Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Grandisa DiD
Autor Wiadomość
pancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 2006r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-10-2016, 23:12   Kupno Grandisa DiD

Witam,

Przymierzam się do zakupu Grandisa. Co myślicie o tych dwóch egzemplarzach? Na co zwracać uwagę i o co warto zapytać. Dzięki.

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDhEAGh.html

http://allegro.pl/mitsubi...6539017982.html
 
 
nekoashi 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 249
Skąd: Trzebiatów
Wysłany: 13-10-2016, 11:22   

Mam did z 2005 r.
Co do tego z 2007 roku zapytaj o kod silnika, chodzi o napęd pompy oleju. pamiętaj że to w rzeczywistości 2.0 TDI. Były dwa rodzaje na wałku i na łańcuszku. Na wałku nie radzę brać, a przy łańcuszku trzeba co ok 30 tys zdejmować miskę olejową i sprawdzać napięcie paska, druga sprawa to pękające głowice 2.0TDi produkowane w latach 2004- 2007. Ja w swoim ten problem zlikwidowałem zawczasu wkładając głowice z audi a6 2014r.
Spalanie ok 7 l ropy.
Części blacharskie do nich są drogie, ja mam full opcje, potrzebowałem zderzak ze spryskiwaczami xenonów, znalazłem tylko 1 za 1100zł,
Oba mają podstawowe wyposażenie. Skłaniał bym się przy białym ale cene to ma z kosmosu
 
 
pancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 2006r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-10-2016, 13:35   

Dziękuję za odpowiedź!

nekoashi napisał/a:
Mam did z 2005 r.
Co do tego z 2007 roku zapytaj o kod silnika, chodzi o napęd pompy oleju. pamiętaj że to w rzeczywistości 2.0 TDI. Były dwa rodzaje na wałku i na łańcuszku. Na wałku nie radzę brać, a przy łańcuszku trzeba co ok 30 tys zdejmować miskę olejową i sprawdzać napięcie paska, druga sprawa to pękające głowice 2.0TDi produkowane w latach 2004- 2007.


Rozumiem, że w Grandisach od 2008 problem z głowicą został rozwiązany i za takim się rozglądać.


nekoashi napisał/a:

Oba mają podstawowe wyposażenie. Skłaniał bym się przy białym ale cene to ma z kosmosu


Jaką cenę można by ewentualnie zaproponować za białego? Podobno jest zadbany, sprzedawca mówi, że mu się nie spieszy, ale z obserwacji ogłoszenia widzę, że tysiąc już zszedł w ciągu 2 tyg z 30999.

Pozdrawiam
 
 
nekoashi 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 249
Skąd: Trzebiatów
Wysłany: 13-10-2016, 13:53   

Silniki produkowane w latach 04-07 miały ten problem, jednak nie dam głowy że nie były pakowane do nowszych pojazdach, słyszałem o turanach z 08-09 którym pękały głowice, najlepiej zczytać nr silnika i zadzwonić do serwisu VW, mają obowiązek Ci to powiedzieć, z jakiego rocznika jest silnik.
Białego nie wziął bym za więcej niż 27 - 27.500
Najlepszą opcją 2.0 tdi jest ten na 8 zaworach, najmniej awaryjne. jednak nie wiem czy do grandisa one były wkładane

[ Dodano: 13-10-2016, 13:57 ]
I kolejna sprawa, nie patrz na to ze kierownica czy gałka zmiany biegów są zczochrane, skóra ta jest dość wątpliwej jakości i słyszałem o przetarciach po 30 - 40 tys km
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 15-10-2016, 11:21   

Bialy nie ma esp. Może mieć lepszy silnik BWC 140 PS z dpf-em. Ogrzewanie tylko na przód.

Srebrny to wersja Insport. Ma ogrzewanie na tył . Też może mieć silnik z dpf-em.

Silnik BWC ma lepszą turbinę ale po 150 tys trzeba dpf usunąć ze względu na częste wypalanie i przedostawanie się ropy do oleju. Stanu nie przybywa bo te silniki biorą 1l oleju na 1000km.

Zwykły 136ps 2.0 tdi ma oznaczenie BSY bez dpf. Kod silnika i data produkcji są na naklejce z kodem kreskowym na górnej osłonie paska rozrządu.
 
 
pancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 2006r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-10-2016, 21:24   

Byłem, oglądałem oba.
Za ten z 2009 z kodem silnika BWC sprzedawca życzy sobie za dużo i za bardzo nie chce zejść z ceny więc chyba sobie odpuszczę. Po za tym jego kondycja troszeczkę zostawia do życzenia, przynajmniej za tą cenę, no i niestety brak historii.

Dla mnie wygodniejszy był ten z 2007 i troszkę lepszej kondycji zewnętrznej jak i wewnętrznej. Ma też historię i sprzedawca wygląda na to, że o niego dbał. Silnik z kodem BSY w VINie 10 cyferka 6 sugeruje rok modelowy 2006. Cena dużo niższa za bardzo podobny przebieg tyle że 2 lata starszy. Kalkując ku temu bym się skłaniał, ale zastawiam się czy ten silnik nie przyprawi mi problemów.

Zapomniałem dodać, że w tym z 2009 pali się kontrolka SRS, podobno po wymontowaniu akumulatora do ładowania.

A w 2007 było między innymi dwumasa(co się podobno okazało później, że nie potrzebnie bo problem był z przegubem) i egr były wymieniane.
 
 
nekoashi 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 249
Skąd: Trzebiatów
Wysłany: 16-10-2016, 09:15   

Ja też mam silnik BSY, napęd pompy oleju jest na łańcuszku, trzeba kontrolować jego napięcie, poprzez zdjęcie miski olejowej, wtedy jest na wierzchu .
 
 
pancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 2006r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-10-2016, 09:32   

nekoashi napisał/a:
Ja też mam silnik BSY, napęd pompy oleju jest na łańcuszku, trzeba kontrolować jego napięcie, poprzez zdjęcie miski olejowej, wtedy jest na wierzchu .


Czyli co druga wymiana oleju warto to skontrolować. Ale pytanie czy auto ogólnie warte uwagi czy omijać szerokim łukiem przez ten silnik? Pozdrawiam
 
 
nekoashi 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 249
Skąd: Trzebiatów
Wysłany: 16-10-2016, 10:22   

http://forum.mitsumaniaki...1490535#1490535
Tu jest mój Misiek.
Kupiłem go z pełną świadomością i sądzę że nie jest to zły silnik, chyba jeden z lepszych w 2.0 ale wiadomo, jak dbasz, tak masz, wymiana oleju co 10 tys i miskę zdejmuje co 30 tys
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.