Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.6 Mass or Volume Air Flow Circuit. Problem z obrot
Autor Wiadomość
eradeko 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Kraków
  Wysłany: 10-09-2016, 18:41   Carisma 1.6 Mass or Volume Air Flow Circuit. Problem z obrot

Witam kolegów!

Mam problem z Cari 1.6 benzyna+lpg. 2 miesiące temu po wymianie rozrządu, myślę że nie ma to powiązania jednak warto zaznaczyć, miałem problem z nie rzymaniem obrotów samochód gasł na zimnym silniku, przy wysprzęglaniu etc. falowanie obrótów i tego typu sprawy... Wtedy wyczyściłem przepustnice jak opisano na forum, nauka obrotów i wszystko wróciło do normy. Przez 2 miesiące spokój, przejechałem około 4000km i nagle dzisiaj to samo a właściwie jeszcze gorzej, auto gaśnie na niskich obrotach, przy wysprzęglaniu etc. Jak wejdziemy powyżej 2k to już jest ok. Wyskoczył błąd, odczytałem i wyszło:

P0100 - Powertrain Mass or Volume Air Flow Circuit
https://www.obd-codes.com/p0100

Jutro zamierzam mimo wszystko jeszcze raz wyczyścić przepustnice, sprawdzić sensor MAF:
http://easyautodiagnostic...-sensor-tests-1

i nauka obrotów. Nie wiem czy pomoże, jednak... Czy ktoś ma jakiś pomysł, może to już koniec przepustnicy?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-09-2016, 12:14   

eradeko napisał/a:
P0100
To bład dotyczący przepływomierza, jeżeli jest powtarzalny, to podmień przeływke dla testu, może coś jej zaszkodziło
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eradeko 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-09-2016, 15:39   

Zgłębiając wiedzę też doszedłem do tego wniosku. Dzisiaj sprobuje najpierw wyczyścić przepływomierz. Jeżeli to nie pomoże to pewnie zostaje podmiana... Dzięki za podpowiedź!

[ Dodano: 20-09-2016, 20:07 ]
Niestety podmiana przepływki nie pomogła, co prawda nie mam 100% pewności do tej nowej ale... Auto dalej nie trzyma obrotów po podmianie przez chwilę jakby podbijał obroty ale później znowu spadał do 200-300.

Czy ktoś ma jakieś pomysły, przepustnica, ECU?

[ Dodano: 20-09-2016, 21:11 ]
Dodam jeszcze, że po podmianie przepływomierza na zimnym silniku auto po odpaleniu chwileczkę się broni i podbija obroty następnie słychac takie pyknięcie (CYYK) coś się przełącza i obroty spadają a silnik warczy jak traktor.

[ Dodano: 21-09-2016, 14:12 ]
Dzisiaj odczytałem kolejne błędy z komputera:

P0505 Idle Control System
P0120 Throttl/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit

Czy to może oznaczać czujnik położenia przepustnicy, ECU, może okablowanie które idzie do ECU?
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 10-10-2016, 13:23   

Czy po odpaleniu na zimnym normalne jest że silnik trzyma obroty na poziomie 1500-2000 do uzyskania temperatury roboczej a nawet chwile dłużej? Po nagrzaniu też falują od 500 do 1200. Wyregulowałem sobie na przepustnicy i niby było ok ale jak wyłacze klime to lecą grubo ponad 1000.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-10-2016, 13:32   

Bo bieg jałowy nie reguluje się otwarciem przepustnicy a reguluje je silniczek krokowy w zależności od temperatury i obciążenia silnika.
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 10-10-2016, 14:08   

plecho1 napisał/a:
Bo bieg jałowy nie reguluje się otwarciem przepustnicy a reguluje je silniczek krokowy w zależności od temperatury i obciążenia silnika.


Czyli krokowiec walnięty?


To jak ustawić obroty biegu jałowego?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 10-10-2016, 14:42   

Cytat:
To jak ustawić obroty biegu jałowego?

Silniczek krokowy ma za zadanie podbijać obroty w razie wystąpienia obciążenia. Można to sprawdzić np tak:
Na postoju na wolnych obrotach kręcisz kierownicą, jeśli obroty nie rosną a nawet spadają to silniczek do wymiany.

Obroty biegu jałowego bez obciążenia reguluje się plastikową śrubką na przepustnicy. Ona jest od góry przepustnicy, trzeba się mocno nachylić żeby ją zobaczyć bo jest w zagłębieniu. Ja ją ustawiam na rozgrzanym silniku przy włączonych światłach (typowe obciążenie na wolnych obrotach). Tylko nie kręcić nią za dużo bo obroty będą wariowały, zwykle pół do całego obrotu wystarcza.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-10-2016, 15:22   

Raczej jak przepustnica została fabrycznie wyregulowana to nie powinno się tych nastaw ruszać a raczej powinno się naprawić usterkę powodującą niewłaściwe obroty biegu jałowego.
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 13-10-2016, 15:39   

scoratir napisał/a:
Cytat:
To jak ustawić obroty biegu jałowego?

Silniczek krokowy ma za zadanie podbijać obroty w razie wystąpienia obciążenia. Można to sprawdzić np tak:
Na postoju na wolnych obrotach kręcisz kierownicą, jeśli obroty nie rosną a nawet spadają to silniczek do wymiany.

Obroty biegu jałowego bez obciążenia reguluje się plastikową śrubką na przepustnicy. Ona jest od góry przepustnicy, trzeba się mocno nachylić żeby ją zobaczyć bo jest w zagłębieniu. Ja ją ustawiam na rozgrzanym silniku przy włączonych światłach (typowe obciążenie na wolnych obrotach). Tylko nie kręcić nią za dużo bo obroty będą wariowały, zwykle pół do całego obrotu wystarcza.


Krece kierownicą to obroty idą lekko w góre ale np.po odpaleniu klimy spadaja.
Próbowałem ustawić obroty srubą od regulacji otwarcia przepustnicy( metalowa z kontrą na klucz 8) ale jak pisałem nie do końca to pomagało.
Najbardziej zastanawia mnie czy to normalne że na zimnym silnik tak wysoko trzyma obroty?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.