Outlander I GEN Techniczne - Przewód ze stałym 12V od akumulatora do kabiny
MarcinGdy - 07-07-2016, 12:32 Temat postu: Przewód ze stałym 12V od akumulatora do kabiny Takie pytanie, ciągnął już ktoś z Was przewód prosto od akumulatora do środka kabiny ?
Potrzebuję przeprowadzić osobny kabel ze stałym 12V do środka auta.
Stałem ostatnio nad otwartą pokrywą silnika i nijak nie mogę zlokalizować naturalnych przepustów na takie akcje w grodzi Outka.
W Hondzie CRV to była bajka, dwie tuleje gumowe na wiązce i naprzód
czy tu to jakoś specjalnie poukrywane jest ?
W@sio - 09-07-2016, 14:07
W radio masz stałe +12V
elektryk - 10-07-2016, 15:15
Nie znajdziesz przepustów bo nie ma , wiązka kabli idzie pod lewym błotnikiem, od okolic reflektora gdzieś do okolic mocowania drzwi kierowcy.
Napisz po co Ci to 12V to może coś lepszego się znajdzie w kabinie.
MarcinGdy - 11-07-2016, 07:20
Jestem krótkofalowcem, potrzebuję zasilić radio,które ma 100w na wyjściu.
Myślałem żeby pociągnąć kabel bezpośrednio od aku, żeby uniknąć zakłóceń z instalacji pokładowej.
W@sio - 11-07-2016, 08:20
Ja u siebie, gdy ciągnąłem instalację do zegarów, nawierciłem mały otwór na łączeniu wygłuszeń pod maską w okolicy pompy wspomagania.
parafka - 06-06-2017, 20:27 Temat postu: Przejście kablem przez ścianę grodziową Którędy najwygodniej przejść z zasilaniem od akumulatora do wnętrza pojazdu?
Widzę tylko u pasażera na dole otwór z wiązką do komory silnika.
Od strony kierowcy wchodzi gdzieś pod błotnik i ślad urywa się...
Bzyk_R1 - 06-06-2017, 20:35
Zrób otwór tuż nad pedałem hamulca tzn nad tym elementem który przechodzi przez ścianę, w tym miejscu ściana grodziowa jest cienka i ma jedną warstwę. Od strony komory to miejsce łączenia się wygłuszeń. Albo możesz wejść przez filtr kabinowy bez wiercenia od strony pasażera tylko więcej metrów potrzebujesz. Ewentualnie błotnikiem od kierowcy i wejdziesz wiązką od drzwi. Dużo jest możliwości.
EDIT:
A tak poza tym to był już o tym temat wiec łączę gdzie trzeba.
elektryk - 07-06-2017, 09:42
Parafka, a co chcesz zasilić?
parafka - 07-06-2017, 20:14
Wzmacniacz 4x40W, stary poczciwy Sony.
Ma on bezpiecznik 20A, który zamienię na 15A, a 20A dam przy akumulatorze.
99% to radio z normalną głośnością więc 15A powinno styknąć.
elektryk - 10-06-2017, 22:49
parafka napisał/a: | 99% to radio z normalną głośnością więc 15A powinno styknąć. | Jak zakładasz pobór 15A to warto pociągnąć oddzielny kabel, aczkolwiek wątpię żeby radio 4x40W pobierało tyle prądu w sposób ciągły. Nie wiem ile mocy ma fabryczne radio, ale bym obstawiał że mniej więcej tyle samo, i fabryczny kabelek wystarcza a ma przekrój circa 1mm2.
Bzyk_R1 - 11-06-2017, 09:17
Ja oprócz bezpiecznika w radiu i w wzmacniaczu zawsze dawałem jeszcze jeden szklany w komorze zaraz przy akumulatorze na przewodzie.
Jaro1974 - 12-06-2017, 11:13
Z tego co ja się orientuję to w radiach stosowane są bezpieczniki 10A. Ale moim zdaniem nie zaszkodzi wstawić dodatkowego, tym bardziej jeżeli planujemy pociągnąć dodatkowy przewód. Zawsze to zabezpieczy nam dodatkowo przed zwarciem na tym przewodzie.
|
|
|