Outlander III GEN Techniczne - Napędy
Trewor - 11-11-2016, 19:02 Temat postu: Napędy Witam.To mój pierwszy wpis.Myślę o zakupie Qutlandera lll.Mam pytanie o napędy 4×4.W Stanach poza podstawową wersją ES z AWC pozostałe tj.SE,SEL z silnikiem 2.4 oraz 3.0 GT mają S-AWC.Na you tubie znalazłem test ze Słowacji i tam 2.2D też ma S-AWC.Czy w Polsce też można kupić wersję z S-AWC i jakie to ma znaczenie np. w zimie i lekkim terenie-błoto.Czy jest duża różnica między tymi napędami w dzielności terenowej.S-AWC ma tryby:ECO,NORMAL,SNOW i LOCK.
rajan - 12-11-2016, 18:47
Tu masz porównanie napędów:
https://www.youtube.com/watch?v=b203wKwGrYA
https://www.youtube.com/watch?v=ny2w0ht50TY
S-AWC nie są dostępne w Polsce.
Trewor - 13-11-2016, 00:12
Dziękuję za filmy.Generalnie widać,że z S-AWC auto radzi sobie lepiej.Zastanawiające jest, że w dużo mniejszej Słowacji ten napęd jest oferowany, a w Polsce nie i że producentowi opłaca się stwarzać tak różne specyfikacje z tym samym silnikiem w zależności od rynku.Oba kraje w UE i do tego sąsiedzi.Może wynika to ze specyfiki danego kraju-Słowacja głownie górzysta.Ciekawe jaka jest różnica w cenie między AWC a S-AWC.
tomoman - 13-11-2016, 01:39
A tak przy przeglądaniu tych filmów co rajan dodał, pokazał mi się ten:
https://www.youtube.com/watch?v=aOd0vVEdy2M
Całkiem nieźle radzi sobie ten Outlander w takim terenie. Wiadomo, że nie jest to rasowa terenówka, ale wygląda to super.
rajan - 13-11-2016, 10:56
Nawet bez S-AWC dobrze sobie radzi - nie to co: https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo
Marki - 16-11-2016, 11:14
tylko, że ten test na śniegu po górach to był amerykański S-AWD a nie nasz AWD, co nie zmienia faktu, że akurat napęd jest jednym z najwiekszych plusów Outka, jestem z niego bardzo zadowolony
vavoom - 24-02-2017, 10:00
Gdyby ktoś chciał przetestować napędy OIII na rolkach wolnobieżnych, to zapraszam do Rzeszowa. Poprzednia generacja TCL nie zachwycała, ciekawe, czy coś poprawiono w tej kwestii...
rajan - 27-02-2017, 10:53
Ja chętnie, ale do Rzeszowa kawałek...
Czy w Twoim filmiku Skoda w 1:35 nie zsunęła się z rolek? Bo wygląda to tak jakby złapała trakcję przy oparciu się o brzeg rolki.
tomoman - 27-02-2017, 11:50
Zupełnie subiektywnie, po tych roztopach pojeździłem trochę po błocku, po którym jeździłem Jeepem GC z Quadra Drive II i Outlander przebrnął bez problemów. Nie jest to jakiś super teren, ale osobówka rady by nie dała. W jednym momencie żona skwitowała "no teraz to już się zakopiemy" - oczywiście wyjechał bez problemu
Reasumując, do drobnego terenu jak najbardziej da radę.
vavoom - 27-02-2017, 12:00
rajan napisał/a: | Czy w Twoim filmiku Skoda w 1:35 nie zsunęła się z rolek? Bo wygląda to tak jakby złapała trakcję przy oparciu się o brzeg rolki | Rzeczywiście troszkę się przesunęła, ale raczej nie na tyle, żeby złapać brzeg rolki. Rolka ma 45 cm szerokości, więc jest prawie dwukrotnie szersza niż opona. W planie jest powtórzenie testu, ale "pod górkę", postaram się jeszcze poszukać jakiegoś OIII na miejscu.
W Warszawie od czasu do czasu bywam, w razie czego dam znać
rajan - 27-02-2017, 13:27
tomoman napisał/a: | Nie jest to jakiś super teren, ale osobówka rady by nie dała. |
Kilka dni temu byłem w naszych polskich górach. Wieczorem złapał przymrozek czego efektem było pojawienie się lodu na jedzni. Pod górkę nie dał rady podjechać bus, za nim zatrzymała się osobówka. Kiedy chciała ruszyć auto chodziło na boki (i w końcu złapało przyczepność). Ja po prostu leciutko ruszyłem (4WD Auto) - nawet nie poczułem, że jest ślisko
vavoom - 27-02-2017, 13:38
Koledzy, jeśli kogoś bardziej interesuje temat napędu OIII, to polecam wybrać się własnym autem do ASO, dogadać się z serwisem i pojeździć z diagnostą, który za pomocą komputera będzie na bieżąco odczytywał wartości natężenia ze sprzęgła. Super test, można dowiedzieć się bardzo wiele na temat pracy napędu przód/tył.
SK666 - 27-02-2017, 16:44
rajan napisał/a: | tomoman napisał/a: | Nie jest to jakiś super teren, ale osobówka rady by nie dała. |
Kilka dni temu byłem w naszych polskich górach. Wieczorem złapał przymrozek czego efektem było pojawienie się lodu na jedzni. Pod górkę nie dał rady podjechać bus, za nim zatrzymała się osobówka. Kiedy chciała ruszyć auto chodziło na boki (i w końcu złapało przyczepność). Ja po prostu leciutko ruszyłem (4WD Auto) - nawet nie poczułem, że jest ślisko |
Jeżdżę w nasze polskie góry bardzo często. Outlander jest ze mną 2 zimę i przetestowałem go we wszystkich dostępnych zimowych warunkach, oczywiście jak przystało na zwykłego użytkownika odśnieżonych i zaśnieżonych dróg, stromych podjazdów, oblodzonych parkingów czy przepraw na skróty przez śnieg. Błotniste bezdroże też zaliczyłem. Nie wstydząc się swojej opinii napiszę: Nie mam Outlanderowi nic do zarzucenia. Wszędzie radził sobie wyśmienicie! Jeżdżę na codzień w trybie 4WD AUTO i ta opcja jest całkowicie wystarczająca.
Grimm - 27-02-2017, 16:50
SK666 napisał/a: | Nie wstydząc się swojej opinii napiszę: Nie mam Outlanderowi nic do zarzucenia. Wszędzie radził sobie wyśmienicie! Jeżdżę na codzień w trybie 4WD AUTO i ta opcja jest całkowicie wystarczająca. |
No przecież gdyby sobie nie radził "wyśmienicie" to byś tego nie napisał
tomoman - 27-02-2017, 18:43
SK666 napisał/a: | rajan napisał/a: | tomoman napisał/a: | Nie jest to jakiś super teren, ale osobówka rady by nie dała. |
Kilka dni temu byłem w naszych polskich górach. Wieczorem złapał przymrozek czego efektem było pojawienie się lodu na jedzni. Pod górkę nie dał rady podjechać bus, za nim zatrzymała się osobówka. Kiedy chciała ruszyć auto chodziło na boki (i w końcu złapało przyczepność). Ja po prostu leciutko ruszyłem (4WD Auto) - nawet nie poczułem, że jest ślisko |
Jeżdżę w nasze polskie góry bardzo często. Outlander jest ze mną 2 zimę i przetestowałem go we wszystkich dostępnych zimowych warunkach, oczywiście jak przystało na zwykłego użytkownika odśnieżonych i zaśnieżonych dróg, stromych podjazdów, oblodzonych parkingów czy przepraw na skróty przez śnieg. Błotniste bezdroże też zaliczyłem. Nie wstydząc się swojej opinii napiszę: Nie mam Outlanderowi nic do zarzucenia. Wszędzie radził sobie wyśmienicie! Jeżdżę na codzień w trybie 4WD AUTO i ta opcja jest całkowicie wystarczająca. |
W codziennej jeździe (płaskie tereny) używam 4WD Eco - lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie paliwa. Zachar z autocentrum w tym trybie zrobił 10,8 s do 100.
a tutaj wersja S-AWC na śniegu - szkoda, że nie jest dostępna w Polsce u dilerów:
https://www.youtube.com/watch?v=HcKh6GzuMAU
ps. a trolla forumowego polecam nie karmić, głodny pójdzie gdzieś indziej
|
|
|