Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja sprzęgła oraz zalany silnik
Autor Wiadomość
wix
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2007, 16:38   regulacja sprzęgła oraz zalany silnik

Witam!

W "moim" Galancie (E32 ok 1991, nie wiem dokładnie gdyż to składak) strasznie wysoko łapie sprzęgło. Bez gazu ok. 6-7 cm od podłogi (mierząc prostopadle do tej skośnej części podłogi za pedałami). Czytałem już na forum jak wyregulować sprzęgło (odkręcić widełki i regulować na popychaczu), ale nie mogę go za Chiny znaleźć. Tak samo nie potrafię zlokalizować zbiorniczka na płyn do sprzęgła.

Byłem na stronie Krzyzaka i czytałem porady na temat regeneracji pompki sprzęgła i napisał on coś takiego:
Cytat:
Np. w Galancie pedał sprzęgła jest (to oczywiste) z lewej strony, ale popychacz jest z prawej - tuż obok pedału gazu. Nacisk jest przeniesiony przez specjalny walec, nad pedałem hamulca.

Jakkolwiek bym nie szukał - u mnie tak nie ma (albo tak szukam ;) ). Stąd prośba o pomoc w rozwiązaniu tej niezgodności. Świetnie by było gdyby ktoś mógł zrobić zdjęcie obszaru za pedałami i w ich okolicach, chętnie porównam ze swoimi.

Tak w ogóle to silnik 4g37, czyli 1.8 benzyna na gaźniku.

Druga moja prośba również dotyczy zdjęcia. Chciałbym porównać komorę silnika, a przde wszystkim prawy górny róg (patrząc od przodu auta, czyli ćwiartka najbliżej kierowcy), ponieważ tam (na chłopski rozum) powinien znajdować się ten nieszczęsny zbiorniczek od sprzęgła. U mnie jest tam zbiorniczek, co do którego mam podejrzenie że jest to ten od sprzęgła (w każdym razie wymaga DOT-3), ale jest totalnie inny od tego, jaki jest w poradniku Krzyzaka.

To tyle jeśli chodzi o Galanta, ale mam jeszcze jedno pytanie.

Chodzi mianowicie o zalany silnik. Mowa tu o silniczku 1.1 benzynowym, gaźnik, konstrukcja z lat 82-88, a konkretnie 1.1 RE z Citroena Visy. Rzecz w tym, że zalany w trupa (brat taki zdolny :P ), a ja nie bardzo wiem co zrobić (poza suszeniem świec, które niewiele pomaga), a i w Internecie niewiele znalazłem. Silnik nie łapie ani na chwilę przy kręceniu, ale był niedawno sprawny, iskra jest, paliwo też. Zwyczajnie zalany i sam nie potrafi sobie z tym poradzić. Za każdą radę będę wdzięczny.

Pozdrawiam, Wojtek
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 07-03-2007, 17:33   

Co do visty uzyj samostartu jezeli to kwestja tylko zalania :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
wix
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2007, 17:40   

Wybacz niewiedzę - samostartu, czyli?

Btw. visa, nie vista (jak karty kredytowe :P )
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-03-2007, 18:12   

ale przeciez u mnie na stronie masz fotke komory silnika - chociazby przy opisie bledow ECU
przed kierowca sa 2 zbiorniczki - wiekszy od hamulca i mniejszy od sprzegla
widelec jest po drugiej stronie scianki grodziowej - czyli we wnetrzu :)

jakby co, to glowa pod pedaly, latarka i naciskajac na pedal sprzegla patrzysz, co sie rusza w okolicy pedalu gazu - tak to jest w E32 zrobione

a moze masz linke??? - niech sie ktos z gaznikiem wypowie, bo nie wiem czy byly wersje z linka
 
 
wix
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2007, 18:46   

no własnie patrzyłem czy coś się rusza i nic nie znalazłem, a głowa była pod pedałami :P . fotkę przeoczyłem, zobaczę zaraz co tam widać.

EDIT: u mnie wygląda to inaczej, zwłaszcza zbiorniczek się różni. jutro spróbuję zrobić fotki, będzie łatwiej rozmawiać :) . no i jeszcze raz zajrzę pod te pedały, jeszcze głębiej.

btw. Krzyzak, wzorowałem się na Twojej stronie, ale nie zauważyłem że masz na wtrysku ;P. niezły kołek ze mnie...
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-03-2007, 17:52   

wojmi1 napisał/a:
Co do visty uzyj samostartu jezeli to kwestja tylko zalania :badgrin: :badgrin:

sAMOSTART PRAWIE NA KAZDEJ STACJI DOSTANIESZ JEST TO SPRAY uzywa go sie w ciezkich przypadkach gdy auto wogole niechce odpalic w twoim wypadku gdy jest troche iskry tez zadziala i przedmucha po odpale zalany silnik. Inna metoda to wziasc autko na chol i odpalic na tzw. zaciag :badgrin: :badgrin:
Co do zbiorniczkow i sterowania sprzeglem to po podniesieniu maski wyszukaj puszki wspomagania podcisnieniowego hamulca obok tego masz zbiornik do pompy hamulcowej i pompe :p /zazwyczaj prawa strona samochodu -- patrzac od strony atrapy lewy rog komory silnika/ to jak znalazles pompe i zbiorniczek hamulcowy to ten drugi /lewa strona auta --- prawa patrzac od przodu / to jest zbiorniczek i pompa sprzegla /niema wspomagania podcisnieniem- czyli puszki/ Pompa hamulcowa jest dluzsza.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
wix
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 21:58   

wojmi1, jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia. bo zasadę działania znalazłem w necie. poza tym jedyne co da się wyszukać to oferty różnych sklepów internetowych, które przaktycznie nigdy nie dają opisów. jednak w jednym opis był, i napisali oni:
Cytat:
Spryskać preparatem wlot filtra powietrza lub rozpylić bezpośrednio do kolektora ssącego, jednocześnie uruchamiając silnik, aż do zastartowania. Nie stosować przy "zalanym" silniku. Zawartość jednego opakowania wystarcza na około 75 rozruchów.


jak to się ma do Twojej wypowiedzi? :) .

btw. mogę odkręcić tę plastikową pokrywę na górze gaźnika (dolot powietrza jak sądzę, chociaż znam się jak wilk na gwiazdach) i psiknąć do środka? wybaczcie totalny brak wiedzy. (gdyby ktoś chciał foto komory silnika z Visy to mam, mogę pokazać).

dzięki za sugestie co do sprzęgła i komory silnika, jutro postaram się zajrzeć znowu pod maskę.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-03-2007, 22:13   

Wykręć świece, przeczyść szmatką albo szczotką stalową, osusz zapalniczką albo nad gazem, zakręć silnikiem bez świec, niech wydmucha co ma, wkręć świece i spróbuj odpalić z gazem w podłodze, bez ssania.
 
 
wix
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 22:28   

tylko jedno pytanie: jak długo go kręcić bez świec? chwilkę (tyle ile trzeba zapalać jak pali "na dotyk") czy parę sekund?

dzięki za pomoc :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-03-2007, 11:23   

ze 3s
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-03-2007, 00:26   

Josie ma racje - najlepszy sposob na odpalenie zalanego silnika, to krecic z gazem w podlodze. Najszybciej sie wywietrzy, nawet instrukcja taki sposob zaleca.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 10-03-2007, 10:50   

wix napisał/a:

jak to się ma do Twojej wypowiedzi? :) .

--- pytasz sie dostajesz odpowiedz -- w silniku srarego reno niema problemu z katalizatorem
--- ale najlepiej wez go na zaciag
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.