Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI Auto się dusi
Autor Wiadomość
MarcinKolo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Koło
Wysłany: 20-10-2016, 23:49   1.8 GDI Auto się dusi

Witam. Mam problem z moją Carisma 1.8 GDI. Na biegu jałowym silnik pracuje w miarę równo, natomiast podczas przyspieszania auto zaczyna się dusić. Z tego co zauważyłem na 1 i 2 obroty wchodzą trochę wyżej przed zadławieniem. Na 3 i 4 biegu ok. 1700-1800 obrotów auto zaczyna się dusić, muszę zmienić bieg na wyższy i przy równomiernej jeździe po prostu jedzie. Silnik zimny. Jutro jadę na wymianę świec i termostatu, który jest w tym momencie wyciągniety. Proszę o pomoc co może być powodem tej usterki, bo nie chcę zostać naciągnięty na niepotrzebne koszta u mechanika. Pozdrawiam.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2016, 06:38   

Napisz jaki rocznik bo to jest ważne podczas diagnostyki. Jeśli zapala się kontrolka silnika to trzeba sprawdzić błędy i najlepiej sprawdzić parametry silnika. Jeśli autko z przepustnicą elektryczną, to może to być wina odklejonego magnesu w mechanizmie poruszającym przepustnicą. Może też być problem z układem paliwowym ze zbyt niskim ciśnieniem paliwa ale jak już wcześniej napisałem najpierw trzeba sprawdzić błędy silnika a sposób sprawdzania zależy od rocznika auta.
Tu masz kilka ważnych tematów odnośnie tego "super" silnika
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 
 
MarcinKolo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Koło
Wysłany: 21-10-2016, 12:53   

Rocznik 99 przed liftem. Kontrolka zapala sie tylko, gdy go troche przydusze. Swieci sie tez chwile po przekreceniu kluczyka (przed odpaleniem). Z tego co zauwazylem, jakby na 1 I 2 krecil wyzsze obroty przed zaksztusnieciem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2016, 13:48   

W tym roczniku błędy można sprawdzić samemu za pomocą kawałka drucika mostkując piny 1 z 4 w złączu OBD, następnie trzeba przełączyć kluczyk w stacyjce aby zapaliły się kontrolki, kontrolka silnika powinna mrugać nieregularnie. Cała procedura wraz z kodami błędów opisana jest w temacie z pierwszego linku. Najlepiej nagraj film komórką jak mruga aby łatwiej było przeanalizować jaki błąd jest wyświetlany.
Numery błędów podaj w temacie lub link do filmu to będzie można coś więcej powiedzieć.
 
 
MarcinKolo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Koło
Wysłany: 27-10-2016, 19:45   

Witam.

https://youtu.be/bWVsNnD0Nr8

Wychodzi na błąd 56. Samochód coraz gorzej jedzie, na coraz niższych obrotach sie zadusza. Na poniedziałek jestem umówiony na wymiane filtra paliwa pod skrzynką bezpieczników. Jestem wlascicielem auta dopiero od 2 tygodni, wiec nie wiem kiedy i czy w ogole byl on wymieany. Myślicie, że to pomoże czy jest inna przyczyna ? Filtr powietrza nowy. Pozdrawiam, HELP !

PS. Wygląda na to, że z ABSem tez jest problem ale narazie muszę wyeliminować powyższy problem.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-10-2016, 19:52   

Błąd 56 - abnormal fuel pressure system - nieprawidłowe ciśnienie paliwa.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2016, 19:56   

Poczytaj temat z trzeciego linka z mojego pierwszego postu bo raczej wymiana filtra nic nie da ale próbuj jeśli chcesz.
 
 
MarcinKolo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Koło
Wysłany: 29-10-2016, 05:24   

Czyli jeśli po wymianie filtra problem nie ustąpi to co wtedy sprawdzać ? Auto dopiero co kupione a nie mogę sobie pojeździć, a przed zakupem na jeździe próbnej nic nie było, choć nie piłowałem :( Teraz nawet pod lekkie wzniesienie cieżko ma podjechać, spalanie wzrosło do 22 litrów. Aha, i obroty zaczęły falować na luzie. Rozgrzany odapala odrazu, na zimnym za drugim razem, oczywiście czekam kilka sekund przed zapłonem na zasyśniecie paliwa. Świece są trzy wymienione, bo jedna jest zapieczona i bali się w warsztacie, że ukręcą gwint. Okazało się również, że na bloku silnika przy rozrządzie (w okolicach łapy ?) są dwa małe nadpęknięcia, poradzili mi wlać do chłodnicy uszczelniacz.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-10-2016, 07:28   

Jak wlejesz uszczelniacz to jest ryzyko, że zakleisz nagrzewnicę i stracisz ogrzewanie.
Czekanie przed odpaleniem kilka sekund nic nie da bo pompa w zbiorniku zaczyna dopiero działać jak kręcisz rozrusznikiem i ta pompa raczej nie jest problemem tylko druga pompa wysokiego ciśnienia która jest pod maską lub filterki w niej znajdujące się lub regulator ciśnienia paliwa.
Tak jak pisałem, czytaj ten temat lub nawet daj link mechanikowi bo tam jest dokładnie opisane jak to wszystko zdiagnozować.
Miejmy nadzieję, że tak nie jest, ale najczęściej te auta sprzedają ludzie którzy zaczynają mieć z nimi problemy a że mechanicy za bardzo nie znają tych silników to się pozbywają.
 
 
hazi01 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2016
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-10-2016, 23:01   

A w jakim stanie jest przepustnica?wyciągałeś ją?U mnie nie było za bardzo mocy, szarpał.Po zdemontowaniu kolektora, przepustnicy i ERG była tragedia .Wszystko praktycznie zapchane nagarem skorupa ponad 0,5 cm.Wymień filtry w pompie wc http://allegro.pl/mitsubi...6156962865.html Gościu ma po 7 zł za sztuke a chodzą one po 20 zł. Wypoleruj z nagaru cały kolektor, przepustnice, EGR, wymień 2 filtry w pompie (roboty trochę jest żeby to rozebrać wszystko wyczyściłem zwykła benzyna ). Jak rezultat bedzie 0 to wtedy trzeba bedzie sie martwic.Po tym zabiegu auto idzie jak rakieta ale nadal obroty faluja mysle ze trzeba go nauczyc tych obrotów albo sam sie nauczy?
 
 
MarcinKolo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Koło
Wysłany: 30-10-2016, 03:44   

Jutro na 7 jestem umówiony u mechanika, wstępnie na wymianę filtra paliwa (i tak nie zaszkodzi). Podesłałem link do forum, miał się zaznajomić z tym błędem, będziemy działać. Ogólnie problem jakby się pogłębił, bo wymieniałem tydzień temu termostat, który nie przepuszczał i trzymali go na 3k obrotów ładnych pare minut do rozgrzania silnika a teraz jak go depnę na luzie i przytrzymam to po chwili zjeżdża w dół i zaraz w górę. Niestety na mechanice za bardzo się nie znam, nie wiem nawet gdzie znajdują się te elementy (tak wiem, wstyd). Myślę, że w poniedziałek się wszystko wyjaśni. Dam znać, dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

[ Dodano: 31-10-2016, 01:52 ]
A takie pytanko, jakie bylyby objawy zatkanego katalizatota lub niedroznosc ukladu wydechowego ?
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 31-10-2016, 19:32   

hazi01 napisał/a:
A w jakim stanie jest przepustnica?wyciągałeś ją?U mnie nie było za bardzo mocy, szarpał.Po zdemontowaniu kolektora, przepustnicy i ERG była tragedia .Wszystko praktycznie zapchane nagarem skorupa ponad 0,5 cm.Wymień filtry w pompie wc http://allegro.pl/mitsubi...6156962865.html Gościu ma po 7 zł za sztuke a chodzą one po 20 zł. Wypoleruj z nagaru cały kolektor, przepustnice, ERG
, wymień 2 filtry w pompie (roboty trochę jest żeby to rozebrać wszystko wyczyściłem zwykła benzyna ). Jak rezultat bedzie 0 to wtedy trzeba bedzie sie martwic.Po tym zabiegu auto idzie jak rakieta ale nadal obroty faluja mysle ze trzeba go nauczyc tych obrotów albo sam sie nauczy?
Ja przejechałem ok150tyś od zakupu i cały czas obroty delikatnie falują , zdarza się że zapali się czek to wtedy daję po obrotach -czarna chmura z rury czek gaśnie-oczyszczony EGR.Jeśli chodzi o naukę obrotów to na rozgrzanym silniku reset klemą i delikatna jazda ,ponieważ komputer zapamiętuje styl i ekonomikę jazdy.Mam na liczniku prawie 300tyś i nie było większych problemów.Trzymam się zasady tankuję tylko na firmowych stacjach.
_________________
Ross
Ostatnio zmieniony przez ross 01-11-2016, 09:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
hurt.hurt 
Forumowicz

Auto: mitsubsihi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 31
Skąd: rumia
Wysłany: 31-10-2016, 20:47   

kolego Marcin objawy takie beda samochod traci na mocy
 
 
MarcinKolo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Koło
Wysłany: 31-10-2016, 23:37   

Niestety, plecho1 miał rację, to nie wina filtru paliwa, zamówiłem te dwa małe filterki do pompy WC, zobaczymy. Ciśnienie pompki w baku jest prawidłowe.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-11-2016, 06:47   

Szkoda że te autka zostały pokarane takim silnikiem a można było wsadzić normalne 2.0 takie jakie było montowane chociażby w Galancie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.