Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Czarny dym
carisma2000 - 15-04-2016, 07:09 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Czarny dym Witam! Moje auto to Carisma 1.8GDI 2000r. Od pewnego czasu dymi na czarno ale tylko gdy mocno przygazuje. Sam bym tego nie zauważył ale kiedyś wyprzedzałem znajomego i ten pytał się mnie czy mam diesla tak zakopciło. Ogólnie samochód nie bierze oleju ale spaliny śmierdzą tak jakby olejem.. no i auto straciło trochę na mocy i chyba spalanie się zwiększyło. Jak wykryć usterkę? Od czego zacząć?
robertdg - 15-04-2016, 07:31
Przeczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=89168
carisma2000 - 15-04-2016, 10:32
Dzięki kolego za link, tylko że tak jak pisałem oleju mi nie ubywa i na postoju i niskich obrotach nic nie kopci.
MichciuGT - 15-04-2016, 15:46
zbyt bogata mieszanka i dlatego kopci na czarno - zbyt mocno ciśniesz z gazem, przyspieszaj płynniej to nie będzie takiego efektu
carisma2000 - 15-04-2016, 16:34
No nie powiem że nie cisnę ale czy to normalne w GDI że tak kopci?
Hugo - 15-04-2016, 22:11
Jak GDI kopci na czarno to jest zalepiony nagarem układ dolotowy. Do czyszczenia przepustnica, kolektor ssący i kanały w głowicy.
rasiak1980 - 16-04-2016, 14:34
to moze byc tysiąc powodów ale najczęściej jezeli jest to powiązane z nierównymi obrotami spadkiem mocy bedzie to EGR albo przepływomierz
carisma2000 - 16-04-2016, 16:38
Przepustnicę czyściłem w zeszłym roku i widziałem że kolektor jest mocno zabrudzony, chciałem go czyścić ale sobie odpuściłem bo chyba dużo przy tym roboty.
Obroty silnika są równe, jedynie wydaję mi się że moc minimalnie spadła.
ross - 17-04-2016, 13:54
Miałem taką czarną chmurę podczas wyprzedzania. To przyczyniło sie do oczyszczenia egr oraz całego wydechu.Mam pytanie do kolegi carisma 2000 -czy robisz trasy ?Caisma GDI lubi duże obroty.
Bartek - 18-04-2016, 14:26
To jak z czyszczeniem kolektora za dużo roboty, to doprowadź go do stanu, że przestanie odpalać - prosta droga - im bardziej zasyfiony kolektor i kanały w głowicy tym silnik więcej wytwarza syfu, który zalepia kolektor i kanały.
Da się doprowadzić do stanu rzucenia palenia - sprawdzone przez jednego z klientów Warsztatu
carisma2000 - 20-04-2016, 13:03
Podobno jest jakiś środek do czyszczenia kolektora bez jego demontażu, wystarczy psiknąć i po sprawie. Stosował to ktoś?
rasiak1980 - 22-04-2016, 12:20
są metody nazywa się top engine decarbonising https://www.youtube.com/watch?v=Gdt0ElZd8uE
jednak nie uważam żeby to była skuteczna metoda, najskuteczniej jest odkręcić cały kolektor i jeżeli jest plastikowy wymoczyć go w roztworze wody z jakimś silnym odtłuszczaczem na bazie sody kaustycznej, jeżeli jest aluminiowy i nie ma żadnych plastików, uszczelek i tym podobnych to wymoczyć najpierw w jakimś rozpuszczalniku a później można się zaopatrzyć w di-chlorek metylu który świetnie czyści ale rozpuszcza również plastiki, wiec ostrożnie. Z racji skomplikowanych kanałów warto zaopatrzyć się również w starą linkę od prędkościomierza nawinąć na nią kawałek szmaty i w ten sposób mechanicznie trochę je przeczyścić mi to zajęło około 3 godzin z ponownym montażem dłużej zeszło na samo czyszczenie.
|
|
|