[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Falująca temp. silnika
bloodgringo - 02-02-2016, 22:36 Temat postu: [E33A 2.0] Falująca temp. silnika Hej,
Szukałam takiego tematu ale nie umiałam znaleźć... jeżeli takowy jest proszęo nakierowanie.
Jeżeli nie ma to zakładam... Mianowicie mam pewien problem... Temp w moim silniku dziwnie faluje. Wskazówka temperatury dochodzi do środka skali czyli ok. ale po chwili spada do 1/3 skali.. i tak w kółko.
Czy to będzie wina tylko termostatu? Czy jeszcze może być jakiś powód? Miał ktośpodobnąsytuację?
Z góry dziękujęza wszystkie odpowiedzi .
plecho1 - 02-02-2016, 22:57
Czy to termostat, to można łatwo sprawdzić, kiedy temperatura spada i chłodnica robi się wtedy ciepła czy gorąca, to znaczy, że termostat zbyt szybko puszcza. Jeśli jednak chłodnica będzie zimna, to albo wina czujnika jednopinowego podającego sygnał na wskaźnik w zegarach albo coś dziele się z elektryka.
Bizi78 - 03-02-2016, 07:22
Ja bym sprawdził czujnik jednopinowy koło termostatu, który daje info o temp. do zegarów.
Krzyzak - 03-02-2016, 08:40
W E3x termostat pada dość często, więc zaskoczenia nie ma. Wymiana jest banalna - 2 śrubki, wszystko na wierzchu - sam termostat kosztuje od 20 zł, więc nawet dla zasady bym go wymienił.
bloodgringo - 03-02-2016, 10:52
Hej,
Ok w takim razie w pierwszej kolejności zamawiam termostat.
http://www.iparts.pl/auto...352-100095.html
Polecacie jakąś firmę? Nie chcę kupować szajsu do mojej Galaretki
Krzyzak - 03-02-2016, 11:23
Ostatnio do obu EA zakładałem Vernet i się sprawdza. Co mam w E32 to nie pamiętam, bo zmieniałem w 2000 r (kosztował wtedy 21zł).
bloodgringo - 03-02-2016, 11:58
A jaka powinna być temperatura otwarcia termostatu?
Na stronie z częściami termostaty maja temp. otwarcia 82 stC lub 88 stC, który bedzie najlepszy:P?
Krzyzak - 03-02-2016, 13:16
82
Hugo - 03-02-2016, 21:04
Termostat WAHLER, VERNET albo BLUE PRINT.
plecho1 - 04-02-2016, 09:53
Ale nie lepiej najpierw sprawdzić coby na darmo nie wymieniać, przecież to nic nie kosztuje i nie wymaga nawet siły fizycznej czy jakichś narzędzi. Wystarczy rozgrzać silnik aż temperatura drgnie na zegarze i podnieść maskę i dotknąć ręką do chłodnicy (jeśli jest klima, to do tej od strony silnika). Jak będzie ciepła, to termostat to wymiany a jak będzie zimna, to termostat OK.
|
|
|