razy, gasząc i odpalając auto na nowo :P
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2016, 19:54   

fanatyku napisał/a:
Ale wydaje mi się, że to auto tak po prostu ma...


Nie ma, wymień filtr paliwa i zmień stacje lub oktany.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 07-02-2016, 22:41   

A czytałeś co napisałem? :)
W układzie paliwowym wymieniłem WSZYSTKO. Pompę paliwa w baku, filtr paliwa pod bezpiecznikami, pompę WC wraz z filterkami. Tankowałem albo na shellu Vpower albo na PB 98. Z resztą octane level był przeważnie 100%. Ciśnienie paliwa po wymianach trzyma się cały czas w granicach 5.0-5.3. Dlatego teraz zabieram się za czyszczenie wtrysków... Może to coś da. Choć problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2016, 22:45   

Zatankuj 95 na orlenie czy czymś innym. Porównaj. Po Lukoilu moja szarpała, po orlenie nie, bo BP zdarzyło się.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-02-2016, 06:46   

fanatyku, a czy czyściłeś dolot, EGR i głowice z nagaru? Gdzieś na forum kiedyś czytałem, że to też może mieć wpływ na taką prace tego silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.