Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy na dzień dobry.
Autor Wiadomość
kinimod 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-10-2016, 08:10   Problemy na dzień dobry.

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Od niedawna jestem posiadaczem Lancera z 2009r.z gazem. Mam z nim na dzień dobry kilka problemów i zanim udam się do mechaników, elektryków, rzucam temat tu, bo może ktoś ma podobne objawy lub miał.

Jeden z problemów to, że nie zawsze mogę zamknąć samochód z pilota. Po prostu pilot nie zamyka zamka. Z otwieraniem nigdy nie było problemu. Jak samochód nie chce się zamknąć to muszę przekręcić stacyjkę lub jak nie pomoże to włączyć silnik, zgasić i już się da zamknąć. Problem się powtarza przynajmniej raz dziennie. Raz na powiedzmy sześć zamknięć.
Ostatnio zmieniony przez kinimod 14-12-2016, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vonmat 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 37
Skąd: Polska
Wysłany: 06-10-2016, 10:16   

kinimod, też miewam problemy z zamykaniem samochodu z pilota, u mnie przyczyną jest nie odskakujący "dzyndzel" w stacyjce, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki samochód myśli, że on nadal tam jest i nie pozwala się zamknąć. Po włożeniu i wyjęciu kluczyka (albo czegokolwiek innego), coś tam odskakuje i jak ręką odjął. Przymierzam się do wyczyszczenia zamka, ale jakoś nigdy nie mam na to czasu.

Co do drugiego problemu, są to objawy brudnej przepustnicy. W moim przypadku wyczyszczenie i ponowne uczenie obrotów pomogło. Poszukaj wątku na forum, na pewno ktoś to opisywał.
_________________

 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 06-10-2016, 10:33   

Druga opcja co do falujących obrotów to może naturalna praca przy włączonej klimie?
_________________

 
 
kinimod 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-10-2016, 11:14   

Dziękuje vonmat za informację i azymut poszukiwań problemu.

Nie jest to problem związany z klimatyzacją jak sugeruje brylekVFR, bo objaw ten występuje niezależnie od klimatyzacji i nawet niezależnie, czy samochód stoi z załączonym gazem, czy jest na benzynie.

Czy przepustnica to jest element układu paliwowego (benzyna), czy układu gazowego, a może całkiem niezależny element?
Chodzi mi o to, czy jeśli problemem faktycznie jest jej zabrudzenie, to problem powinien ustąpić na benzynie jak i na gazie?

Proszę się tylko nie śmiać z pytania, bo moja wiedza o budowie silnika jest niewielka ;)

Samochód mam od 4 dni i jak coś w nim szwankuje, a wydatek był sporym obciążeniem i spełnieniem marzenia to serce drży jak coś nie działa jak powinno.

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i podpowiedzi.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 06-10-2016, 11:35   

kinimod napisał/a:
Chodzi mi o to, czy jeśli problemem faktycznie jest jej zabrudzenie, to problem powinien ustąpić na benzynie jak i na gazie?
Tak.
Poczytaj to: http://forum.mitsumaniaki...t%F3w&start=135
http://forum.mitsumaniaki...ht=przepustnica
Jeżeli masz gaz to poczytaj to: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67042
http://forum.mitsumaniaki...=asc&start=1455
:wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-10-2016, 11:36   

http://www.auto-swiat.pl/...-naprawic/s0qy5

Polecam poczytać, poczytać, poczytać :)
Z różnych źródeł - to wyżej to tylko przykład.. i nawet jest w pierwszym slajdzie zdjęcie Lancera.

Czy obroty tak samo falują na zimnym jak i na naprawdę gorącym (powiedzmy 20km autostrady powyżej 120km/h) ?
Jeżeli na gorącym, to może to sugerować problem z luzem zaworowym (sprawdzenie w ASO jakieś 300zł, regulacja 800zł+-700zł.).
Jeżeli na zimnym i ciepłym - to może to co w artykule - jakiś czujnik "nie dogaduje się" z komputrem.
Ja bym wymienił olej (sprawdź czy jest ciemny i gęsty - jeżeli tak, to czym prędzej wymień olej i może!), a potem go przegonił porządnie (tyle ile przepisy pozwalają - oczywiście na ciepłym silniku.

Jaki przebieg samochodu?

Pozdrowienia.
 
 
kinimod 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-10-2016, 12:01   

Na zimnym i ciepłym bez znaczenia. Samochód ma 160 000.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-10-2016, 12:24   

W pewnym sensie sporo.
Sprawdź/wymień olej.
Jest jeszcze procedura "uczenia" silnika pracy na jałowy (+- odłączasz akumulator, dajesz pochodzić samochodowi na biegu jałowym jakiś czas (chyba 10min) - na forum było omawiane).

Jeżeli to nie pomoże, to warto sprawdzić luzy zaworowe (to w serwisie).

Aha - no i ja bym świece wymienił (Denso, komplet około 200zł) i obejrzał stare - to może coś powiedzieć o kondycji silnika (choć ta, przy tym przebiegu powinna być dobra).

[ Dodano: 06-10-2016, 12:31 ]
https://www.youtube.com/watch?v=nABx4GwhV68
od około 55s - gość pokazuje świecę i mówi o "zabrudzeniu" olejem i diagnozie stanu silnika.

Osobiście obstawiam na stare świece ew. luzy.

Powodzenia i koniecznie daj znać, co było nie halo.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 06-10-2016, 12:35   

kinimod, Przy takim przebiegu, to zapraszam do zapoznania się z listą czynności przeglądowych: http://www.mitsubishi.pl/lista_przegladow
http://www.mitsubishi.pl/...nzynowy_89A.pdf
:wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-10-2016, 07:04   

Dokladnie opisałeś co mialem przy skasowaniu luzow zawodowych. Po przejechaniu 10.000 km od falowania zaczął gasnąć przy zrzucaniu na luz. Przepustnica czysta olej zmieniany co 15.000 swiece co 3-ci przeglad
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
kinimod 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-10-2016, 22:40   

No i postał samochód dwa dni w serwisie i problem z wahaniem obrotów rozwiązany.
Ostatnio zmieniony przez kinimod 14-12-2016, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-10-2016, 06:25   

Lepiej sprawdź jeszcze luzy.
 
 
kinimod 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-10-2016, 20:07   

Powiedz, gdzie regulowali Ci te luzy zaworowe?
Ostatnio zmieniony przez kinimod 14-12-2016, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skaf 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2016, 15:24   

gdzie w Gdańsku lub okolicy można sprawdzić te luzy? byłem u paru mechaników, dzwoniłem do jeszcze kilku i każy mówi, że tam sie nic nie reguluje i kto mi glupot naopowiadal :evil:

tam jest hydraulika i nie ma nic do regulowania i koniec
 
 
qbak
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2016, 16:53   

W benzynie 1,8 hydrauliki nie ma :shock: Regulacja na szklankach. Temat mocno opisany na forum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.