To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Problemy na dzień dobry.

kinimod - 06-10-2016, 08:10
Temat postu: Problemy na dzień dobry.
Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Od niedawna jestem posiadaczem Lancera z 2009r.z gazem. Mam z nim na dzień dobry kilka problemów i zanim udam się do mechaników, elektryków, rzucam temat tu, bo może ktoś ma podobne objawy lub miał.

Jeden z problemów to, że nie zawsze mogę zamknąć samochód z pilota. Po prostu pilot nie zamyka zamka. Z otwieraniem nigdy nie było problemu. Jak samochód nie chce się zamknąć to muszę przekręcić stacyjkę lub jak nie pomoże to włączyć silnik, zgasić i już się da zamknąć. Problem się powtarza przynajmniej raz dziennie. Raz na powiedzmy sześć zamknięć.

vonmat - 06-10-2016, 10:16

kinimod, też miewam problemy z zamykaniem samochodu z pilota, u mnie przyczyną jest nie odskakujący "dzyndzel" w stacyjce, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki samochód myśli, że on nadal tam jest i nie pozwala się zamknąć. Po włożeniu i wyjęciu kluczyka (albo czegokolwiek innego), coś tam odskakuje i jak ręką odjął. Przymierzam się do wyczyszczenia zamka, ale jakoś nigdy nie mam na to czasu.

Co do drugiego problemu, są to objawy brudnej przepustnicy. W moim przypadku wyczyszczenie i ponowne uczenie obrotów pomogło. Poszukaj wątku na forum, na pewno ktoś to opisywał.

brylekVFR - 06-10-2016, 10:33

Druga opcja co do falujących obrotów to może naturalna praca przy włączonej klimie?
kinimod - 06-10-2016, 11:14

Dziękuje vonmat za informację i azymut poszukiwań problemu.

Nie jest to problem związany z klimatyzacją jak sugeruje brylekVFR, bo objaw ten występuje niezależnie od klimatyzacji i nawet niezależnie, czy samochód stoi z załączonym gazem, czy jest na benzynie.

Czy przepustnica to jest element układu paliwowego (benzyna), czy układu gazowego, a może całkiem niezależny element?
Chodzi mi o to, czy jeśli problemem faktycznie jest jej zabrudzenie, to problem powinien ustąpić na benzynie jak i na gazie?

Proszę się tylko nie śmiać z pytania, bo moja wiedza o budowie silnika jest niewielka ;)

Samochód mam od 4 dni i jak coś w nim szwankuje, a wydatek był sporym obciążeniem i spełnieniem marzenia to serce drży jak coś nie działa jak powinno.

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i podpowiedzi.

tyku - 06-10-2016, 11:35

kinimod napisał/a:
Chodzi mi o to, czy jeśli problemem faktycznie jest jej zabrudzenie, to problem powinien ustąpić na benzynie jak i na gazie?
Tak.
Poczytaj to: http://forum.mitsumaniaki...t%F3w&start=135
http://forum.mitsumaniaki...ht=przepustnica
Jeżeli masz gaz to poczytaj to: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67042
http://forum.mitsumaniaki...=asc&start=1455
:wink:

RalfPi - 06-10-2016, 11:36

http://www.auto-swiat.pl/...-naprawic/s0qy5

Polecam poczytać, poczytać, poczytać :)
Z różnych źródeł - to wyżej to tylko przykład.. i nawet jest w pierwszym slajdzie zdjęcie Lancera.

Czy obroty tak samo falują na zimnym jak i na naprawdę gorącym (powiedzmy 20km autostrady powyżej 120km/h) ?
Jeżeli na gorącym, to może to sugerować problem z luzem zaworowym (sprawdzenie w ASO jakieś 300zł, regulacja 800zł+-700zł.).
Jeżeli na zimnym i ciepłym - to może to co w artykule - jakiś czujnik "nie dogaduje się" z komputrem.
Ja bym wymienił olej (sprawdź czy jest ciemny i gęsty - jeżeli tak, to czym prędzej wymień olej i może!), a potem go przegonił porządnie (tyle ile przepisy pozwalają - oczywiście na ciepłym silniku.

Jaki przebieg samochodu?

Pozdrowienia.

kinimod - 06-10-2016, 12:01

Na zimnym i ciepłym bez znaczenia. Samochód ma 160 000.
RalfPi - 06-10-2016, 12:24

W pewnym sensie sporo.
Sprawdź/wymień olej.
Jest jeszcze procedura "uczenia" silnika pracy na jałowy (+- odłączasz akumulator, dajesz pochodzić samochodowi na biegu jałowym jakiś czas (chyba 10min) - na forum było omawiane).

Jeżeli to nie pomoże, to warto sprawdzić luzy zaworowe (to w serwisie).

Aha - no i ja bym świece wymienił (Denso, komplet około 200zł) i obejrzał stare - to może coś powiedzieć o kondycji silnika (choć ta, przy tym przebiegu powinna być dobra).

[ Dodano: 06-10-2016, 12:31 ]
https://www.youtube.com/watch?v=nABx4GwhV68
od około 55s - gość pokazuje świecę i mówi o "zabrudzeniu" olejem i diagnozie stanu silnika.

Osobiście obstawiam na stare świece ew. luzy.

Powodzenia i koniecznie daj znać, co było nie halo.

tyku - 06-10-2016, 12:35

kinimod, Przy takim przebiegu, to zapraszam do zapoznania się z listą czynności przeglądowych: http://www.mitsubishi.pl/lista_przegladow
http://www.mitsubishi.pl/...nzynowy_89A.pdf
:wink:

bastek - 09-10-2016, 07:04

Dokladnie opisałeś co mialem przy skasowaniu luzow zawodowych. Po przejechaniu 10.000 km od falowania zaczął gasnąć przy zrzucaniu na luz. Przepustnica czysta olej zmieniany co 15.000 swiece co 3-ci przeglad
kinimod - 13-10-2016, 22:40

No i postał samochód dwa dni w serwisie i problem z wahaniem obrotów rozwiązany.
RalfPi - 14-10-2016, 06:25

Lepiej sprawdź jeszcze luzy.
kinimod - 18-10-2016, 20:07

Powiedz, gdzie regulowali Ci te luzy zaworowe?
skaf - 24-11-2016, 15:24

gdzie w Gdańsku lub okolicy można sprawdzić te luzy? byłem u paru mechaników, dzwoniłem do jeszcze kilku i każy mówi, że tam sie nic nie reguluje i kto mi glupot naopowiadal :evil:

tam jest hydraulika i nie ma nic do regulowania i koniec

Anonymous - 10-12-2016, 16:53

W benzynie 1,8 hydrauliki nie ma :shock: Regulacja na szklankach. Temat mocno opisany na forum.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group