To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] SILNIK / SKRZYNIA BIEGÓW - brak mocy

soundboy - 04-05-2016, 11:44
Temat postu: [MSS DID] SILNIK / SKRZYNIA BIEGÓW - brak mocy
Cześć,
Tu świeżyna używająca 1,9 DID (2001) od pół roku. Ostatnio stracił z połowę swojej mocy, zastanawiam się, czy to tylko wymiana filtra, czy może coś jeszcze? Będę wdzięczny za info.

Autko ma 317tyś km, filtr powinienem wymienić za ok 2tyś, ale to pierwsza rzecz, która ciśnie mi się na myśl.

Poniżej opiszę kilka problemów, które mi się pojawiają, prosząc o pobieżną diagnozę.

1. Auto nie ma w ogóle przyspieszenia. Pod górę wręcz traci moc
2. Czasami na zimnym silniku poszarpie przy ok 2000obr, ale wtedy wchodzi na wyższe
3. Kilka dni temu zapaliła się i po odstawieniu samochodu na dzień zgasła, kontrolka check engine. Wtedy nie byłem w stanie wykręcić więcej niż 2000obr, a maksymalna prędkość to ok 100-110km.

ad 3 - przy zjezdzie z dużej góry silnik znów zakaszlał i się "odblokował" na tyle, że mogłem już jechać 3000obr i 140km na autostradzie.

4. Jakiś czas temu miałem drobną stłuczkę - najechałem na poprzedzający samochód lekko wgniatając sobie zderzak - kapnie mi czasem 2-5kropli oleju, zależy od dnia, ale w silniku jest cały czas ok 1/2.

Mam warsztat dopiero na 13.05, może do tego czasu uda się do trochę internetowo zdiagnozować.
Będę również wdzięczny warszawiakom za wskazanie solidnych i tanich serwisów, na razie planuję wybrać się do Japan Auto przy ul. Cyprysowej. Czy polecacie ten zakład?

Dzięki wszystkim za poświęcenie czasu na przeczytanie mojego tematu :rolleyes:

Ardil - 04-05-2016, 14:17

Witam jakiś rok temu miałem podobne objawy . Check engine brak mocy . Okazało się , że zapchał się EGR i komputer przełączył się w tryb awaryjny.Nie wiem czym było to spowodowane , może codzienne dojazdy do pracy na krótkich odcinkach + jazda po mieście w korkach .Po zalaniu paliwa do pełna , przejechaniu autostradą problem ustał.
soundboy - 04-05-2016, 16:55

Ardil napisał/a:
Witam jakiś rok temu miałem podobne objawy . Check engine brak mocy . Okazało się , że zapchał się EGR i komputer przełączył się w tryb awaryjny.Nie wiem czym było to spowodowane , może codzienne dojazdy do pracy na krótkich odcinkach + jazda po mieście w korkach .Po zalaniu paliwa do pełna , przejechaniu autostradą problem ustał.


Dziękuję za odpowiedź! Tak, check engine jakiś czas temu zaczął się pojawiać na moment i znikać, problem ustąpił i od około tygodnia włączył mi się 2 razy, by potem zniknąć. Faktycznie, podobne problemy ustępują na dłuższej trasie (ok raz na miesiąc 1000km w weekend), niestety na co dzień to jest jazda ok 20km w korkach, nawet się dobrze czasami nie zdąży rozgrzać. Tym bardzie boli brak mocy, na autostradzie mogę wyprzedzać naczepę 110km/h, w mieście rozwinąć z 20 do 40km zajmuję około 10sekund.

Inna kwestia, czy DID do miasta to jednak dobry pomysł...

robertdg - 04-05-2016, 19:20

Sprawdź kody błedów to najszybszy sposób na przekonanie sie co go boli
soundboy - 04-05-2016, 21:21

robertdg napisał/a:
Sprawdź kody błedów to najszybszy sposób na przekonanie sie co go boli
tylko zanim dojadę na komputer, to lampka gaśnie, bledu nie ma. Próbowałem juz na początku, zaraz po pierwszym zapaleniu, koszt 50zl, nie wróciło nic.
Ardil - 04-05-2016, 22:30

soundboy napisał/a:
Ardil napisał/a:
Witam jakiś rok temu miałem podobne objawy . Check engine brak mocy . Okazało się , że zapchał się EGR i komputer przełączył się w tryb awaryjny.Nie wiem czym było to spowodowane , może codzienne dojazdy do pracy na krótkich odcinkach + jazda po mieście w korkach .Po zalaniu paliwa do pełna , przejechaniu autostradą problem ustał.


Dziękuję za odpowiedź! Tak, check engine jakiś czas temu zaczął się pojawiać na moment i znikać, problem ustąpił i od około tygodnia włączył mi się 2 razy, by potem zniknąć. Faktycznie, podobne problemy ustępują na dłuższej trasie (ok raz na miesiąc 1000km w weekend), niestety na co dzień to jest jazda ok 20km w korkach, nawet się dobrze czasami nie zdąży rozgrzać. Tym bardzie boli brak mocy, na autostradzie mogę wyprzedzać naczepę 110km/h, w mieście rozwinąć z 20 do 40km zajmuję około 10sekund.

Inna kwestia, czy DID do miasta to jednak dobry pomysł...


Jeżdżę DID 3 rok , w tygodniu miasto - dojazd do pracy 3 kilometry w korkach i powrót do domu . Weekendy wyjazd działka jakieś 300 kilometrów .Wcześniej jeździłem w benzynie i nigdy więcej ;) Tankuj paliwo na dobrych stacjach i będzie git :) Wymieniaj olej filtry , chłodź turbinkę po dłuższej wycieczce i będziesz zadowolony :)

Hugo - 05-05-2016, 09:44

soundboy napisał/a:
tylko zanim dojadę na komputer, to lampka gaśnie, bledu nie ma
Dopóki nie odłączysz akumulatora to błąd jest zapisany w ECU, mimo, że kontrolka się nie świeci, więc można go odczytać.
soundboy - 05-05-2016, 23:36

Hugo napisał/a:
soundboy napisał/a:
tylko zanim dojadę na komputer, to lampka gaśnie, bledu nie ma
Dopóki nie odłączysz akumulatora to błąd jest zapisany w ECU, mimo, że kontrolka się nie świeci, więc można go odczytać.


Dzięki, widać na jakich specjalistów trafiłem ostatnio...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group