To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.6 Mass or Volume Air Flow Circuit. Problem z obrot

eradeko - 10-09-2016, 18:41
Temat postu: Carisma 1.6 Mass or Volume Air Flow Circuit. Problem z obrot
Witam kolegów!

Mam problem z Cari 1.6 benzyna+lpg. 2 miesiące temu po wymianie rozrządu, myślę że nie ma to powiązania jednak warto zaznaczyć, miałem problem z nie rzymaniem obrotów samochód gasł na zimnym silniku, przy wysprzęglaniu etc. falowanie obrótów i tego typu sprawy... Wtedy wyczyściłem przepustnice jak opisano na forum, nauka obrotów i wszystko wróciło do normy. Przez 2 miesiące spokój, przejechałem około 4000km i nagle dzisiaj to samo a właściwie jeszcze gorzej, auto gaśnie na niskich obrotach, przy wysprzęglaniu etc. Jak wejdziemy powyżej 2k to już jest ok. Wyskoczył błąd, odczytałem i wyszło:

P0100 - Powertrain Mass or Volume Air Flow Circuit
https://www.obd-codes.com/p0100

Jutro zamierzam mimo wszystko jeszcze raz wyczyścić przepustnice, sprawdzić sensor MAF:
http://easyautodiagnostic...-sensor-tests-1

i nauka obrotów. Nie wiem czy pomoże, jednak... Czy ktoś ma jakiś pomysł, może to już koniec przepustnicy?

robertdg - 11-09-2016, 12:14

eradeko napisał/a:
P0100
To bład dotyczący przepływomierza, jeżeli jest powtarzalny, to podmień przeływke dla testu, może coś jej zaszkodziło
eradeko - 12-09-2016, 15:39

Zgłębiając wiedzę też doszedłem do tego wniosku. Dzisiaj sprobuje najpierw wyczyścić przepływomierz. Jeżeli to nie pomoże to pewnie zostaje podmiana... Dzięki za podpowiedź!

[ Dodano: 20-09-2016, 20:07 ]
Niestety podmiana przepływki nie pomogła, co prawda nie mam 100% pewności do tej nowej ale... Auto dalej nie trzyma obrotów po podmianie przez chwilę jakby podbijał obroty ale później znowu spadał do 200-300.

Czy ktoś ma jakieś pomysły, przepustnica, ECU?

[ Dodano: 20-09-2016, 21:11 ]
Dodam jeszcze, że po podmianie przepływomierza na zimnym silniku auto po odpaleniu chwileczkę się broni i podbija obroty następnie słychac takie pyknięcie (CYYK) coś się przełącza i obroty spadają a silnik warczy jak traktor.

[ Dodano: 21-09-2016, 14:12 ]
Dzisiaj odczytałem kolejne błędy z komputera:

P0505 Idle Control System
P0120 Throttl/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit

Czy to może oznaczać czujnik położenia przepustnicy, ECU, może okablowanie które idzie do ECU?

pawel-krol - 10-10-2016, 13:23

Czy po odpaleniu na zimnym normalne jest że silnik trzyma obroty na poziomie 1500-2000 do uzyskania temperatury roboczej a nawet chwile dłużej? Po nagrzaniu też falują od 500 do 1200. Wyregulowałem sobie na przepustnicy i niby było ok ale jak wyłacze klime to lecą grubo ponad 1000.
plecho1 - 10-10-2016, 13:32

Bo bieg jałowy nie reguluje się otwarciem przepustnicy a reguluje je silniczek krokowy w zależności od temperatury i obciążenia silnika.
pawel-krol - 10-10-2016, 14:08

plecho1 napisał/a:
Bo bieg jałowy nie reguluje się otwarciem przepustnicy a reguluje je silniczek krokowy w zależności od temperatury i obciążenia silnika.


Czyli krokowiec walnięty?


To jak ustawić obroty biegu jałowego?

scoratir - 10-10-2016, 14:42

Cytat:
To jak ustawić obroty biegu jałowego?

Silniczek krokowy ma za zadanie podbijać obroty w razie wystąpienia obciążenia. Można to sprawdzić np tak:
Na postoju na wolnych obrotach kręcisz kierownicą, jeśli obroty nie rosną a nawet spadają to silniczek do wymiany.

Obroty biegu jałowego bez obciążenia reguluje się plastikową śrubką na przepustnicy. Ona jest od góry przepustnicy, trzeba się mocno nachylić żeby ją zobaczyć bo jest w zagłębieniu. Ja ją ustawiam na rozgrzanym silniku przy włączonych światłach (typowe obciążenie na wolnych obrotach). Tylko nie kręcić nią za dużo bo obroty będą wariowały, zwykle pół do całego obrotu wystarcza.

plecho1 - 10-10-2016, 15:22

Raczej jak przepustnica została fabrycznie wyregulowana to nie powinno się tych nastaw ruszać a raczej powinno się naprawić usterkę powodującą niewłaściwe obroty biegu jałowego.
pawel-krol - 13-10-2016, 15:39

scoratir napisał/a:
Cytat:
To jak ustawić obroty biegu jałowego?

Silniczek krokowy ma za zadanie podbijać obroty w razie wystąpienia obciążenia. Można to sprawdzić np tak:
Na postoju na wolnych obrotach kręcisz kierownicą, jeśli obroty nie rosną a nawet spadają to silniczek do wymiany.

Obroty biegu jałowego bez obciążenia reguluje się plastikową śrubką na przepustnicy. Ona jest od góry przepustnicy, trzeba się mocno nachylić żeby ją zobaczyć bo jest w zagłębieniu. Ja ją ustawiam na rozgrzanym silniku przy włączonych światłach (typowe obciążenie na wolnych obrotach). Tylko nie kręcić nią za dużo bo obroty będą wariowały, zwykle pół do całego obrotu wystarcza.


Krece kierownicą to obroty idą lekko w góre ale np.po odpaleniu klimy spadaja.
Próbowałem ustawić obroty srubą od regulacji otwarcia przepustnicy( metalowa z kontrą na klucz 8) ale jak pisałem nie do końca to pomagało.
Najbardziej zastanawia mnie czy to normalne że na zimnym silnik tak wysoko trzyma obroty?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group