 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E38A 2.0 4WD] Przegrzany silnik= Zżeranie prądu |
Autor |
Wiadomość |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 12-03-2016, 22:40 [E38A 2.0 4WD] Przegrzany silnik= Zżeranie prądu
|
|
|
Pewnego śnieżnego wieczorku postanowiłem wyruszyć w trasę, choć miałem tylko jedną rękę sprawną, gdyż 7dni temu miałem wypadek na skoczni narciarskiej
No i tak sobie jeżdżę szukając fajnego placu do podriftowania. I faktycznie, znalazłem, długo nie musiałem szukać i w efekcie żądza wrażeń mogła upuścić swe napięcie.
Pokatowałem Gala na jedynce ze 10min, aż tu patrzę strzałka prawie na czerwonym.
Kurde !!
Zatrzymałem się więc niezwłocznie, pozostawiając auto na chodzie i ustawiając dmuchawę ma maksymalną temperaturę i obroty (powietrze z zewnątrz), po czym szybko wyskoczyłem otworzyć maskę.
Chwyciłem rękoma za śnieg i nawrzucałem na silnik ŻART ofc
Temp. spadła szybko. Bo po jakiś 2min była na normalnym stanie.
ALE, na drugi dzień się budzę już bez prądu w akumulatorze
DZIWNĘ, bo akumulator jest praktycznie nowy. Naładowany został kilka dni przed wypadkiem na skoczni (jakieś 10dni temu)
A alternator mi wali 14,5V
Ludzie, pomóżcie mi. Co to może być |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2016, 04:22
|
|
|
franek1994 napisał/a: | A alternator mi wali 14,5V
| Jak będzie uszkodzony obwód prądowy to z prawidłowego napięcia nici, bo nie naładuje akumulatora - trzeba sprawdzić alternator na stole, uprzednio profilaktycznie skontrolowac połaczenia masowe |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-03-2016, 04:59
|
|
|
franek1994 napisał/a: | akumulator jest praktycznie nowy |
To znaczy ?
Poza tym, warto by było sprawdzić, czy coś Ci nie podbiera prądu. Jakieś zwarcie na przykład ?
No i to, co napisał robertdg - sprawdź połączenia. Od klem zaczynając. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-03-2016, 09:53
|
|
|
Sprawdz pobór pradu w stanie czuwania a najlepiej odłacz aku na noc i sprawdz stan naładowania
franek1994 napisał/a: | A alternator mi wali 14,5V |
Równie prąd moze isc na alternator i aku sie rozładowuje nawet przy prawidłowym ładowaniu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 13-03-2016, 13:07
|
|
|
robertdg, Jestem mechanikiem dla którego elektronika to czarna magia. Mógłbyś mi opisać tak w skrócie gdzie mam pchać te dwa kabelki od miernika prądu
apg2312, Najprawdopodobniej gdzieś jest przebicie, tak
Ale można się domyśleć po chłopsku że: skoro te przebicie ukazało swe oblicze w postaci rozładowanego akumulatora dzień po przegrzaniu silnika, to najprawdopodobniej przebicie musi być gdzieś w komorze silnika.
Aha, PANOWIE. Jeszcze jedna ważna rzecz[/b]
Mam zamontowany wzmacniacz do radia. I w czasie jazdy (przed przegrzaniem), przechwycał i wydawał z siebie coś pod turbo dzwięk, a dzwiek zmienial sie wraz z obrotami.
Po przegrzaniu usłyszałem że ten lekki turbo dzwięk zaczął być DUŻO GŁOŚNIEJSZY.
Zauważyłem również że silnik zaczął wydawać z siebie jakiś dziwny dodatkowy dzwięk.
Podejrzewam że to coś może znaczyć niestety i stety
Dzięki z góry Panowie. Jak chcecie to nagram wideo w HD, z dzwięków z silnika. Może nam coś to pomoże
[ Dodano: 13-03-2016, 13:08 ]
milo, A jak sprawdzić pobór prądu w stanie spoczywania miernikiem prądu zielony jestem w tym temacie |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-03-2016, 13:30
|
|
|
Wpinasz miernik szeregowo z akumulatorem, i wyłączasz wszystkie odbiorniki. Prąd jakiś minimalny powinien pobierać tylko alarm, ew. centralka klucza bezprzewodowego - ale to kilkadziesiąt miliamperów.
Jeśli pobór jest większy, lub sporo większy, to po kolei wyciągasz bezpieczniki, i szukasz winowajcy. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2016, 14:04
|
|
|
franek1994 napisał/a: | robertdg, Jestem mechanikiem dla którego elektronika to czarna magia. Mógłbyś mi opisać tak w skrócie gdzie mam pchać te dwa kabelki od miernika prądu | Musisz zdemontować alternator i sprawdzić obwód regulatora, na aucie tego nie zrobisz, dlatego najlepiej uprzednio upewnić się co do mas na karoserii oraz upływności w instalacji samochodu apg2312 napisał/a: | Prąd jakiś minimalny powinien pobierać tylko alarm, ew. centralka klucza bezprzewodowego - ale to kilkadziesiąt miliamperów. | Dopuszczalnie 25mA
franek1994 napisał/a: | Mam zamontowany wzmacniacz do radia. I w czasie jazdy (przed przegrzaniem), przechwycał i wydawał z siebie coś pod turbo dzwięk, a dzwiek zmienial sie wraz z obrotami. |
Zakłócenia w instalacji elektrycznej, słabe filtrowanie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 20-03-2016, 18:21
|
|
|
Panowie: TO COŚ Z ALTERNATOREM
A zdiagnozowałem to BARDZO prosto. Odłączyłem (PLUS) od alternatora, następnie podłączyłem akumulator do ładowania przez 3 godź i teraz, dwa dni później bateria trzyma jak ją wpierw naładowałem
- Prosta logika
[ Dodano: 21-03-2016, 17:35 ]
Strasznie ograniczony dostęp do śruby mocującej alternator
Muszę chyba na jakiś podnośnik podjechać i zdjąć filtr oleju |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-03-2016, 20:19
|
|
|
franek1994 napisał/a: |
Strasznie ograniczony dostęp do śruby mocującej alternator
Muszę chyba na jakiś podnośnik podjechać i zdjąć filtr oleju
|
dobry klucz tam trzeba miec, ja ostatnio robilem ale sie udało, lecz zeby go zamontowac... juz musialem filtr i tak zdejmowac |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2016, 09:06
|
|
|
w E3x jest słaby dostęp? - tam można prawie wejść do środka komory silnika
altek wychodzi dołem i ma luzu tyle, że można by z 5 takich naraz wyjąć... |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 19-04-2016, 23:31
|
|
|
Krzyzak, ja na prawdę nie wiem jak tu można by było chociażby dwa alternatory na raz wyciągać.
Ledwo co wyciągnąłem swój. Ale nie dałbym rady, gdybym wpierw nie zdemontował mocowania chłodnicy i ją robertdg, troszkę nie powyginał.
Przypomiam że mój silnik to 2,0
Bo w np. w 1,8 to już jest miejsca
No ale dobra. Skoro co to coś z alternatorem, i to właśnie alternator mi zżera prąd.
To co(jaka część w alternatorze) w takim razie może mi zżerać ten prąd?se7en, apg2312, |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-04-2016, 15:43
|
|
|
a byles u elektryka? zżeranie pradu, to raczej chyba trzeba szukac kabel po kablu... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-04-2016, 08:06
|
|
|
franek1994 napisał/a: | Przypomiam że mój silnik to 2,0 | ale one się niewiele różnią, szczególnie strona osprzętu
jak coś żre prąd to trzeba podłączyć amperomierz do klemy i po kolei bezpieczniki wyciągać i sprawdzać czy zużycie zejdzie do zera
altek też można odłączyć na próbę |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 21-04-2016, 23:27
|
|
|
Krzyzak, se7en,
Ja jestem pewny w 100% że to alternator.
Jako że nie znam sie na elektronice, to może Wy coś wiecie na ten temat?
Jaki podzespół w alternatorze może prowadzić do zżerania prądu ? |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 22-04-2016, 00:25
|
|
|
Regulator napięcia. Może być zwarcie/przebicie w uzwojeniu. Diody prostownicze ?
Szczerze, to jak już masz drania zdemontowanego, to daj go na jakiś porządny warsztat elektryczny. Przemierzą, sprawdzą, w razie potrzeby naprawią. Dobrze by było, gdyby na warsztacie mieli stół prostowniczy, czy jak to się tam nazywa ? Stół probierczy ? Stanowisko do sprawdzania alternatora
Coś takiego :
http://wypos.intercars.co...z%B9dze%F1&rok=
https://www.youtube.com/watch?v=1UnpCmz2Pck |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|
|