Czujnik położenia kierownicy - steering wheel sensor |
Autor |
Wiadomość |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-01-2016, 22:41
|
|
|
TCL może być powiązany bo to ten sam kontroler ECU zarządza i AYC i TCLem. Jeżeli miałbym zgadywać to może chodzić o brak sygnału stopnia skręcenia kierownicy. Potem to już kwestia softu czy system uzna że brak danego sygnału oznacza niemożliwość działania AYC czy AYC i TCL razem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-01-2016, 10:07
|
|
|
Ciekawe co może być nie tak skoro przełożyłem cały przełącznik zespolony z manetkami... Dawcą był rocznik 1996, a biorcą 1997. No nic jutro wymrugam błąd.
[ Dodano: 01-02-2016, 22:48 ]
Oto link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=szjQi7DmDWU
Jakie tu są kody błędów AYC i TCL, bo ja się już pogubiłem. I czym się zająć? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-02-2016, 07:54
|
|
|
Cytat: | 31 steering sensor (ST−1, ST−2 and ST−N) system (broken wire) 27− 18
|
Wyszło na to że dobrze zgadywałem - czujnik położenia kierownicy. No to trzeba prześledzić te kabelki i tutaj tkwi problem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-02-2016, 09:05
|
|
|
Dzięki Bogu nic nie wskazuje na uszkodzenie czujników ABS-u przy kołach, bo jak rozumiem one też obsługują system TCL? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-02-2016, 18:40
|
|
|
Też.
Ale u ciebie jest problem w kierze. Czujnik skrętu jest na górze kolumny. Albo nie wpiąłeś wtyczki, albo nadszarpnąłeś kabelki. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-02-2016, 20:16
|
|
|
swinks_UK, to taki czarny czujnik na dole przez który obraca się ta metalowa tarczka, tak? Jeśli dobrze pamiętam to jego 2 pinowa wtyczka jest po lewej stronie przełącznika zespolonego. Napewno ją wpiąłem, więc podejrzewam, że muszę szukać problemu po kablach w dół kolumny. Pewnie poprzedni właściciel coś narył... Dla pewności sprawdzę przejścia kabli miernikiem. A powiedz mi jeszcze, czy jeśli usunę przyczynę tych błędów to kontrolki TCL i AYC same zgasną czy tylko pod MUT-em? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-02-2016, 21:37
|
|
|
Same zgasną.
Zwykłe odpięcie aku i się kody zresetują. To nie srs
Poza tym Evoscanem je ogarniesz bez problemu. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-02-2016, 21:47
|
|
|
No właśnie tak myślałem czy czasem nie są takie jak SRS. Dzięki za wszystkie informacje, muszę ugasić te 2 zołzy, bo spać przez nie nie mogę |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-02-2016, 11:17
|
|
|
Hugo to będzie wtyczka nr C-106 na schemacie. Jest na dole kolumny kierowniczej. 5 pinów : 2 zasilające (+ i masa) i 3 sygnałowe.
Sygnał leci zarówno na komp TCL jak i AYC (rozdziela się gdzieś za wtyczką). Niestety nie mam schematu od vr4 tylko od Evo, ale ten układ wygląda tak samo. Chyba, że chcesz schemat z v6 to zrobię print screena. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-02-2016, 13:02
|
|
|
swinks_UK, na jakim schemacie? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-02-2016, 21:29
|
|
|
Tu masz schemat Galanta V6 n/a, sygnał leci na komp TCL:
Tutaj masz schemat z Evo 8, jak widzisz sygnał rozdziela się na kompy ASC (AYC) i ABS, w przypadku Galanta VR4 to będzie rozdział na kompy TCL, AYC i ABS.
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 04-02-2016, 20:12
|
|
|
Hugo, Tutaj schemat z Legnum.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-02-2016, 19:53
|
|
|
Dzięki wszystkim za naprowadzenie gdzie szukać problemu. Okazało się jednak, że w starym przełączniku zespolonym jest i tarczka i czujnik położenia kierownicy, więc założyłem z powrotem cały przełącznik i obie kontrolki zgasły Jestem bardzo happy.
Nie doszukałem się żadnych różnic w obu czujnikach i ich wiązkach, więc najprawdopodobniej musiałem uszkodzić tamten czujnik podczas demontażu. |
|
|
|
 |
|