[E33A 2.0] Falująca temp. silnika |
Autor |
Wiadomość |
bloodgringo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 89'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Sty 2016 Posty: 43 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 02-02-2016, 22:36 [E33A 2.0] Falująca temp. silnika
|
|
|
Hej,
Szukałam takiego tematu ale nie umiałam znaleźć... jeżeli takowy jest proszęo nakierowanie.
Jeżeli nie ma to zakładam... Mianowicie mam pewien problem... Temp w moim silniku dziwnie faluje. Wskazówka temperatury dochodzi do środka skali czyli ok. ale po chwili spada do 1/3 skali.. i tak w kółko.
Czy to będzie wina tylko termostatu? Czy jeszcze może być jakiś powód? Miał ktośpodobnąsytuację?
Z góry dziękujęza wszystkie odpowiedzi .
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2016, 22:57
|
|
|
Czy to termostat, to można łatwo sprawdzić, kiedy temperatura spada i chłodnica robi się wtedy ciepła czy gorąca, to znaczy, że termostat zbyt szybko puszcza. Jeśli jednak chłodnica będzie zimna, to albo wina czujnika jednopinowego podającego sygnał na wskaźnik w zegarach albo coś dziele się z elektryka. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20985 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-02-2016, 07:22
|
|
|
Ja bym sprawdził czujnik jednopinowy koło termostatu, który daje info o temp. do zegarów. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-02-2016, 08:40
|
|
|
W E3x termostat pada dość często, więc zaskoczenia nie ma. Wymiana jest banalna - 2 śrubki, wszystko na wierzchu - sam termostat kosztuje od 20 zł, więc nawet dla zasady bym go wymienił. |
|
|
|
 |
bloodgringo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 89'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Sty 2016 Posty: 43 Skąd: Siemianowice
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-02-2016, 11:23
|
|
|
Ostatnio do obu EA zakładałem Vernet i się sprawdza. Co mam w E32 to nie pamiętam, bo zmieniałem w 2000 r (kosztował wtedy 21zł). |
|
|
|
 |
bloodgringo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 89'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Sty 2016 Posty: 43 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 03-02-2016, 11:58
|
|
|
A jaka powinna być temperatura otwarcia termostatu?
Na stronie z częściami termostaty maja temp. otwarcia 82 stC lub 88 stC, który bedzie najlepszy:P? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-02-2016, 13:16
|
|
|
82 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-02-2016, 21:04
|
|
|
Termostat WAHLER, VERNET albo BLUE PRINT. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-02-2016, 09:53
|
|
|
Ale nie lepiej najpierw sprawdzić coby na darmo nie wymieniać, przecież to nic nie kosztuje i nie wymaga nawet siły fizycznej czy jakichś narzędzi. Wystarczy rozgrzać silnik aż temperatura drgnie na zegarze i podnieść maskę i dotknąć ręką do chłodnicy (jeśli jest klima, to do tej od strony silnika). Jak będzie ciepła, to termostat to wymiany a jak będzie zimna, to termostat OK. |
|
|
|
 |
|