Outlander III Ogólne - Opony fabryczne Toyo R37 a sezon zimowy
tomoman - 11-10-2016, 18:46 Temat postu: Opony fabryczne Toyo R37 a sezon zimowy Tak sobie czekam i czekam za moim Outkiem i już prawie zamówiłem zimówki, ale widzę, że na brytyjskich forach wychwalają te R37 jako całkiem sprawnie radzące sobie zimą. Jak Wam się to spisywało, bo w chyba w zeszłym roku też już je dawali?
Mam różne doświadczenia, ale na poprzednim 4x4 jeździłem na Michelin Latitude Cross, też letnie. Jeden sezon zmieniłem na zimowe, bo akurat miałem w gratisie, a potem drugi sezon zimowy jakoś nie miałem czasu i jeździłem na tych Michelinach letnich i spisywały się świetnie, lepiej od tych niby zimówek, które już potem przeleżały w garażu do sprzedaży samochodu (chyba jakieś Nexeny).
DATSUN - 11-10-2016, 20:31
No nie wiem kolego, jak dla mnie jak temperatura spadła to oponki zrobiły sie twarde i mało przewidywalne. Szybciutko zmieniłem na zimówki latałem jak ta lala.
tomoman - 11-10-2016, 20:42
DATSUN napisał/a: | No nie wiem kolego, jak dla mnie jak temperatura spadła to oponki zrobiły sie twarde i mało przewidywalne. Szybciutko zmieniłem na zimówki latałem jak ta lala. |
a co kupiłeś konkretnego?
Marki - 12-10-2016, 09:24
Panowie
oczywiscie zimowe sa o niebo lepsze, chyba, ze masz wielosezonowe, tez daja rade.
co do Toyo - nez revelacji, ja sie nie zdecydowalem i mam Nokiany, jestem zadowolony, dosyc ciche, w zimie sprawne, ale najwazniejsze sa indeksy. Przy naszych obecnych zimach dopilnujcie, zeby indeks predkosci nie byl Q tylko S co najmniej. Nie wspomne, ze powinny byc dla SUV i indeks obciazenia oczywiscie.
pozdrawiam
jacekk - 12-10-2016, 09:38
Ja kupiłem Hankooka i*cept evo XL. Indeks prędkości V, nośność 102 czyli dużo więcej niż wymagane.
Wrażenia zawsze będą subiektywne, ale jestem z tych opon bardzo zadowolony. Dobra trakcja na mokrym i śniegu. Ciche i nie widzę różnicy w spalaniu w porównaniu z oponami letnimi. Bdb stosunek ceny do jakości.
rajan - 21-10-2016, 10:16
W Wielkiej Brytanii to może i te R37 się nadają. Tam temperatury roczne są powyżej 0C, średnio nawet w okolicy 5C w najzimniejszym styczniu, więc spokojnie można śmigać na letnich. Gorzej jak temperatura jest poniżej 0C i leży śnieg - na letnich będzie bardzo słabo.
Uwaga przy zakupie opon - zwracać uwagę na indeks prędkości. Autoryzowane salony dają opony z indeksem maks. 190 km/h, podczas gdy wg producenta/homologacji opony powinny być do 210 km/h.
bodo44 - 21-10-2016, 14:16
witajcie
Mam nowego outlandera 4x4 i nawet nie przyszło mi do głowy żeby jeździć zima na R37.
Moja rada NIE RYZYKUJ !
a opony Michelin Latitude są oponami całorocznymi M+S.
domino159 - 21-10-2016, 17:58
Witam!
Co proponujecie zakupić (felga+guma+czujnik) do outlandera iii 4x4 cvt ?
Niedługo będę odbierał i chciałem od razu zakupić jakieś zimówki?
rajan - 21-10-2016, 21:30
Ja kupowałem zimówki Michelin LA2 na (niby) oryginalnych felgach 16" - wszystko zamknęło mi się poniżej 4000 zł. Ale w sumie nie wiem, czy dziś nie kupiłbym 18" tak jak są letnie...
tomoman - 21-10-2016, 21:36
Kumpel w ASX zmienia same opony - w sensie nie ma kompletu drugiego na felgach.
Grimm - 22-10-2016, 09:42
tomoman napisał/a: | Kumpel w ASX zmienia same opony - w sensie nie ma kompletu drugiego na felgach. |
Ja również zmieniam tylko opony i jest mi z tym dobrze
sebowy - 23-10-2016, 21:07
... a ja znowu zmieniam całe kółka i też jest mi z tym dobrze
rajan - 24-10-2016, 09:54
Ja też całe koła, bo:
1. Robię to sobie sam, bez czekania w kolejkach (ostatnimi laty warsztaty robią łachę i trzeba się w sezonie zapisywać na godzinę)
2. Podobno przy zmianie opony istnieje możliwość uszkodzenia czujnika ciśnienia - pewnie to sporadyczne przypadki, ale ja akurat mam szczęście
3. Przeszedłem na 16" w zimie - wyższy profil (koła mniej podatne na uszkodzenia) oraz tańsze opony. Niestety słabszy wygląd samochodu...
sebowy - 24-10-2016, 10:43 Temat postu: no właśnie
rajan napisał/a: | Ja też całe koła, bo:
1. Robię to sobie sam, bez czekania w kolejkach (ostatnimi laty warsztaty robią łachę i trzeba się w sezonie zapisywać na godzinę)
2. Podobno przy zmianie opony istnieje możliwość uszkodzenia czujnika ciśnienia - pewnie to sporadyczne przypadki, ale ja akurat mam szczęście
3. Przeszedłem na 16" w zimie - wyższy profil (koła mniej podatne na uszkodzenia) oraz tańsze opony. Niestety słabszy wygląd samochodu... |
...i te trzy powody to podstawa-(że tak się przykleję)- naszych decyzji
Bizi78 - 24-10-2016, 17:20
Najlepiej jest jednak co wymianę wyważyć kółka .
|
|
|