Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Czujnik położenia kierownicy - steering wheel sensor
Grid - 30-01-2016, 22:41
TCL może być powiązany bo to ten sam kontroler ECU zarządza i AYC i TCLem. Jeżeli miałbym zgadywać to może chodzić o brak sygnału stopnia skręcenia kierownicy. Potem to już kwestia softu czy system uzna że brak danego sygnału oznacza niemożliwość działania AYC czy AYC i TCL razem.
Hugo - 31-01-2016, 10:07
Ciekawe co może być nie tak skoro przełożyłem cały przełącznik zespolony z manetkami... Dawcą był rocznik 1996, a biorcą 1997. No nic jutro wymrugam błąd.
[ Dodano: 01-02-2016, 22:48 ]
Oto link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=szjQi7DmDWU
Jakie tu są kody błędów AYC i TCL, bo ja się już pogubiłem. I czym się zająć?
Bizi78 - 01-02-2016, 23:50
Jak dla mnie:
AYC 31
TCL 35
Opis masz tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71469
Grid - 02-02-2016, 07:54
Cytat: | 31 steering sensor (ST−1, ST−2 and ST−N) system (broken wire) 27− 18
|
Wyszło na to że dobrze zgadywałem - czujnik położenia kierownicy. No to trzeba prześledzić te kabelki i tutaj tkwi problem.
Hugo - 02-02-2016, 09:05
Dzięki Bogu nic nie wskazuje na uszkodzenie czujników ABS-u przy kołach, bo jak rozumiem one też obsługują system TCL?
swinks_UK - 02-02-2016, 18:40
Też.
Ale u ciebie jest problem w kierze. Czujnik skrętu jest na górze kolumny. Albo nie wpiąłeś wtyczki, albo nadszarpnąłeś kabelki.
Hugo - 02-02-2016, 20:16
swinks_UK, to taki czarny czujnik na dole przez który obraca się ta metalowa tarczka, tak? Jeśli dobrze pamiętam to jego 2 pinowa wtyczka jest po lewej stronie przełącznika zespolonego. Napewno ją wpiąłem, więc podejrzewam, że muszę szukać problemu po kablach w dół kolumny. Pewnie poprzedni właściciel coś narył... Dla pewności sprawdzę przejścia kabli miernikiem. A powiedz mi jeszcze, czy jeśli usunę przyczynę tych błędów to kontrolki TCL i AYC same zgasną czy tylko pod MUT-em?
swinks_UK - 02-02-2016, 21:37
Same zgasną.
Zwykłe odpięcie aku i się kody zresetują. To nie srs
Poza tym Evoscanem je ogarniesz bez problemu.
Hugo - 02-02-2016, 21:47
No właśnie tak myślałem czy czasem nie są takie jak SRS. Dzięki za wszystkie informacje, muszę ugasić te 2 zołzy, bo spać przez nie nie mogę
swinks_UK - 03-02-2016, 11:17
Hugo to będzie wtyczka nr C-106 na schemacie. Jest na dole kolumny kierowniczej. 5 pinów : 2 zasilające (+ i masa) i 3 sygnałowe.
Sygnał leci zarówno na komp TCL jak i AYC (rozdziela się gdzieś za wtyczką). Niestety nie mam schematu od vr4 tylko od Evo, ale ten układ wygląda tak samo. Chyba, że chcesz schemat z v6 to zrobię print screena.
Hugo - 03-02-2016, 13:02
swinks_UK, na jakim schemacie?
swinks_UK - 03-02-2016, 21:29
Tu masz schemat Galanta V6 n/a, sygnał leci na komp TCL:
Tutaj masz schemat z Evo 8, jak widzisz sygnał rozdziela się na kompy ASC (AYC) i ABS, w przypadku Galanta VR4 to będzie rozdział na kompy TCL, AYC i ABS.
piotrkor1 - 04-02-2016, 20:12
Hugo, Tutaj schemat z Legnum.
Hugo - 05-02-2016, 19:53
Dzięki wszystkim za naprowadzenie gdzie szukać problemu. Okazało się jednak, że w starym przełączniku zespolonym jest i tarczka i czujnik położenia kierownicy, więc założyłem z powrotem cały przełącznik i obie kontrolki zgasły Jestem bardzo happy.
Nie doszukałem się żadnych różnic w obu czujnikach i ich wiązkach, więc najprawdopodobniej musiałem uszkodzić tamten czujnik podczas demontażu.
|
|
|