To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Po wymianie oleju w skrzyni dziwnie wchodzą biegi

spooner25 - 17-06-2016, 19:57
Temat postu: Po wymianie oleju w skrzyni dziwnie wchodzą biegi
No i przedobrzyłem...Trochę zdenerwowany niedbalstwem poprzedniego właściciela postanowiłem wymienić wszystkie płyny łącznie z olejem przekładniowym.

Wybór oleju padł na Motul Gearbox 80W90. Przed zmianą biegi chodziły bajecznie a teraz ciężej wchodzą z wyczuwalnym oporem i tak bardziej "mechanicznie".

Teraz pytanie... zmienić olej na inny o innej lepkości ? jak tak to na jaki ?
Doradźcie coś bo jestem pedantem w tych sprawach i szybko mnie obecny stan zdenerwuje :)

milo - 17-06-2016, 22:45

spooner25 napisał/a:
Wybór oleju padł na Motul Gearbox 80W90.

Olej do przekładni i hpoidalnych mostów tylnych bez blokady mechanizmu różnicowego, pracujących w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych.
spooner25 napisał/a:
zmienić olej na inny o innej lepkości ? jak tak to na jaki ?

Olej 75w/90 lub 75w/80 np valvoline ten pierwszy bedzie dobry tzn 75w/90

GrzechuB - 18-06-2016, 12:25

Po rozgrzaniu trochę lepiej?
Zbyt gęsty zmień na taki jak kolega napisał wyżej bo zimą będziesz nogą walczył :D
Pozdrawiam

elektryk - 19-06-2016, 11:15

A ten olej był oryginalny? Może komuś się coś pomyliło.

Ja miałem uszkodzenie skrzyni dodatkowo wyciek przez otwór do przekładni. Ponieważ skrzyni była do wymiany w całości, a olej znikał to dolewałem najtańszy olej Hipol 85W90. Myślę że w końcowym rozrachunku w skrzyni był sam Hipol i nie było problemów z wrzucaniem biegów.

Paput - 24-06-2016, 08:25

Ktoś mi zanaczy w którym miejscu dolewa się oleju do skrzyni bo zdejmowałem filtr i nie mam pojęcia który to est korek.

[ Dodano: 24-06-2016, 08:26 ]
no i ile go wchodzi do skrzyni

elektryk - 24-06-2016, 09:30

Filtr, jaki filtr? Korek do wlewania jest z przodu skrzyni, niedaleko wysprzęglika. Oleju chyba wchodzi 2 litry z hakiem, gdzieś na forum był wątek o tym.
Paput - 24-06-2016, 09:54

elektryk napisał/a:
Filtr, jaki filtr? Korek do wlewania jest z przodu skrzyni, niedaleko wysprzęglika. Oleju chyba wchodzi 2 litry z hakiem, gdzieś na forum był wątek o tym.
filtr powietrza, tylko teraz jaki zalac 75w90 czy 80 hmm

[ Dodano: 24-06-2016, 09:56 ]
spooner25 napisał/a:
No i przedobrzyłem...Trochę zdenerwowany niedbalstwem poprzedniego właściciela postanowiłem wymienić wszystkie płyny łącznie z olejem przekładniowym.

Wybór oleju padł na Motul Gearbox 80W90. Przed zmianą biegi chodziły bajecznie a teraz ciężej wchodzą z wyczuwalnym oporem i tak bardziej "mechanicznie".

Teraz pytanie... zmienić olej na inny o innej lepkości ? jak tak to na jaki ?
Doradźcie coś bo jestem pedantem w tych sprawach i szybko mnie obecny stan zdenerwuje :)



ja mam z kolei takie problemy i też zastanawiam się nad wymianą

Mam silnik 4g63 od kiedy kupiłem auto czasami żabkuje z 1 biegu jak mało gazu dam. Zapewne tarcza krzywa i kwalifikuje sie do wymiany. Jednak bardzo irytuje mnie inna rzecz jak auto postoi trochę to przy przerzucaniu z 1 na 2 czuć takie uderzenie w dłoń jakbym w ogóle nie wysprzęglał. Raz to jest raz nie ma i biegi wchodza jak w masło. Dodam że czasem ciężko jest wysprzęglić. Tak jakby coś haczyło. Jak nawet wciskam sprzęgło na postoju i próbuję wrzucać biegi to wchodza dobrze ale czasem coś je kleszczy przy wyzucaniu. Kurcze ręce opadają. Dodam jeszcze że wydaję mi się dobrze nie wysprzęgla jednak taki sam objaw pyknięcia drążka mam gdy wyjmuje bieg bez wciśniętego sprzęgła. Tylko teraz czemu nie wysprzęgla. Wymieniłem wysprzęglik, zalałem nowy płyn odpowietrzyłem ( zakręcając z wciśniętym pedałem sprzęgła) Regulowałem też luz na pedale sprzęgła nic nie pomaga. Czasem chodzi dobrze i czasem jest to uderzenie i cieżko biegi wychodzą, czasem któryś pzychaczy przy wbijaniu. Macie jakieś pomysły? Kupowac sprzęgło? Nie jest to tania sprawa. Czy może skierować swoej ktoki gdzieś indziej? :roll:

[ Dodano: 24-06-2016, 15:13 ]
Czy to jest korek spustowy? Ta śruba z dużym łbem?



Która z tych śrub to wlew. Ta na torx czy 6 kątna? Czy jednyym i drugim otworem mogę wlewać?



Czy po wykręceniu tego czujnika mogę wlewać olej? Nie ukrywam że byłoby wygodniej


apollo99 - 24-06-2016, 18:31

korek wlewowy jak i spustowy to te większe śruby,dodatkowo powinno być napisane "oil" na łbach śrub
Paput - 25-06-2016, 21:41

apollo99 napisał/a:
korek wlewowy jak i spustowy to te większe śruby,dodatkowo powinno być napisane "oil" na łbach śrub


wlewowy to ta szeciokątna nie torx? Czy orientujesz się czy przez czujnik wstecznego można zalać skrzynie?

apollo99 - 26-06-2016, 08:50

korek wlewowy to śruba sześciokątna.Przez czujnik nie próbowałem ,ale powinno dać radę.Wiem,że dostęp do nalania oleju jest kiepski ,dlatego upiłem sobie dużą strzykawkę w motoryzacyjnym i kawałek wężyka z castoramy i jakoś dało radę
Krzyzak - 26-06-2016, 10:37

Można lać od góry, tylko wtedy nie skontrolujesz poziomu.
apollo99 - 26-06-2016, 11:07

odkręci korek wlewowy i niech leje aż olej zacznie wyciekać przez otwór korka
Paput - 26-06-2016, 11:26

No dobra jakis ogarnę a teraz jaki olej Motul 300 75w90 pelen syntetyk czy 75W80

[ Dodano: 26-06-2016, 11:36 ]
Czytałem tez ze musi buc gl4 bo przy gl5 koroduja synchronizatory. Szkoda bo mialem motula ls do aut sportowych w dobrej cenie ale on jest tylko gl5.

A wy panowie odczuliscie jakas poprawe po wymianie oleju?

apollo99 - 26-06-2016, 12:21

Tak olej gl4,ale niektóre oleje spełniają normy gl4 i gl5 a to dlatego ze olej gl4 można niby wlać do skrzyni która wymaga gl5. Ja u siebie mam olej valvoline synpower 75w90 , może mała poprawa jest, ale nie wielka ,trochę lżej się biegi zmienia ,a olej w skrzyni był naprawdę syf. Moja skrzynia czasem haczy przy zmianie biegów szczególnie z 1 na 2 i z 2 na 3 i zastanawiam się nad wymianą tulejek w wybieraku na jakieś inne , na forum evo piszą ,że lepiej skrzynia pracuje.
Paput - 26-06-2016, 12:30

apollo99 napisał/a:
Tak olej gl4,ale niektóre oleje spełniają normy gl4 i gl5 a to dlatego ze olej gl4 można niby wlać do skrzyni która wymaga gl5. Ja u siebie mam olej valvoline synpower 75w90 , może mała poprawa jest, ale nie wielka ,trochę lżej się biegi zmienia ,a olej w skrzyni był naprawdę syf. Moja skrzynia czasem haczy przy zmianie biegów szczególnie z 1 na 2 i z 2 na 3 i zastanawiam się nad wymianą tulejek w wybieraku na jakieś inne , na forum evo piszą ,że lepiej skrzynia pracuje.
a moze znaczenie mają skorodowane linki tak jak giscii w temacie wyzej pisał? Ja wyciągnąłem te tulejki to wygladaly ok i bardzo ciezko wylo je wlozyc. Najgorsze jest to ze ten element w ktirym sa zamocowane chodzi góra dół moze to ma zwiazek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group