Chcę Kupić Grandisa - Kupno Grandisa DiD
pancer - 11-10-2016, 23:12 Temat postu: Kupno Grandisa DiD Witam,
Przymierzam się do zakupu Grandisa. Co myślicie o tych dwóch egzemplarzach? Na co zwracać uwagę i o co warto zapytać. Dzięki.
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDhEAGh.html
http://allegro.pl/mitsubi...6539017982.html
nekoashi - 13-10-2016, 11:22
Mam did z 2005 r.
Co do tego z 2007 roku zapytaj o kod silnika, chodzi o napęd pompy oleju. pamiętaj że to w rzeczywistości 2.0 TDI. Były dwa rodzaje na wałku i na łańcuszku. Na wałku nie radzę brać, a przy łańcuszku trzeba co ok 30 tys zdejmować miskę olejową i sprawdzać napięcie paska, druga sprawa to pękające głowice 2.0TDi produkowane w latach 2004- 2007. Ja w swoim ten problem zlikwidowałem zawczasu wkładając głowice z audi a6 2014r.
Spalanie ok 7 l ropy.
Części blacharskie do nich są drogie, ja mam full opcje, potrzebowałem zderzak ze spryskiwaczami xenonów, znalazłem tylko 1 za 1100zł,
Oba mają podstawowe wyposażenie. Skłaniał bym się przy białym ale cene to ma z kosmosu
pancer - 13-10-2016, 13:35
Dziękuję za odpowiedź!
nekoashi napisał/a: | Mam did z 2005 r.
Co do tego z 2007 roku zapytaj o kod silnika, chodzi o napęd pompy oleju. pamiętaj że to w rzeczywistości 2.0 TDI. Były dwa rodzaje na wałku i na łańcuszku. Na wałku nie radzę brać, a przy łańcuszku trzeba co ok 30 tys zdejmować miskę olejową i sprawdzać napięcie paska, druga sprawa to pękające głowice 2.0TDi produkowane w latach 2004- 2007. |
Rozumiem, że w Grandisach od 2008 problem z głowicą został rozwiązany i za takim się rozglądać.
nekoashi napisał/a: |
Oba mają podstawowe wyposażenie. Skłaniał bym się przy białym ale cene to ma z kosmosu |
Jaką cenę można by ewentualnie zaproponować za białego? Podobno jest zadbany, sprzedawca mówi, że mu się nie spieszy, ale z obserwacji ogłoszenia widzę, że tysiąc już zszedł w ciągu 2 tyg z 30999.
Pozdrawiam
nekoashi - 13-10-2016, 13:53
Silniki produkowane w latach 04-07 miały ten problem, jednak nie dam głowy że nie były pakowane do nowszych pojazdach, słyszałem o turanach z 08-09 którym pękały głowice, najlepiej zczytać nr silnika i zadzwonić do serwisu VW, mają obowiązek Ci to powiedzieć, z jakiego rocznika jest silnik.
Białego nie wziął bym za więcej niż 27 - 27.500
Najlepszą opcją 2.0 tdi jest ten na 8 zaworach, najmniej awaryjne. jednak nie wiem czy do grandisa one były wkładane
[ Dodano: 13-10-2016, 13:57 ]
I kolejna sprawa, nie patrz na to ze kierownica czy gałka zmiany biegów są zczochrane, skóra ta jest dość wątpliwej jakości i słyszałem o przetarciach po 30 - 40 tys km
patrycjuszek - 15-10-2016, 11:21
Bialy nie ma esp. Może mieć lepszy silnik BWC 140 PS z dpf-em. Ogrzewanie tylko na przód.
Srebrny to wersja Insport. Ma ogrzewanie na tył . Też może mieć silnik z dpf-em.
Silnik BWC ma lepszą turbinę ale po 150 tys trzeba dpf usunąć ze względu na częste wypalanie i przedostawanie się ropy do oleju. Stanu nie przybywa bo te silniki biorą 1l oleju na 1000km.
Zwykły 136ps 2.0 tdi ma oznaczenie BSY bez dpf. Kod silnika i data produkcji są na naklejce z kodem kreskowym na górnej osłonie paska rozrządu.
pancer - 15-10-2016, 21:24
Byłem, oglądałem oba.
Za ten z 2009 z kodem silnika BWC sprzedawca życzy sobie za dużo i za bardzo nie chce zejść z ceny więc chyba sobie odpuszczę. Po za tym jego kondycja troszeczkę zostawia do życzenia, przynajmniej za tą cenę, no i niestety brak historii.
Dla mnie wygodniejszy był ten z 2007 i troszkę lepszej kondycji zewnętrznej jak i wewnętrznej. Ma też historię i sprzedawca wygląda na to, że o niego dbał. Silnik z kodem BSY w VINie 10 cyferka 6 sugeruje rok modelowy 2006. Cena dużo niższa za bardzo podobny przebieg tyle że 2 lata starszy. Kalkując ku temu bym się skłaniał, ale zastawiam się czy ten silnik nie przyprawi mi problemów.
Zapomniałem dodać, że w tym z 2009 pali się kontrolka SRS, podobno po wymontowaniu akumulatora do ładowania.
A w 2007 było między innymi dwumasa(co się podobno okazało później, że nie potrzebnie bo problem był z przegubem) i egr były wymieniane.
nekoashi - 16-10-2016, 09:15
Ja też mam silnik BSY, napęd pompy oleju jest na łańcuszku, trzeba kontrolować jego napięcie, poprzez zdjęcie miski olejowej, wtedy jest na wierzchu .
pancer - 16-10-2016, 09:32
nekoashi napisał/a: | Ja też mam silnik BSY, napęd pompy oleju jest na łańcuszku, trzeba kontrolować jego napięcie, poprzez zdjęcie miski olejowej, wtedy jest na wierzchu . |
Czyli co druga wymiana oleju warto to skontrolować. Ale pytanie czy auto ogólnie warte uwagi czy omijać szerokim łukiem przez ten silnik? Pozdrawiam
nekoashi - 16-10-2016, 10:22
http://forum.mitsumaniaki...1490535#1490535
Tu jest mój Misiek.
Kupiłem go z pełną świadomością i sądzę że nie jest to zły silnik, chyba jeden z lepszych w 2.0 ale wiadomo, jak dbasz, tak masz, wymiana oleju co 10 tys i miskę zdejmuje co 30 tys
|
|
|