To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - regulacja sprzęgła oraz zalany silnik

Anonymous - 07-03-2007, 16:38
Temat postu: regulacja sprzęgła oraz zalany silnik
Witam!

W "moim" Galancie (E32 ok 1991, nie wiem dokładnie gdyż to składak) strasznie wysoko łapie sprzęgło. Bez gazu ok. 6-7 cm od podłogi (mierząc prostopadle do tej skośnej części podłogi za pedałami). Czytałem już na forum jak wyregulować sprzęgło (odkręcić widełki i regulować na popychaczu), ale nie mogę go za Chiny znaleźć. Tak samo nie potrafię zlokalizować zbiorniczka na płyn do sprzęgła.

Byłem na stronie Krzyzaka i czytałem porady na temat regeneracji pompki sprzęgła i napisał on coś takiego:
Cytat:
Np. w Galancie pedał sprzęgła jest (to oczywiste) z lewej strony, ale popychacz jest z prawej - tuż obok pedału gazu. Nacisk jest przeniesiony przez specjalny walec, nad pedałem hamulca.

Jakkolwiek bym nie szukał - u mnie tak nie ma (albo tak szukam ;) ). Stąd prośba o pomoc w rozwiązaniu tej niezgodności. Świetnie by było gdyby ktoś mógł zrobić zdjęcie obszaru za pedałami i w ich okolicach, chętnie porównam ze swoimi.

Tak w ogóle to silnik 4g37, czyli 1.8 benzyna na gaźniku.

Druga moja prośba również dotyczy zdjęcia. Chciałbym porównać komorę silnika, a przde wszystkim prawy górny róg (patrząc od przodu auta, czyli ćwiartka najbliżej kierowcy), ponieważ tam (na chłopski rozum) powinien znajdować się ten nieszczęsny zbiorniczek od sprzęgła. U mnie jest tam zbiorniczek, co do którego mam podejrzenie że jest to ten od sprzęgła (w każdym razie wymaga DOT-3), ale jest totalnie inny od tego, jaki jest w poradniku Krzyzaka.

To tyle jeśli chodzi o Galanta, ale mam jeszcze jedno pytanie.

Chodzi mianowicie o zalany silnik. Mowa tu o silniczku 1.1 benzynowym, gaźnik, konstrukcja z lat 82-88, a konkretnie 1.1 RE z Citroena Visy. Rzecz w tym, że zalany w trupa (brat taki zdolny :P ), a ja nie bardzo wiem co zrobić (poza suszeniem świec, które niewiele pomaga), a i w Internecie niewiele znalazłem. Silnik nie łapie ani na chwilę przy kręceniu, ale był niedawno sprawny, iskra jest, paliwo też. Zwyczajnie zalany i sam nie potrafi sobie z tym poradzić. Za każdą radę będę wdzięczny.

Pozdrawiam, Wojtek

wojmi1 - 07-03-2007, 17:33

Co do visty uzyj samostartu jezeli to kwestja tylko zalania :badgrin: :badgrin:
Anonymous - 07-03-2007, 17:40

Wybacz niewiedzę - samostartu, czyli?

Btw. visa, nie vista (jak karty kredytowe :P )

Krzyzak - 07-03-2007, 18:12

ale przeciez u mnie na stronie masz fotke komory silnika - chociazby przy opisie bledow ECU
przed kierowca sa 2 zbiorniczki - wiekszy od hamulca i mniejszy od sprzegla
widelec jest po drugiej stronie scianki grodziowej - czyli we wnetrzu :)

jakby co, to glowa pod pedaly, latarka i naciskajac na pedal sprzegla patrzysz, co sie rusza w okolicy pedalu gazu - tak to jest w E32 zrobione

a moze masz linke??? - niech sie ktos z gaznikiem wypowie, bo nie wiem czy byly wersje z linka

Anonymous - 07-03-2007, 18:46

no własnie patrzyłem czy coś się rusza i nic nie znalazłem, a głowa była pod pedałami :P . fotkę przeoczyłem, zobaczę zaraz co tam widać.

EDIT: u mnie wygląda to inaczej, zwłaszcza zbiorniczek się różni. jutro spróbuję zrobić fotki, będzie łatwiej rozmawiać :) . no i jeszcze raz zajrzę pod te pedały, jeszcze głębiej.

btw. Krzyzak, wzorowałem się na Twojej stronie, ale nie zauważyłem że masz na wtrysku ;P. niezły kołek ze mnie...

wojmi1 - 08-03-2007, 17:52

wojmi1 napisał/a:
Co do visty uzyj samostartu jezeli to kwestja tylko zalania :badgrin: :badgrin:

sAMOSTART PRAWIE NA KAZDEJ STACJI DOSTANIESZ JEST TO SPRAY uzywa go sie w ciezkich przypadkach gdy auto wogole niechce odpalic w twoim wypadku gdy jest troche iskry tez zadziala i przedmucha po odpale zalany silnik. Inna metoda to wziasc autko na chol i odpalic na tzw. zaciag :badgrin: :badgrin:
Co do zbiorniczkow i sterowania sprzeglem to po podniesieniu maski wyszukaj puszki wspomagania podcisnieniowego hamulca obok tego masz zbiornik do pompy hamulcowej i pompe :p /zazwyczaj prawa strona samochodu -- patrzac od strony atrapy lewy rog komory silnika/ to jak znalazles pompe i zbiorniczek hamulcowy to ten drugi /lewa strona auta --- prawa patrzac od przodu / to jest zbiorniczek i pompa sprzegla /niema wspomagania podcisnieniem- czyli puszki/ Pompa hamulcowa jest dluzsza.

Anonymous - 08-03-2007, 21:58

wojmi1, jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia. bo zasadę działania znalazłem w necie. poza tym jedyne co da się wyszukać to oferty różnych sklepów internetowych, które przaktycznie nigdy nie dają opisów. jednak w jednym opis był, i napisali oni:
Cytat:
Spryskać preparatem wlot filtra powietrza lub rozpylić bezpośrednio do kolektora ssącego, jednocześnie uruchamiając silnik, aż do zastartowania. Nie stosować przy "zalanym" silniku. Zawartość jednego opakowania wystarcza na około 75 rozruchów.


jak to się ma do Twojej wypowiedzi? :) .

btw. mogę odkręcić tę plastikową pokrywę na górze gaźnika (dolot powietrza jak sądzę, chociaż znam się jak wilk na gwiazdach) i psiknąć do środka? wybaczcie totalny brak wiedzy. (gdyby ktoś chciał foto komory silnika z Visy to mam, mogę pokazać).

dzięki za sugestie co do sprzęgła i komory silnika, jutro postaram się zajrzeć znowu pod maskę.

josie - 08-03-2007, 22:13

Wykręć świece, przeczyść szmatką albo szczotką stalową, osusz zapalniczką albo nad gazem, zakręć silnikiem bez świec, niech wydmucha co ma, wkręć świece i spróbuj odpalić z gazem w podłodze, bez ssania.
Anonymous - 08-03-2007, 22:28

tylko jedno pytanie: jak długo go kręcić bez świec? chwilkę (tyle ile trzeba zapalać jak pali "na dotyk") czy parę sekund?

dzięki za pomoc :)

josie - 09-03-2007, 11:23

ze 3s
Krzyzak - 10-03-2007, 00:26

Josie ma racje - najlepszy sposob na odpalenie zalanego silnika, to krecic z gazem w podlodze. Najszybciej sie wywietrzy, nawet instrukcja taki sposob zaleca.
wojmi1 - 10-03-2007, 10:50

wix napisał/a:

jak to się ma do Twojej wypowiedzi? :) .

--- pytasz sie dostajesz odpowiedz -- w silniku srarego reno niema problemu z katalizatorem
--- ale najlepiej wez go na zaciag



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group