Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Wysprzęglik w 1.9 DiD
Autor Wiadomość
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 20-05-2016, 12:08   [Cari 1.9DI-D] Wysprzęglik w 1.9 DiD

Cześć! Na wstępie - rok produkcji mojego samochodu to 2002, silnik DiD 115 KM. (Dane kluczowe)

Problem - zapowietrzające się sprzęgło. Nie bardzo widać czy gdziekolwiek cieknie. Stawiam na wysprzęglik i o ile mechanik mi nie pierdzielił głupot to wysprzęglik jest taki (to pytanie): https://www.motointegrato...luk-510-0010-10 i siedzi w skrzyni? Więc do jego wymiany targanie całej skrzyni itp. itd.? Objawy by pasowały. Wysprzęglik puszcza, płyn w skrzyni się rozbryzguje i stąd nie widać go na zewnątrz. Po odpowietrzeniu przez jakieś 3-4 tygodnie jest dobrze, potem znowu sprzęgło idzie w podłogę.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-05-2016, 12:14   

Skrzynie trzeba wyciągać bo wysprzeglik siedzi na tulei wałka sprzęgłowego nie wewnątrz skrzyni a od strony silnika. Można próbować go wymontować po odsunięciu skrzyni od silnika bez wyciągania skrzyni ale nie gwarantuję że to się uda.
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 20-05-2016, 12:28   

Czyli ta część, do której link podałem to właśnie to co teoretycznie potrzebuje (o ile oczywiście to ta awaria)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-05-2016, 12:50   

Tak, potrzebujesz takiego wysprzeglika, w wersji 1.9TD był na zewnątrz i wymiana wtedy trwała z 10min a w nowszym silniku paskudnie Mitsubishi to skomplikowało i wygląda jak wygląda. Raczej to wina tego wysprzeglika jeśli na zewnątrz przy pompie sprzęgłowej nie ma żadnego wycieku.
Tak to u Ciebie wygląda
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 20-05-2016, 14:48   

Dzięki za poglądowe zdjęcie. A tak trochę odbiegając od tematu - mamy na forum kogoś, do kogo można walić po części jak w dym? Z dobrą jakością i przyzwoitą ceną?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-05-2016, 18:42   

b@rto napisał/a:
Wysprzęglik puszcza, płyn w skrzyni się rozbryzguje i stąd nie widać go na zewnątrz. Po odpowietrzeniu przez jakieś 3-4 tygodnie jest dobrze, potem znowu sprzęgło idzie w podłogę.
Nie może się rozbryzgiwać bo po tych 3-4tyg nie mialbyś czym jeździć bo byłaby zamoczona i zniszczona tarcza sprzegla.
Sprawdzałeś chociaz pompke sprzegla, to tansza w wymianie czesc w porównaniu do wysprzeglika :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-05-2016, 19:29   

Kiedyś dobre części i w dobrych cenach sprzedawał forumowicz Japaneze.
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 21-05-2016, 07:31   

robertdg, sprawdzane było organoleptycznie. Nie widać wycieków. Ogólnie to nigdzie nie widać wycieków płynu. W tym cały ambaras. :D

[ Dodano: 21-05-2016, 15:02 ]
Coś jeszcze mi się pomyślało - czy pompa może ciec w taki sposób, że będzie to widoczne poza kabiną? Tzn. czy w przegrodzie silnika może ciec czy raczej jak już, to widać to w kabinie nad pedałem?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-05-2016, 18:36   

Jeśli przewód jest przykręcany od strony komory silnika i był by nie dokręcony to pewnie mogło by tam ciekną.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-05-2016, 19:57   

b@rto napisał/a:
Coś jeszcze mi się pomyślało - czy pompa może ciec w taki sposób, że będzie to widoczne poza kabiną? Tzn. czy w przegrodzie silnika może ciec czy raczej jak już, to widać to w kabinie nad pedałem?
piszesz o wycieku a wczesniej o tym nie wspominales tylko o zapowietrzaniu sie układu, zapowietrzac się może zarówno pompka jak i wysprzeglik głownie na etapie zwalniania sprzegla, dlatego pisalem w pierwszej koljnosci o weryfikacji pompki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 21-05-2016, 23:46   

Założyłem, że zapowietrzenie idzie w parze z nieszczelnością układu - no bo którędyś musi się to powietrze dostać. Raz jeszcze dzisiaj macałem pompkę no i tak właśnie się zastanawiałem, czy jakby ciekło to zawsze do kabiny.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-05-2016, 08:10   

b@rto napisał/a:
Założyłem, że zapowietrzenie idzie w parze z nieszczelnością układu
Nie musi tak być, gdyż ukłąd może sie zapowietrzac w momencie zwrotu płynu do zbiorniczka wyrównawczego, czyli zarówno na wysprzegliku jak i na pompce sprzegla kiedy odbywa sie etap powrotu pedał sprzegla w góre.
Jednak jeżeli jest ewidentny wyciek to od tego miejsca nalezy zaczać naprawe/wymianę.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 22-05-2016, 10:21   

robertdg, możesz mi to wyjaśnić? Jak układ się zapowietrza jeśli jest odpowietrzony, pełny i załóżmy, że bez wycieków? No ba ja skupiłem się na poszukiwaniu wycieków, tzn. jak nie cieknie (np. pompka) to zakładam, że jest sprawna. Napisałeś wcześniej o weryfikacji pompki, dlatego jeszcze raz poszedłem i sprawdziłem czy nie cieknie (ale do kabiny nie cieknie, stąd pytanie czy jest opcja żeby ciekło poza kabiną). Czy miałeś na myśli jakąś inną weryfikację? Bo mi już przychodzi do głowy tylko wymiana i albo się uda albo się nie uda.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-05-2016, 12:04   

b@rto napisał/a:
Jak układ się zapowietrza jeśli jest odpowietrzony, pełny i załóżmy, że bez wycieków?
Jak napisałem wyżej - w przypadku gdy w układzie wytwarzane jest podciśnienie zwrotne
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 22-05-2016, 13:01   

Czyli konkretnie jak się przed tym "obronić" - co (awaria której części) to powoduje? Może durne pytanie, ale zawsze mi się wydawało, że jak nic nie cieknie a płyn jest to nie ma prawa się zapowietrzyć. :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.