| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [E38A 2.0 4WD] Przegrzany silnik= Zżeranie prądu |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |    Wysłany: 12-03-2016, 22:40   [E38A 2.0 4WD] Przegrzany silnik= Zżeranie prądu |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnego śnieżnego wieczorku postanowiłem wyruszyć w trasę, choć miałem tylko jedną rękę sprawną, gdyż 7dni temu miałem wypadek na skoczni narciarskiej   
 No i tak sobie jeżdżę szukając fajnego placu do podriftowania. I faktycznie, znalazłem, długo nie musiałem szukać i w efekcie żądza wrażeń mogła upuścić swe napięcie.
 
 Pokatowałem Gala na jedynce ze 10min, aż tu patrzę
  strzałka prawie na czerwonym. 
  Kurde !! 
 Zatrzymałem się więc niezwłocznie, pozostawiając auto na chodzie i ustawiając dmuchawę ma maksymalną temperaturę i obroty (powietrze z zewnątrz), po czym szybko wyskoczyłem otworzyć maskę.
 Chwyciłem rękoma za śnieg i nawrzucałem na silnik
  ŻART ofc   
 Temp. spadła szybko. Bo po jakiś 2min była na normalnym stanie.
   
 ALE, na drugi dzień się budzę już bez prądu w akumulatorze
   DZIWNĘ, bo akumulator jest praktycznie nowy. Naładowany został kilka dni przed wypadkiem na skoczni (jakieś 10dni temu)
 A alternator mi wali 14,5V
   
 
 Ludzie, pomóżcie mi. Co to może być
   |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2016, 04:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak będzie uszkodzony obwód prądowy to z prawidłowego napięcia nici, bo nie naładuje akumulatora - trzeba sprawdzić alternator na stole, uprzednio profilaktycznie skontrolowac połaczenia masowe 	  | franek1994 napisał/a: |  	  | A alternator mi wali 14,5V   
 
 | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2016, 04:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | franek1994 napisał/a: |  	  | akumulator jest praktycznie nowy | 
 To znaczy ?
 Poza tym, warto by było sprawdzić, czy coś Ci nie podbiera prądu. Jakieś zwarcie na przykład ?
 No i to, co napisał robertdg - sprawdź połączenia. Od klem zaczynając.
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2016, 09:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdz pobór pradu w stanie czuwania a najlepiej odłacz aku na noc i sprawdz stan naładowania 
  	  | franek1994 napisał/a: |  	  | A alternator mi wali 14,5V | 
 Równie prąd moze isc na alternator i aku sie rozładowuje nawet przy prawidłowym ładowaniu
 |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2016, 13:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | robertdg, Jestem mechanikiem dla którego elektronika to czarna magia.  Mógłbyś mi opisać tak w skrócie gdzie mam pchać te dwa kabelki od miernika prądu   
 apg2312, Najprawdopodobniej gdzieś jest przebicie, tak
   Ale można się domyśleć po chłopsku że: skoro te przebicie ukazało swe oblicze w postaci rozładowanego akumulatora dzień po przegrzaniu silnika, to najprawdopodobniej przebicie musi być gdzieś w komorze silnika.
 
 Aha, PANOWIE. Jeszcze jedna ważna rzecz[/b]
 Mam zamontowany wzmacniacz do radia. I w czasie jazdy (przed przegrzaniem), przechwycał i wydawał z siebie coś pod turbo dzwięk, a dzwiek zmienial sie wraz z obrotami.
 
 Po przegrzaniu usłyszałem że ten lekki turbo dzwięk zaczął być DUŻO GŁOŚNIEJSZY.
 Zauważyłem również że silnik zaczął wydawać z siebie jakiś dziwny dodatkowy dzwięk.
 
 Podejrzewam że to coś może znaczyć
  niestety i stety   
 Dzięki z góry Panowie. Jak chcecie to nagram wideo w HD, z dzwięków z silnika. Może nam coś to pomoże
       [ Dodano: 13-03-2016, 13:08 ]
 milo, A jak sprawdzić pobór prądu w stanie spoczywania miernikiem prądu
  zielony jestem w tym temacie |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2016, 13:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wpinasz miernik szeregowo z akumulatorem, i wyłączasz wszystkie odbiorniki. Prąd jakiś minimalny powinien pobierać tylko alarm, ew. centralka klucza bezprzewodowego - ale to kilkadziesiąt miliamperów. Jeśli pobór jest większy, lub sporo większy, to po kolei wyciągasz bezpieczniki, i szukasz winowajcy.
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2016, 14:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Musisz zdemontować alternator i sprawdzić obwód regulatora, na aucie tego nie zrobisz, dlatego najlepiej uprzednio upewnić się co do mas na karoserii oraz upływności w instalacji samochodu 	  | franek1994 napisał/a: |  	  | robertdg, Jestem mechanikiem dla którego elektronika to czarna magia.  Mógłbyś mi opisać tak w skrócie gdzie mam pchać te dwa kabelki od miernika prądu   | 
 Dopuszczalnie 25mA 	  | apg2312 napisał/a: |  	  | Prąd jakiś minimalny powinien pobierać tylko alarm, ew. centralka klucza bezprzewodowego - ale to kilkadziesiąt miliamperów. | 
 
  	  | franek1994 napisał/a: |  	  | Mam zamontowany wzmacniacz do radia. I w czasie jazdy (przed przegrzaniem), przechwycał i wydawał z siebie coś pod turbo dzwięk, a dzwiek zmienial sie wraz z obrotami. | 
 Zakłócenia w instalacji elektrycznej, słabe filtrowanie
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-03-2016, 18:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie: TO COŚ Z ALTERNATOREM A zdiagnozowałem to BARDZO prosto. Odłączyłem (PLUS) od alternatora, następnie podłączyłem akumulator do ładowania przez 3 godź i teraz, dwa dni później bateria trzyma jak ją wpierw naładowałem
   - Prosta logika
 
 [ Dodano: 21-03-2016, 17:35 ]
 Strasznie ograniczony dostęp do śruby mocującej alternator
   Muszę chyba na jakiś podnośnik podjechać i zdjąć filtr oleju
   |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-03-2016, 20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | franek1994 napisał/a: |  	  | Strasznie ograniczony dostęp do śruby mocującej alternator
 Muszę chyba na jakiś podnośnik podjechać i zdjąć filtr oleju
 
 | 
 dobry klucz tam trzeba miec, ja ostatnio robilem ale sie udało, lecz zeby go zamontowac... juz musialem filtr i tak zdejmowac
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-03-2016, 09:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | w E3x jest słaby dostęp? - tam można prawie wejść do środka komory silnika   altek wychodzi dołem i ma luzu tyle, że można by z 5 takich naraz wyjąć...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-04-2016, 22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krzyzak, ja na prawdę nie wiem jak tu można by było chociażby dwa alternatory na raz wyciągać. Ledwo co wyciągnąłem swój. Ale nie dałbym rady, gdybym wpierw nie zdemontował mocowania chłodnicy i ją robertdg, troszkę nie powyginał.
 Przypomiam że mój silnik to 2,0
 Bo w np. w 1,8 to już jest miejsca
   
 No ale dobra. Skoro co to coś z alternatorem, i to właśnie alternator mi zżera prąd.
 To co(jaka część w alternatorze) w takim razie może mi zżerać ten prąd?se7en, apg2312,
 |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-04-2016, 14:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | a byles u elektryka? zżeranie pradu, to raczej chyba trzeba szukac kabel po kablu... |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-04-2016, 07:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale one się niewiele różnią, szczególnie strona osprzętu 	  | franek1994 napisał/a: |  	  | Przypomiam że mój silnik to 2,0 | 
 jak coś żre prąd to trzeba podłączyć amperomierz do klemy i po kolei bezpieczniki wyciągać i sprawdzać czy zużycie zejdzie do zera
 altek też można odłączyć na próbę
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | franek1994   Forumowicz
 E38A Special Edition
 
  
 Auto: Galant E38A Special Edition
 Kraj/Country: Norway
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 128
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-04-2016, 22:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krzyzak, se7en, Ja jestem pewny w 100%  że to alternator.
 Jako że nie znam sie na elektronice, to może Wy coś wiecie na ten temat?
 Jaki podzespół w alternatorze może prowadzić do zżerania prądu ?
 |  
				| _________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
 To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-04-2016, 23:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Regulator napięcia. Może być zwarcie/przebicie w uzwojeniu. Diody prostownicze ? Szczerze, to jak już masz drania zdemontowanego, to daj go na jakiś porządny warsztat elektryczny. Przemierzą, sprawdzą, w razie potrzeby naprawią. Dobrze by było, gdyby na warsztacie mieli stół prostowniczy, czy jak to się tam nazywa ? Stół probierczy ? Stanowisko do sprawdzania alternatora
   Coś takiego :
 http://wypos.intercars.co...z%B9dze%F1&rok=
 https://www.youtube.com/watch?v=1UnpCmz2Pck
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |