To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8 GDI Auto się dusi

MarcinKolo - 20-10-2016, 23:49
Temat postu: 1.8 GDI Auto się dusi
Witam. Mam problem z moją Carisma 1.8 GDI. Na biegu jałowym silnik pracuje w miarę równo, natomiast podczas przyspieszania auto zaczyna się dusić. Z tego co zauważyłem na 1 i 2 obroty wchodzą trochę wyżej przed zadławieniem. Na 3 i 4 biegu ok. 1700-1800 obrotów auto zaczyna się dusić, muszę zmienić bieg na wyższy i przy równomiernej jeździe po prostu jedzie. Silnik zimny. Jutro jadę na wymianę świec i termostatu, który jest w tym momencie wyciągniety. Proszę o pomoc co może być powodem tej usterki, bo nie chcę zostać naciągnięty na niepotrzebne koszta u mechanika. Pozdrawiam.
plecho1 - 21-10-2016, 06:38

Napisz jaki rocznik bo to jest ważne podczas diagnostyki. Jeśli zapala się kontrolka silnika to trzeba sprawdzić błędy i najlepiej sprawdzić parametry silnika. Jeśli autko z przepustnicą elektryczną, to może to być wina odklejonego magnesu w mechanizmie poruszającym przepustnicą. Może też być problem z układem paliwowym ze zbyt niskim ciśnieniem paliwa ale jak już wcześniej napisałem najpierw trzeba sprawdzić błędy silnika a sposób sprawdzania zależy od rocznika auta.
Tu masz kilka ważnych tematów odnośnie tego "super" silnika
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213

MarcinKolo - 21-10-2016, 12:53

Rocznik 99 przed liftem. Kontrolka zapala sie tylko, gdy go troche przydusze. Swieci sie tez chwile po przekreceniu kluczyka (przed odpaleniem). Z tego co zauwazylem, jakby na 1 I 2 krecil wyzsze obroty przed zaksztusnieciem.
plecho1 - 21-10-2016, 13:48

W tym roczniku błędy można sprawdzić samemu za pomocą kawałka drucika mostkując piny 1 z 4 w złączu OBD, następnie trzeba przełączyć kluczyk w stacyjce aby zapaliły się kontrolki, kontrolka silnika powinna mrugać nieregularnie. Cała procedura wraz z kodami błędów opisana jest w temacie z pierwszego linku. Najlepiej nagraj film komórką jak mruga aby łatwiej było przeanalizować jaki błąd jest wyświetlany.
Numery błędów podaj w temacie lub link do filmu to będzie można coś więcej powiedzieć.

MarcinKolo - 27-10-2016, 19:45

Witam.

https://youtu.be/bWVsNnD0Nr8

Wychodzi na błąd 56. Samochód coraz gorzej jedzie, na coraz niższych obrotach sie zadusza. Na poniedziałek jestem umówiony na wymiane filtra paliwa pod skrzynką bezpieczników. Jestem wlascicielem auta dopiero od 2 tygodni, wiec nie wiem kiedy i czy w ogole byl on wymieany. Myślicie, że to pomoże czy jest inna przyczyna ? Filtr powietrza nowy. Pozdrawiam, HELP !

PS. Wygląda na to, że z ABSem tez jest problem ale narazie muszę wyeliminować powyższy problem.

apg2312 - 27-10-2016, 19:52

Błąd 56 - abnormal fuel pressure system - nieprawidłowe ciśnienie paliwa.
plecho1 - 27-10-2016, 19:56

Poczytaj temat z trzeciego linka z mojego pierwszego postu bo raczej wymiana filtra nic nie da ale próbuj jeśli chcesz.
MarcinKolo - 29-10-2016, 05:24

Czyli jeśli po wymianie filtra problem nie ustąpi to co wtedy sprawdzać ? Auto dopiero co kupione a nie mogę sobie pojeździć, a przed zakupem na jeździe próbnej nic nie było, choć nie piłowałem :( Teraz nawet pod lekkie wzniesienie cieżko ma podjechać, spalanie wzrosło do 22 litrów. Aha, i obroty zaczęły falować na luzie. Rozgrzany odapala odrazu, na zimnym za drugim razem, oczywiście czekam kilka sekund przed zapłonem na zasyśniecie paliwa. Świece są trzy wymienione, bo jedna jest zapieczona i bali się w warsztacie, że ukręcą gwint. Okazało się również, że na bloku silnika przy rozrządzie (w okolicach łapy ?) są dwa małe nadpęknięcia, poradzili mi wlać do chłodnicy uszczelniacz.
plecho1 - 29-10-2016, 07:28

Jak wlejesz uszczelniacz to jest ryzyko, że zakleisz nagrzewnicę i stracisz ogrzewanie.
Czekanie przed odpaleniem kilka sekund nic nie da bo pompa w zbiorniku zaczyna dopiero działać jak kręcisz rozrusznikiem i ta pompa raczej nie jest problemem tylko druga pompa wysokiego ciśnienia która jest pod maską lub filterki w niej znajdujące się lub regulator ciśnienia paliwa.
Tak jak pisałem, czytaj ten temat lub nawet daj link mechanikowi bo tam jest dokładnie opisane jak to wszystko zdiagnozować.
Miejmy nadzieję, że tak nie jest, ale najczęściej te auta sprzedają ludzie którzy zaczynają mieć z nimi problemy a że mechanicy za bardzo nie znają tych silników to się pozbywają.

hazi01 - 29-10-2016, 23:01

A w jakim stanie jest przepustnica?wyciągałeś ją?U mnie nie było za bardzo mocy, szarpał.Po zdemontowaniu kolektora, przepustnicy i ERG była tragedia .Wszystko praktycznie zapchane nagarem skorupa ponad 0,5 cm.Wymień filtry w pompie wc http://allegro.pl/mitsubi...6156962865.html Gościu ma po 7 zł za sztuke a chodzą one po 20 zł. Wypoleruj z nagaru cały kolektor, przepustnice, EGR, wymień 2 filtry w pompie (roboty trochę jest żeby to rozebrać wszystko wyczyściłem zwykła benzyna ). Jak rezultat bedzie 0 to wtedy trzeba bedzie sie martwic.Po tym zabiegu auto idzie jak rakieta ale nadal obroty faluja mysle ze trzeba go nauczyc tych obrotów albo sam sie nauczy?
MarcinKolo - 30-10-2016, 03:44

Jutro na 7 jestem umówiony u mechanika, wstępnie na wymianę filtra paliwa (i tak nie zaszkodzi). Podesłałem link do forum, miał się zaznajomić z tym błędem, będziemy działać. Ogólnie problem jakby się pogłębił, bo wymieniałem tydzień temu termostat, który nie przepuszczał i trzymali go na 3k obrotów ładnych pare minut do rozgrzania silnika a teraz jak go depnę na luzie i przytrzymam to po chwili zjeżdża w dół i zaraz w górę. Niestety na mechanice za bardzo się nie znam, nie wiem nawet gdzie znajdują się te elementy (tak wiem, wstyd). Myślę, że w poniedziałek się wszystko wyjaśni. Dam znać, dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

[ Dodano: 31-10-2016, 01:52 ]
A takie pytanko, jakie bylyby objawy zatkanego katalizatota lub niedroznosc ukladu wydechowego ?

ross - 31-10-2016, 19:32

hazi01 napisał/a:
A w jakim stanie jest przepustnica?wyciągałeś ją?U mnie nie było za bardzo mocy, szarpał.Po zdemontowaniu kolektora, przepustnicy i ERG była tragedia .Wszystko praktycznie zapchane nagarem skorupa ponad 0,5 cm.Wymień filtry w pompie wc http://allegro.pl/mitsubi...6156962865.html Gościu ma po 7 zł za sztuke a chodzą one po 20 zł. Wypoleruj z nagaru cały kolektor, przepustnice, ERG
, wymień 2 filtry w pompie (roboty trochę jest żeby to rozebrać wszystko wyczyściłem zwykła benzyna ). Jak rezultat bedzie 0 to wtedy trzeba bedzie sie martwic.Po tym zabiegu auto idzie jak rakieta ale nadal obroty faluja mysle ze trzeba go nauczyc tych obrotów albo sam sie nauczy?
Ja przejechałem ok150tyś od zakupu i cały czas obroty delikatnie falują , zdarza się że zapali się czek to wtedy daję po obrotach -czarna chmura z rury czek gaśnie-oczyszczony EGR.Jeśli chodzi o naukę obrotów to na rozgrzanym silniku reset klemą i delikatna jazda ,ponieważ komputer zapamiętuje styl i ekonomikę jazdy.Mam na liczniku prawie 300tyś i nie było większych problemów.Trzymam się zasady tankuję tylko na firmowych stacjach.
hurt.hurt - 31-10-2016, 20:47

kolego Marcin objawy takie beda samochod traci na mocy
MarcinKolo - 31-10-2016, 23:37

Niestety, plecho1 miał rację, to nie wina filtru paliwa, zamówiłem te dwa małe filterki do pompy WC, zobaczymy. Ciśnienie pompki w baku jest prawidłowe.
plecho1 - 01-11-2016, 06:47

Szkoda że te autka zostały pokarane takim silnikiem a można było wsadzić normalne 2.0 takie jakie było montowane chociażby w Galancie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group