Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Wysprzęglik w 1.9 DiD
b@rto - 20-05-2016, 12:08 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Wysprzęglik w 1.9 DiD Cześć! Na wstępie - rok produkcji mojego samochodu to 2002, silnik DiD 115 KM. (Dane kluczowe)
Problem - zapowietrzające się sprzęgło. Nie bardzo widać czy gdziekolwiek cieknie. Stawiam na wysprzęglik i o ile mechanik mi nie pierdzielił głupot to wysprzęglik jest taki (to pytanie): https://www.motointegrato...luk-510-0010-10 i siedzi w skrzyni? Więc do jego wymiany targanie całej skrzyni itp. itd.? Objawy by pasowały. Wysprzęglik puszcza, płyn w skrzyni się rozbryzguje i stąd nie widać go na zewnątrz. Po odpowietrzeniu przez jakieś 3-4 tygodnie jest dobrze, potem znowu sprzęgło idzie w podłogę.
plecho1 - 20-05-2016, 12:14
Skrzynie trzeba wyciągać bo wysprzeglik siedzi na tulei wałka sprzęgłowego nie wewnątrz skrzyni a od strony silnika. Można próbować go wymontować po odsunięciu skrzyni od silnika bez wyciągania skrzyni ale nie gwarantuję że to się uda.
b@rto - 20-05-2016, 12:28
Czyli ta część, do której link podałem to właśnie to co teoretycznie potrzebuje (o ile oczywiście to ta awaria)
plecho1 - 20-05-2016, 12:50
Tak, potrzebujesz takiego wysprzeglika, w wersji 1.9TD był na zewnątrz i wymiana wtedy trwała z 10min a w nowszym silniku paskudnie Mitsubishi to skomplikowało i wygląda jak wygląda. Raczej to wina tego wysprzeglika jeśli na zewnątrz przy pompie sprzęgłowej nie ma żadnego wycieku.
Tak to u Ciebie wygląda
b@rto - 20-05-2016, 14:48
Dzięki za poglądowe zdjęcie. A tak trochę odbiegając od tematu - mamy na forum kogoś, do kogo można walić po części jak w dym? Z dobrą jakością i przyzwoitą ceną?
robertdg - 20-05-2016, 18:42
b@rto napisał/a: | Wysprzęglik puszcza, płyn w skrzyni się rozbryzguje i stąd nie widać go na zewnątrz. Po odpowietrzeniu przez jakieś 3-4 tygodnie jest dobrze, potem znowu sprzęgło idzie w podłogę. | Nie może się rozbryzgiwać bo po tych 3-4tyg nie mialbyś czym jeździć bo byłaby zamoczona i zniszczona tarcza sprzegla.
Sprawdzałeś chociaz pompke sprzegla, to tansza w wymianie czesc w porównaniu do wysprzeglika
plecho1 - 20-05-2016, 19:29
Kiedyś dobre części i w dobrych cenach sprzedawał forumowicz Japaneze.
b@rto - 21-05-2016, 07:31
robertdg, sprawdzane było organoleptycznie. Nie widać wycieków. Ogólnie to nigdzie nie widać wycieków płynu. W tym cały ambaras.
[ Dodano: 21-05-2016, 15:02 ]
Coś jeszcze mi się pomyślało - czy pompa może ciec w taki sposób, że będzie to widoczne poza kabiną? Tzn. czy w przegrodzie silnika może ciec czy raczej jak już, to widać to w kabinie nad pedałem?
plecho1 - 21-05-2016, 18:36
Jeśli przewód jest przykręcany od strony komory silnika i był by nie dokręcony to pewnie mogło by tam ciekną.
robertdg - 21-05-2016, 19:57
b@rto napisał/a: | Coś jeszcze mi się pomyślało - czy pompa może ciec w taki sposób, że będzie to widoczne poza kabiną? Tzn. czy w przegrodzie silnika może ciec czy raczej jak już, to widać to w kabinie nad pedałem? | piszesz o wycieku a wczesniej o tym nie wspominales tylko o zapowietrzaniu sie układu, zapowietrzac się może zarówno pompka jak i wysprzeglik głownie na etapie zwalniania sprzegla, dlatego pisalem w pierwszej koljnosci o weryfikacji pompki
b@rto - 21-05-2016, 23:46
Założyłem, że zapowietrzenie idzie w parze z nieszczelnością układu - no bo którędyś musi się to powietrze dostać. Raz jeszcze dzisiaj macałem pompkę no i tak właśnie się zastanawiałem, czy jakby ciekło to zawsze do kabiny.
robertdg - 22-05-2016, 08:10
b@rto napisał/a: | Założyłem, że zapowietrzenie idzie w parze z nieszczelnością układu | Nie musi tak być, gdyż ukłąd może sie zapowietrzac w momencie zwrotu płynu do zbiorniczka wyrównawczego, czyli zarówno na wysprzegliku jak i na pompce sprzegla kiedy odbywa sie etap powrotu pedał sprzegla w góre.
Jednak jeżeli jest ewidentny wyciek to od tego miejsca nalezy zaczać naprawe/wymianę.
b@rto - 22-05-2016, 10:21
robertdg, możesz mi to wyjaśnić? Jak układ się zapowietrza jeśli jest odpowietrzony, pełny i załóżmy, że bez wycieków? No ba ja skupiłem się na poszukiwaniu wycieków, tzn. jak nie cieknie (np. pompka) to zakładam, że jest sprawna. Napisałeś wcześniej o weryfikacji pompki, dlatego jeszcze raz poszedłem i sprawdziłem czy nie cieknie (ale do kabiny nie cieknie, stąd pytanie czy jest opcja żeby ciekło poza kabiną). Czy miałeś na myśli jakąś inną weryfikację? Bo mi już przychodzi do głowy tylko wymiana i albo się uda albo się nie uda.
robertdg - 22-05-2016, 12:04
b@rto napisał/a: | Jak układ się zapowietrza jeśli jest odpowietrzony, pełny i załóżmy, że bez wycieków? | Jak napisałem wyżej - w przypadku gdy w układzie wytwarzane jest podciśnienie zwrotne
b@rto - 22-05-2016, 13:01
Czyli konkretnie jak się przed tym "obronić" - co (awaria której części) to powoduje? Może durne pytanie, ale zawsze mi się wydawało, że jak nic nie cieknie a płyn jest to nie ma prawa się zapowietrzyć.
|
|
|