To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E38A 2.0 4WD] Przegrzany silnik= Zżeranie prądu

franek1994 - 12-03-2016, 22:40
Temat postu: [E38A 2.0 4WD] Przegrzany silnik= Zżeranie prądu
Pewnego śnieżnego wieczorku postanowiłem wyruszyć w trasę, choć miałem tylko jedną rękę sprawną, gdyż 7dni temu miałem wypadek na skoczni narciarskiej :?

No i tak sobie jeżdżę szukając fajnego placu do podriftowania. I faktycznie, znalazłem, długo nie musiałem szukać i w efekcie żądza wrażeń mogła upuścić swe napięcie.

Pokatowałem Gala na jedynce ze 10min, aż tu patrzę :shock: strzałka prawie na czerwonym.
:mumum: Kurde !!

Zatrzymałem się więc niezwłocznie, pozostawiając auto na chodzie i ustawiając dmuchawę ma maksymalną temperaturę i obroty (powietrze z zewnątrz), po czym szybko wyskoczyłem otworzyć maskę.
Chwyciłem rękoma za śnieg i nawrzucałem na silnik :finga: ŻART ofc :doubt:

Temp. spadła szybko. Bo po jakiś 2min była na normalnym stanie. :mrgreen:

ALE, na drugi dzień się budzę już bez prądu w akumulatorze :rolleyes:
DZIWNĘ, bo akumulator jest praktycznie nowy. Naładowany został kilka dni przed wypadkiem na skoczni (jakieś 10dni temu)
A alternator mi wali 14,5V :mrgreen:


Ludzie, pomóżcie mi. Co to może być :?:

robertdg - 13-03-2016, 04:22

franek1994 napisał/a:
A alternator mi wali 14,5V :mrgreen:

Jak będzie uszkodzony obwód prądowy to z prawidłowego napięcia nici, bo nie naładuje akumulatora - trzeba sprawdzić alternator na stole, uprzednio profilaktycznie skontrolowac połaczenia masowe
apg2312 - 13-03-2016, 04:59

franek1994 napisał/a:
akumulator jest praktycznie nowy

To znaczy ?
Poza tym, warto by było sprawdzić, czy coś Ci nie podbiera prądu. Jakieś zwarcie na przykład ?
No i to, co napisał robertdg - sprawdź połączenia. Od klem zaczynając.

milo - 13-03-2016, 09:53

Sprawdz pobór pradu w stanie czuwania a najlepiej odłacz aku na noc i sprawdz stan naładowania
franek1994 napisał/a:
A alternator mi wali 14,5V

Równie prąd moze isc na alternator i aku sie rozładowuje nawet przy prawidłowym ładowaniu

franek1994 - 13-03-2016, 13:07

robertdg, Jestem mechanikiem dla którego elektronika to czarna magia. :P Mógłbyś mi opisać tak w skrócie gdzie mam pchać te dwa kabelki od miernika prądu :mrgreen:

apg2312, Najprawdopodobniej gdzieś jest przebicie, tak :evil:
Ale można się domyśleć po chłopsku że: skoro te przebicie ukazało swe oblicze w postaci rozładowanego akumulatora dzień po przegrzaniu silnika, to najprawdopodobniej przebicie musi być gdzieś w komorze silnika.

Aha, PANOWIE. Jeszcze jedna ważna rzecz[/b]
Mam zamontowany wzmacniacz do radia. I w czasie jazdy (przed przegrzaniem), przechwycał i wydawał z siebie coś pod turbo dzwięk, a dzwiek zmienial sie wraz z obrotami.

Po przegrzaniu usłyszałem że ten lekki turbo dzwięk zaczął być DUŻO GŁOŚNIEJSZY.
Zauważyłem również że silnik zaczął wydawać z siebie jakiś dziwny dodatkowy dzwięk.

Podejrzewam że to coś może znaczyć :evil: niestety i stety :)

Dzięki z góry Panowie. Jak chcecie to nagram wideo w HD, z dzwięków z silnika. Może nam coś to pomoże :?: :? :!:
[ Dodano: 13-03-2016, 13:08 ]
milo, A jak sprawdzić pobór prądu w stanie spoczywania miernikiem prądu :?: zielony jestem w tym temacie

apg2312 - 13-03-2016, 13:30

Wpinasz miernik szeregowo z akumulatorem, i wyłączasz wszystkie odbiorniki. Prąd jakiś minimalny powinien pobierać tylko alarm, ew. centralka klucza bezprzewodowego - ale to kilkadziesiąt miliamperów.
Jeśli pobór jest większy, lub sporo większy, to po kolei wyciągasz bezpieczniki, i szukasz winowajcy.

robertdg - 13-03-2016, 14:04

franek1994 napisał/a:
robertdg, Jestem mechanikiem dla którego elektronika to czarna magia. :P Mógłbyś mi opisać tak w skrócie gdzie mam pchać te dwa kabelki od miernika prądu :mrgreen:
Musisz zdemontować alternator i sprawdzić obwód regulatora, na aucie tego nie zrobisz, dlatego najlepiej uprzednio upewnić się co do mas na karoserii oraz upływności w instalacji samochodu
apg2312 napisał/a:
Prąd jakiś minimalny powinien pobierać tylko alarm, ew. centralka klucza bezprzewodowego - ale to kilkadziesiąt miliamperów.
Dopuszczalnie 25mA
franek1994 napisał/a:
Mam zamontowany wzmacniacz do radia. I w czasie jazdy (przed przegrzaniem), przechwycał i wydawał z siebie coś pod turbo dzwięk, a dzwiek zmienial sie wraz z obrotami.

Zakłócenia w instalacji elektrycznej, słabe filtrowanie

franek1994 - 20-03-2016, 18:21

Panowie: TO COŚ Z ALTERNATOREM
A zdiagnozowałem to BARDZO prosto. Odłączyłem (PLUS) od alternatora, następnie podłączyłem akumulator do ładowania przez 3 godź i teraz, dwa dni później bateria trzyma jak ją wpierw naładowałem 8)
- Prosta logika

[ Dodano: 21-03-2016, 17:35 ]
Strasznie ograniczony dostęp do śruby mocującej alternator :evil:
Muszę chyba na jakiś podnośnik podjechać i zdjąć filtr oleju :P

se7en - 21-03-2016, 20:19

franek1994 napisał/a:

Strasznie ograniczony dostęp do śruby mocującej alternator
Muszę chyba na jakiś podnośnik podjechać i zdjąć filtr oleju

dobry klucz tam trzeba miec, ja ostatnio robilem ale sie udało, lecz zeby go zamontowac... juz musialem filtr i tak zdejmowac :lol:

Krzyzak - 22-03-2016, 09:06

w E3x jest słaby dostęp? - tam można prawie wejść do środka komory silnika :)
altek wychodzi dołem i ma luzu tyle, że można by z 5 takich naraz wyjąć...

franek1994 - 19-04-2016, 23:31

Krzyzak, ja na prawdę nie wiem jak tu można by było chociażby dwa alternatory na raz wyciągać.
Ledwo co wyciągnąłem swój. Ale nie dałbym rady, gdybym wpierw nie zdemontował mocowania chłodnicy i ją robertdg, troszkę nie powyginał.
Przypomiam że mój silnik to 2,0
Bo w np. w 1,8 to już jest miejsca :mrgreen:

No ale dobra. Skoro co to coś z alternatorem, i to właśnie alternator mi zżera prąd.
To co(jaka część w alternatorze) w takim razie może mi zżerać ten prąd?se7en, apg2312,

se7en - 20-04-2016, 15:43

a byles u elektryka? zżeranie pradu, to raczej chyba trzeba szukac kabel po kablu...
Krzyzak - 21-04-2016, 08:06

franek1994 napisał/a:
Przypomiam że mój silnik to 2,0
ale one się niewiele różnią, szczególnie strona osprzętu
jak coś żre prąd to trzeba podłączyć amperomierz do klemy i po kolei bezpieczniki wyciągać i sprawdzać czy zużycie zejdzie do zera
altek też można odłączyć na próbę

franek1994 - 21-04-2016, 23:27

Krzyzak, se7en,
Ja jestem pewny w 100% że to alternator.
Jako że nie znam sie na elektronice, to może Wy coś wiecie na ten temat?
Jaki podzespół w alternatorze może prowadzić do zżerania prądu ?

apg2312 - 22-04-2016, 00:25

Regulator napięcia. Może być zwarcie/przebicie w uzwojeniu. Diody prostownicze ?
Szczerze, to jak już masz drania zdemontowanego, to daj go na jakiś porządny warsztat elektryczny. Przemierzą, sprawdzą, w razie potrzeby naprawią. Dobrze by było, gdyby na warsztacie mieli stół prostowniczy, czy jak to się tam nazywa ? Stół probierczy ? Stanowisko do sprawdzania alternatora :)
Coś takiego :
http://wypos.intercars.co...z%B9dze%F1&rok=
https://www.youtube.com/watch?v=1UnpCmz2Pck



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group