Problemy na dzień dobry. |
Autor |
Wiadomość |
kinimod
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-10-2016, 08:10 Problemy na dzień dobry.
|
|
|
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Od niedawna jestem posiadaczem Lancera z 2009r.z gazem. Mam z nim na dzień dobry kilka problemów i zanim udam się do mechaników, elektryków, rzucam temat tu, bo może ktoś ma podobne objawy lub miał.
Jeden z problemów to, że nie zawsze mogę zamknąć samochód z pilota. Po prostu pilot nie zamyka zamka. Z otwieraniem nigdy nie było problemu. Jak samochód nie chce się zamknąć to muszę przekręcić stacyjkę lub jak nie pomoże to włączyć silnik, zgasić i już się da zamknąć. Problem się powtarza przynajmniej raz dziennie. Raz na powiedzmy sześć zamknięć. |
Ostatnio zmieniony przez kinimod 14-12-2016, 22:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vonmat
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015 Posty: 37 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-10-2016, 10:16
|
|
|
kinimod, też miewam problemy z zamykaniem samochodu z pilota, u mnie przyczyną jest nie odskakujący "dzyndzel" w stacyjce, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki samochód myśli, że on nadal tam jest i nie pozwala się zamknąć. Po włożeniu i wyjęciu kluczyka (albo czegokolwiek innego), coś tam odskakuje i jak ręką odjął. Przymierzam się do wyczyszczenia zamka, ale jakoś nigdy nie mam na to czasu.
Co do drugiego problemu, są to objawy brudnej przepustnicy. W moim przypadku wyczyszczenie i ponowne uczenie obrotów pomogło. Poszukaj wątku na forum, na pewno ktoś to opisywał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 06-10-2016, 10:33
|
|
|
Druga opcja co do falujących obrotów to może naturalna praca przy włączonej klimie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kinimod
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-10-2016, 11:14
|
|
|
Dziękuje vonmat za informację i azymut poszukiwań problemu.
Nie jest to problem związany z klimatyzacją jak sugeruje brylekVFR, bo objaw ten występuje niezależnie od klimatyzacji i nawet niezależnie, czy samochód stoi z załączonym gazem, czy jest na benzynie.
Czy przepustnica to jest element układu paliwowego (benzyna), czy układu gazowego, a może całkiem niezależny element?
Chodzi mi o to, czy jeśli problemem faktycznie jest jej zabrudzenie, to problem powinien ustąpić na benzynie jak i na gazie?
Proszę się tylko nie śmiać z pytania, bo moja wiedza o budowie silnika jest niewielka
Samochód mam od 4 dni i jak coś w nim szwankuje, a wydatek był sporym obciążeniem i spełnieniem marzenia to serce drży jak coś nie działa jak powinno.
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i podpowiedzi. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-10-2016, 11:36
|
|
|
http://www.auto-swiat.pl/...-naprawic/s0qy5
Polecam poczytać, poczytać, poczytać
Z różnych źródeł - to wyżej to tylko przykład.. i nawet jest w pierwszym slajdzie zdjęcie Lancera.
Czy obroty tak samo falują na zimnym jak i na naprawdę gorącym (powiedzmy 20km autostrady powyżej 120km/h) ?
Jeżeli na gorącym, to może to sugerować problem z luzem zaworowym (sprawdzenie w ASO jakieś 300zł, regulacja 800zł+-700zł.).
Jeżeli na zimnym i ciepłym - to może to co w artykule - jakiś czujnik "nie dogaduje się" z komputrem.
Ja bym wymienił olej (sprawdź czy jest ciemny i gęsty - jeżeli tak, to czym prędzej wymień olej i może!), a potem go przegonił porządnie (tyle ile przepisy pozwalają - oczywiście na ciepłym silniku.
Jaki przebieg samochodu?
Pozdrowienia. |
|
|
|
 |
kinimod
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-10-2016, 12:01
|
|
|
Na zimnym i ciepłym bez znaczenia. Samochód ma 160 000. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-10-2016, 12:24
|
|
|
W pewnym sensie sporo.
Sprawdź/wymień olej.
Jest jeszcze procedura "uczenia" silnika pracy na jałowy (+- odłączasz akumulator, dajesz pochodzić samochodowi na biegu jałowym jakiś czas (chyba 10min) - na forum było omawiane).
Jeżeli to nie pomoże, to warto sprawdzić luzy zaworowe (to w serwisie).
Aha - no i ja bym świece wymienił (Denso, komplet około 200zł) i obejrzał stare - to może coś powiedzieć o kondycji silnika (choć ta, przy tym przebiegu powinna być dobra).
[ Dodano: 06-10-2016, 12:31 ]
https://www.youtube.com/watch?v=nABx4GwhV68
od około 55s - gość pokazuje świecę i mówi o "zabrudzeniu" olejem i diagnozie stanu silnika.
Osobiście obstawiam na stare świece ew. luzy.
Powodzenia i koniecznie daj znać, co było nie halo. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-10-2016, 07:04
|
|
|
Dokladnie opisałeś co mialem przy skasowaniu luzow zawodowych. Po przejechaniu 10.000 km od falowania zaczął gasnąć przy zrzucaniu na luz. Przepustnica czysta olej zmieniany co 15.000 swiece co 3-ci przeglad |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
kinimod
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-10-2016, 22:40
|
|
|
No i postał samochód dwa dni w serwisie i problem z wahaniem obrotów rozwiązany. |
Ostatnio zmieniony przez kinimod 14-12-2016, 22:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-10-2016, 06:25
|
|
|
Lepiej sprawdź jeszcze luzy. |
|
|
|
 |
kinimod
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-10-2016, 20:07
|
|
|
Powiedz, gdzie regulowali Ci te luzy zaworowe? |
Ostatnio zmieniony przez kinimod 14-12-2016, 22:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
skaf
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-11-2016, 15:24
|
|
|
gdzie w Gdańsku lub okolicy można sprawdzić te luzy? byłem u paru mechaników, dzwoniłem do jeszcze kilku i każy mówi, że tam sie nic nie reguluje i kto mi glupot naopowiadal
tam jest hydraulika i nie ma nic do regulowania i koniec |
|
|
|
 |
qbak [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2016, 16:53
|
|
|
W benzynie 1,8 hydrauliki nie ma Regulacja na szklankach. Temat mocno opisany na forum. |
|
|
|
 |
|