1.8 GDI Auto się dusi |
Autor |
Wiadomość |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 20-10-2016, 23:49 1.8 GDI Auto się dusi
|
|
|
Witam. Mam problem z moją Carisma 1.8 GDI. Na biegu jałowym silnik pracuje w miarę równo, natomiast podczas przyspieszania auto zaczyna się dusić. Z tego co zauważyłem na 1 i 2 obroty wchodzą trochę wyżej przed zadławieniem. Na 3 i 4 biegu ok. 1700-1800 obrotów auto zaczyna się dusić, muszę zmienić bieg na wyższy i przy równomiernej jeździe po prostu jedzie. Silnik zimny. Jutro jadę na wymianę świec i termostatu, który jest w tym momencie wyciągniety. Proszę o pomoc co może być powodem tej usterki, bo nie chcę zostać naciągnięty na niepotrzebne koszta u mechanika. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 21-10-2016, 12:53
|
|
|
Rocznik 99 przed liftem. Kontrolka zapala sie tylko, gdy go troche przydusze. Swieci sie tez chwile po przekreceniu kluczyka (przed odpaleniem). Z tego co zauwazylem, jakby na 1 I 2 krecil wyzsze obroty przed zaksztusnieciem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-10-2016, 13:48
|
|
|
W tym roczniku błędy można sprawdzić samemu za pomocą kawałka drucika mostkując piny 1 z 4 w złączu OBD, następnie trzeba przełączyć kluczyk w stacyjce aby zapaliły się kontrolki, kontrolka silnika powinna mrugać nieregularnie. Cała procedura wraz z kodami błędów opisana jest w temacie z pierwszego linku. Najlepiej nagraj film komórką jak mruga aby łatwiej było przeanalizować jaki błąd jest wyświetlany.
Numery błędów podaj w temacie lub link do filmu to będzie można coś więcej powiedzieć. |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 27-10-2016, 19:45
|
|
|
Witam.
https://youtu.be/bWVsNnD0Nr8
Wychodzi na błąd 56. Samochód coraz gorzej jedzie, na coraz niższych obrotach sie zadusza. Na poniedziałek jestem umówiony na wymiane filtra paliwa pod skrzynką bezpieczników. Jestem wlascicielem auta dopiero od 2 tygodni, wiec nie wiem kiedy i czy w ogole byl on wymieany. Myślicie, że to pomoże czy jest inna przyczyna ? Filtr powietrza nowy. Pozdrawiam, HELP !
PS. Wygląda na to, że z ABSem tez jest problem ale narazie muszę wyeliminować powyższy problem. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-10-2016, 19:52
|
|
|
Błąd 56 - abnormal fuel pressure system - nieprawidłowe ciśnienie paliwa. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-10-2016, 19:56
|
|
|
Poczytaj temat z trzeciego linka z mojego pierwszego postu bo raczej wymiana filtra nic nie da ale próbuj jeśli chcesz. |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 29-10-2016, 05:24
|
|
|
Czyli jeśli po wymianie filtra problem nie ustąpi to co wtedy sprawdzać ? Auto dopiero co kupione a nie mogę sobie pojeździć, a przed zakupem na jeździe próbnej nic nie było, choć nie piłowałem Teraz nawet pod lekkie wzniesienie cieżko ma podjechać, spalanie wzrosło do 22 litrów. Aha, i obroty zaczęły falować na luzie. Rozgrzany odapala odrazu, na zimnym za drugim razem, oczywiście czekam kilka sekund przed zapłonem na zasyśniecie paliwa. Świece są trzy wymienione, bo jedna jest zapieczona i bali się w warsztacie, że ukręcą gwint. Okazało się również, że na bloku silnika przy rozrządzie (w okolicach łapy ?) są dwa małe nadpęknięcia, poradzili mi wlać do chłodnicy uszczelniacz. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-10-2016, 07:28
|
|
|
Jak wlejesz uszczelniacz to jest ryzyko, że zakleisz nagrzewnicę i stracisz ogrzewanie.
Czekanie przed odpaleniem kilka sekund nic nie da bo pompa w zbiorniku zaczyna dopiero działać jak kręcisz rozrusznikiem i ta pompa raczej nie jest problemem tylko druga pompa wysokiego ciśnienia która jest pod maską lub filterki w niej znajdujące się lub regulator ciśnienia paliwa.
Tak jak pisałem, czytaj ten temat lub nawet daj link mechanikowi bo tam jest dokładnie opisane jak to wszystko zdiagnozować.
Miejmy nadzieję, że tak nie jest, ale najczęściej te auta sprzedają ludzie którzy zaczynają mieć z nimi problemy a że mechanicy za bardzo nie znają tych silników to się pozbywają. |
|
|
|
 |
hazi01
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-10-2016, 23:01
|
|
|
A w jakim stanie jest przepustnica?wyciągałeś ją?U mnie nie było za bardzo mocy, szarpał.Po zdemontowaniu kolektora, przepustnicy i ERG była tragedia .Wszystko praktycznie zapchane nagarem skorupa ponad 0,5 cm.Wymień filtry w pompie wc http://allegro.pl/mitsubi...6156962865.html Gościu ma po 7 zł za sztuke a chodzą one po 20 zł. Wypoleruj z nagaru cały kolektor, przepustnice, EGR, wymień 2 filtry w pompie (roboty trochę jest żeby to rozebrać wszystko wyczyściłem zwykła benzyna ). Jak rezultat bedzie 0 to wtedy trzeba bedzie sie martwic.Po tym zabiegu auto idzie jak rakieta ale nadal obroty faluja mysle ze trzeba go nauczyc tych obrotów albo sam sie nauczy? |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 30-10-2016, 03:44
|
|
|
Jutro na 7 jestem umówiony u mechanika, wstępnie na wymianę filtra paliwa (i tak nie zaszkodzi). Podesłałem link do forum, miał się zaznajomić z tym błędem, będziemy działać. Ogólnie problem jakby się pogłębił, bo wymieniałem tydzień temu termostat, który nie przepuszczał i trzymali go na 3k obrotów ładnych pare minut do rozgrzania silnika a teraz jak go depnę na luzie i przytrzymam to po chwili zjeżdża w dół i zaraz w górę. Niestety na mechanice za bardzo się nie znam, nie wiem nawet gdzie znajdują się te elementy (tak wiem, wstyd). Myślę, że w poniedziałek się wszystko wyjaśni. Dam znać, dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
[ Dodano: 31-10-2016, 01:52 ]
A takie pytanko, jakie bylyby objawy zatkanego katalizatota lub niedroznosc ukladu wydechowego ? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 31-10-2016, 19:32
|
|
|
hazi01 napisał/a: | A w jakim stanie jest przepustnica?wyciągałeś ją?U mnie nie było za bardzo mocy, szarpał.Po zdemontowaniu kolektora, przepustnicy i ERG była tragedia .Wszystko praktycznie zapchane nagarem skorupa ponad 0,5 cm.Wymień filtry w pompie wc http://allegro.pl/mitsubi...6156962865.html Gościu ma po 7 zł za sztuke a chodzą one po 20 zł. Wypoleruj z nagaru cały kolektor, przepustnice, ERG
, wymień 2 filtry w pompie (roboty trochę jest żeby to rozebrać wszystko wyczyściłem zwykła benzyna ). Jak rezultat bedzie 0 to wtedy trzeba bedzie sie martwic.Po tym zabiegu auto idzie jak rakieta ale nadal obroty faluja mysle ze trzeba go nauczyc tych obrotów albo sam sie nauczy? | Ja przejechałem ok150tyś od zakupu i cały czas obroty delikatnie falują , zdarza się że zapali się czek to wtedy daję po obrotach -czarna chmura z rury czek gaśnie-oczyszczony EGR.Jeśli chodzi o naukę obrotów to na rozgrzanym silniku reset klemą i delikatna jazda ,ponieważ komputer zapamiętuje styl i ekonomikę jazdy.Mam na liczniku prawie 300tyś i nie było większych problemów.Trzymam się zasady tankuję tylko na firmowych stacjach. |
_________________ Ross |
Ostatnio zmieniony przez ross 01-11-2016, 09:43, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
hurt.hurt
Forumowicz
Auto: mitsubsihi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: rumia
|
Wysłany: 31-10-2016, 20:47
|
|
|
kolego Marcin objawy takie beda samochod traci na mocy |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 31-10-2016, 23:37
|
|
|
Niestety, plecho1 miał rację, to nie wina filtru paliwa, zamówiłem te dwa małe filterki do pompy WC, zobaczymy. Ciśnienie pompki w baku jest prawidłowe. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-11-2016, 06:47
|
|
|
Szkoda że te autka zostały pokarane takim silnikiem a można było wsadzić normalne 2.0 takie jakie było montowane chociażby w Galancie. |
|
|
|
 |
|