Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia kierownicy - steering wheel sensor
Autor Wiadomość
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-01-2016, 22:41   

TCL może być powiązany bo to ten sam kontroler ECU zarządza i AYC i TCLem. Jeżeli miałbym zgadywać to może chodzić o brak sygnału stopnia skręcenia kierownicy. Potem to już kwestia softu czy system uzna że brak danego sygnału oznacza niemożliwość działania AYC czy AYC i TCL razem.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2016, 10:07   

Ciekawe co może być nie tak skoro przełożyłem cały przełącznik zespolony z manetkami... Dawcą był rocznik 1996, a biorcą 1997. No nic jutro wymrugam błąd.

[ Dodano: 01-02-2016, 22:48 ]
Oto link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=szjQi7DmDWU

Jakie tu są kody błędów AYC i TCL, bo ja się już pogubiłem. I czym się zająć?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-02-2016, 23:50   

Jak dla mnie:
AYC 31
TCL 35
Opis masz tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71469
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Grid 
Forumowicz

Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-02-2016, 07:54   

Cytat:
31 steering sensor (ST−1, ST−2 and ST−N) system (broken wire) 27− 18


Wyszło na to że dobrze zgadywałem - czujnik położenia kierownicy. No to trzeba prześledzić te kabelki i tutaj tkwi problem.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2016, 09:05   

Dzięki Bogu nic nie wskazuje na uszkodzenie czujników ABS-u przy kołach, bo jak rozumiem one też obsługują system TCL?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 02-02-2016, 18:40   

Też.
Ale u ciebie jest problem w kierze. Czujnik skrętu jest na górze kolumny. Albo nie wpiąłeś wtyczki, albo nadszarpnąłeś kabelki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2016, 20:16   

swinks_UK, to taki czarny czujnik na dole przez który obraca się ta metalowa tarczka, tak? Jeśli dobrze pamiętam to jego 2 pinowa wtyczka jest po lewej stronie przełącznika zespolonego. Napewno ją wpiąłem, więc podejrzewam, że muszę szukać problemu po kablach w dół kolumny. Pewnie poprzedni właściciel coś narył... Dla pewności sprawdzę przejścia kabli miernikiem. A powiedz mi jeszcze, czy jeśli usunę przyczynę tych błędów to kontrolki TCL i AYC same zgasną czy tylko pod MUT-em?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 02-02-2016, 21:37   

Same zgasną.
Zwykłe odpięcie aku i się kody zresetują. To nie srs :wink:
Poza tym Evoscanem je ogarniesz bez problemu.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-02-2016, 21:47   

No właśnie tak myślałem czy czasem nie są takie jak SRS. Dzięki za wszystkie informacje, muszę ugasić te 2 zołzy, bo spać przez nie nie mogę :wink:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 03-02-2016, 11:17   

Hugo to będzie wtyczka nr C-106 na schemacie. Jest na dole kolumny kierowniczej. 5 pinów : 2 zasilające (+ i masa) i 3 sygnałowe.
Sygnał leci zarówno na komp TCL jak i AYC (rozdziela się gdzieś za wtyczką). Niestety nie mam schematu od vr4 tylko od Evo, ale ten układ wygląda tak samo. Chyba, że chcesz schemat z v6 to zrobię print screena.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-02-2016, 13:02   

swinks_UK, na jakim schemacie? :wink:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 03-02-2016, 21:29   

Tu masz schemat Galanta V6 n/a, sygnał leci na komp TCL:


Tutaj masz schemat z Evo 8, jak widzisz sygnał rozdziela się na kompy ASC (AYC) i ABS, w przypadku Galanta VR4 to będzie rozdział na kompy TCL, AYC i ABS.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 04-02-2016, 20:12   

Hugo, Tutaj schemat z Legnum.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-02-2016, 19:53   

Dzięki wszystkim za naprowadzenie gdzie szukać problemu. Okazało się jednak, że w starym przełączniku zespolonym jest i tarczka i czujnik położenia kierownicy, więc założyłem z powrotem cały przełącznik i obie kontrolki zgasły :mrgreen: Jestem bardzo happy.
Nie doszukałem się żadnych różnic w obu czujnikach i ich wiązkach, więc najprawdopodobniej musiałem uszkodzić tamten czujnik podczas demontażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.