| Problemy na dzień dobry. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kinimod   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Paź 2016
 Posty: 5
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2016, 07:10   Problemy na dzień dobry. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich bardzo serdecznie. 
 Od niedawna jestem posiadaczem Lancera z 2009r.z gazem. Mam z nim na dzień dobry kilka problemów i zanim udam się do mechaników, elektryków, rzucam temat tu, bo może ktoś ma podobne objawy lub miał.
 
 Jeden z problemów to, że nie zawsze mogę zamknąć samochód z pilota. Po prostu pilot nie zamyka zamka. Z otwieraniem nigdy nie było problemu. Jak samochód nie chce się zamknąć to muszę przekręcić stacyjkę lub jak nie pomoże to włączyć silnik, zgasić i już się da zamknąć. Problem się powtarza przynajmniej raz dziennie. Raz na powiedzmy sześć zamknięć.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez kinimod 14-12-2016, 22:21, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vonmat   Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Sie 2015
 Posty: 37
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2016, 09:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | kinimod, też miewam problemy z zamykaniem samochodu z pilota, u mnie przyczyną jest nie odskakujący "dzyndzel" w stacyjce, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki samochód myśli, że on nadal tam jest i nie pozwala się zamknąć. Po włożeniu i wyjęciu kluczyka (albo czegokolwiek innego), coś tam odskakuje i jak ręką odjął. Przymierzam się do wyczyszczenia zamka, ale jakoś nigdy nie mam na to czasu. 
 Co do drugiego problemu, są to objawy brudnej przepustnicy. W moim przypadku wyczyszczenie i ponowne uczenie obrotów pomogło. Poszukaj wątku na forum, na pewno ktoś to opisywał.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brylekVFR   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 12 Paź 2013
 Posty: 817
 Skąd: WBR/ TSA  Białobrzegi/Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2016, 09:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Druga opcja co do falujących obrotów to może naturalna praca przy włączonej klimie? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kinimod   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Paź 2016
 Posty: 5
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2016, 10:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuje vonmat za informację i azymut poszukiwań problemu. 
 Nie jest to problem związany z klimatyzacją jak sugeruje brylekVFR, bo objaw ten występuje niezależnie od klimatyzacji i nawet niezależnie, czy samochód stoi z załączonym gazem, czy jest na benzynie.
 
 Czy przepustnica to jest element układu paliwowego (benzyna), czy układu gazowego, a może całkiem niezależny element?
 Chodzi mi o to, czy jeśli problemem faktycznie jest jej zabrudzenie, to problem powinien ustąpić na benzynie jak i na gazie?
 
 Proszę się tylko nie śmiać z pytania, bo moja wiedza o budowie silnika jest niewielka
   
 Samochód mam od 4 dni i jak coś w nim szwankuje, a wydatek był sporym obciążeniem i spełnieniem marzenia to serce drży jak coś nie działa jak powinno.
 
 Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i podpowiedzi.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tyku   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MITSUBISHI LANCER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 56 razy
 Dołączył: 25 Sty 2012
 Posty: 3004
 Skąd: INTERNET
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RalfPi   Mitsumaniak
 
 Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 26 Lis 2010
 Posty: 3185
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2016, 10:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://www.auto-swiat.pl/...-naprawic/s0qy5 
 Polecam poczytać, poczytać, poczytać
   Z różnych źródeł - to wyżej to tylko przykład.. i nawet jest w pierwszym slajdzie zdjęcie Lancera.
 
 Czy obroty tak samo falują na zimnym jak i na naprawdę gorącym (powiedzmy 20km autostrady powyżej 120km/h) ?
 Jeżeli na gorącym, to może to sugerować problem z luzem zaworowym (sprawdzenie w ASO jakieś 300zł, regulacja 800zł+-700zł.).
 Jeżeli na zimnym i ciepłym - to może to co w artykule - jakiś czujnik "nie dogaduje się" z komputrem.
 Ja bym wymienił olej (sprawdź czy jest ciemny i gęsty - jeżeli tak, to czym prędzej wymień olej i może!), a potem go przegonił porządnie (tyle ile przepisy pozwalają - oczywiście na ciepłym silniku.
 
 Jaki przebieg samochodu?
 
 Pozdrowienia.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kinimod   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Paź 2016
 Posty: 5
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2016, 11:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na zimnym i ciepłym bez znaczenia. Samochód ma 160 000. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RalfPi   Mitsumaniak
 
 Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 26 Lis 2010
 Posty: 3185
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2016, 11:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | W pewnym sensie sporo. Sprawdź/wymień olej.
 Jest jeszcze procedura "uczenia" silnika pracy na jałowy (+- odłączasz akumulator, dajesz pochodzić  samochodowi na biegu jałowym jakiś czas (chyba 10min) - na forum było omawiane).
 
 Jeżeli to nie pomoże, to warto sprawdzić luzy zaworowe (to w serwisie).
 
 Aha - no i ja bym świece wymienił (Denso, komplet około 200zł) i obejrzał stare - to może coś powiedzieć o kondycji silnika (choć ta, przy tym przebiegu powinna być dobra).
 
 [ Dodano: 06-10-2016, 12:31 ]
 https://www.youtube.com/watch?v=nABx4GwhV68
 od około 55s - gość pokazuje świecę i mówi o "zabrudzeniu" olejem i diagnozie stanu silnika.
 
 Osobiście obstawiam na stare świece ew. luzy.
 
 Powodzenia i koniecznie daj znać, co było nie halo.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tyku   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MITSUBISHI LANCER
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 56 razy
 Dołączył: 25 Sty 2012
 Posty: 3004
 Skąd: INTERNET
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bastek   Mitsumaniak
 kaktusiarz
 
 Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 05 Lut 2009
 Posty: 5468
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-10-2016, 06:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokladnie opisałeś co mialem przy skasowaniu luzow zawodowych. Po przejechaniu 10.000 km od falowania zaczął gasnąć przy zrzucaniu na luz. Przepustnica czysta olej zmieniany co 15.000 swiece co 3-ci przeglad |  
				| _________________ pozdr,
 bastek
 
 auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kinimod   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Paź 2016
 Posty: 5
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2016, 21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i postał samochód dwa dni w serwisie i problem z wahaniem obrotów rozwiązany. |  
				| Ostatnio zmieniony przez kinimod 14-12-2016, 22:20, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | RalfPi   Mitsumaniak
 
 Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 26 Lis 2010
 Posty: 3185
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-10-2016, 05:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lepiej sprawdź jeszcze luzy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kinimod   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Paź 2016
 Posty: 5
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2016, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powiedz, gdzie regulowali Ci te luzy zaworowe? |  
				| Ostatnio zmieniony przez kinimod 14-12-2016, 22:19, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skaf   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Kwi 2015
 Posty: 12
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-11-2016, 15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | gdzie w Gdańsku lub okolicy można sprawdzić te luzy? byłem u paru mechaników, dzwoniłem do jeszcze kilku i każy mówi, że tam sie nic nie reguluje i kto mi glupot naopowiadal   
 tam jest hydraulika i nie ma nic do regulowania i koniec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | qbak [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-12-2016, 16:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | W benzynie 1,8  hydrauliki nie ma  Regulacja na szklankach. Temat mocno opisany na forum. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |