Napędy |
Autor |
Wiadomość |
Trewor
Nowy Forumowicz
Auto: Ford mondeo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2016 Posty: 11 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-11-2016, 19:02 Napędy
|
|
|
Witam.To mój pierwszy wpis.Myślę o zakupie Qutlandera lll.Mam pytanie o napędy 4×4.W Stanach poza podstawową wersją ES z AWC pozostałe tj.SE,SEL z silnikiem 2.4 oraz 3.0 GT mają S-AWC.Na you tubie znalazłem test ze Słowacji i tam 2.2D też ma S-AWC.Czy w Polsce też można kupić wersję z S-AWC i jakie to ma znaczenie np. w zimie i lekkim terenie-błoto.Czy jest duża różnica między tymi napędami w dzielności terenowej.S-AWC ma tryby:ECO,NORMAL,SNOW i LOCK. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Trewor
Nowy Forumowicz
Auto: Ford mondeo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2016 Posty: 11 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-11-2016, 00:12
|
|
|
Dziękuję za filmy.Generalnie widać,że z S-AWC auto radzi sobie lepiej.Zastanawiające jest, że w dużo mniejszej Słowacji ten napęd jest oferowany, a w Polsce nie i że producentowi opłaca się stwarzać tak różne specyfikacje z tym samym silnikiem w zależności od rynku.Oba kraje w UE i do tego sąsiedzi.Może wynika to ze specyfiki danego kraju-Słowacja głownie górzysta.Ciekawe jaka jest różnica w cenie między AWC a S-AWC. |
|
|
|
 |
tomoman
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016 Posty: 163 Skąd: Skórzewo
|
Wysłany: 13-11-2016, 01:39
|
|
|
A tak przy przeglądaniu tych filmów co rajan dodał, pokazał mi się ten:
https://www.youtube.com/watch?v=aOd0vVEdy2M
Całkiem nieźle radzi sobie ten Outlander w takim terenie. Wiadomo, że nie jest to rasowa terenówka, ale wygląda to super. |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Marki
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 49 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-11-2016, 11:14
|
|
|
tylko, że ten test na śniegu po górach to był amerykański S-AWD a nie nasz AWD, co nie zmienia faktu, że akurat napęd jest jednym z najwiekszych plusów Outka, jestem z niego bardzo zadowolony |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-02-2017, 10:00
|
|
|
Gdyby ktoś chciał przetestować napędy OIII na rolkach wolnobieżnych, to zapraszam do Rzeszowa. Poprzednia generacja TCL nie zachwycała, ciekawe, czy coś poprawiono w tej kwestii... |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2017, 10:53
|
|
|
Ja chętnie, ale do Rzeszowa kawałek...
Czy w Twoim filmiku Skoda w 1:35 nie zsunęła się z rolek? Bo wygląda to tak jakby złapała trakcję przy oparciu się o brzeg rolki. |
|
|
|
 |
tomoman
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016 Posty: 163 Skąd: Skórzewo
|
Wysłany: 27-02-2017, 11:50
|
|
|
Zupełnie subiektywnie, po tych roztopach pojeździłem trochę po błocku, po którym jeździłem Jeepem GC z Quadra Drive II i Outlander przebrnął bez problemów. Nie jest to jakiś super teren, ale osobówka rady by nie dała. W jednym momencie żona skwitowała "no teraz to już się zakopiemy" - oczywiście wyjechał bez problemu
Reasumując, do drobnego terenu jak najbardziej da radę. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-02-2017, 12:00
|
|
|
rajan napisał/a: | Czy w Twoim filmiku Skoda w 1:35 nie zsunęła się z rolek? Bo wygląda to tak jakby złapała trakcję przy oparciu się o brzeg rolki | Rzeczywiście troszkę się przesunęła, ale raczej nie na tyle, żeby złapać brzeg rolki. Rolka ma 45 cm szerokości, więc jest prawie dwukrotnie szersza niż opona. W planie jest powtórzenie testu, ale "pod górkę", postaram się jeszcze poszukać jakiegoś OIII na miejscu.
W Warszawie od czasu do czasu bywam, w razie czego dam znać |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2017, 13:27
|
|
|
tomoman napisał/a: | Nie jest to jakiś super teren, ale osobówka rady by nie dała. |
Kilka dni temu byłem w naszych polskich górach. Wieczorem złapał przymrozek czego efektem było pojawienie się lodu na jedzni. Pod górkę nie dał rady podjechać bus, za nim zatrzymała się osobówka. Kiedy chciała ruszyć auto chodziło na boki (i w końcu złapało przyczepność). Ja po prostu leciutko ruszyłem (4WD Auto) - nawet nie poczułem, że jest ślisko |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-02-2017, 13:38
|
|
|
Koledzy, jeśli kogoś bardziej interesuje temat napędu OIII, to polecam wybrać się własnym autem do ASO, dogadać się z serwisem i pojeździć z diagnostą, który za pomocą komputera będzie na bieżąco odczytywał wartości natężenia ze sprzęgła. Super test, można dowiedzieć się bardzo wiele na temat pracy napędu przód/tył. |
|
|
|
 |
SK666
Forumowicz

Auto: BYŁ:Outlander III Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 232 Skąd: SK
|
Wysłany: 27-02-2017, 16:44
|
|
|
rajan napisał/a: | tomoman napisał/a: | Nie jest to jakiś super teren, ale osobówka rady by nie dała. |
Kilka dni temu byłem w naszych polskich górach. Wieczorem złapał przymrozek czego efektem było pojawienie się lodu na jedzni. Pod górkę nie dał rady podjechać bus, za nim zatrzymała się osobówka. Kiedy chciała ruszyć auto chodziło na boki (i w końcu złapało przyczepność). Ja po prostu leciutko ruszyłem (4WD Auto) - nawet nie poczułem, że jest ślisko |
Jeżdżę w nasze polskie góry bardzo często. Outlander jest ze mną 2 zimę i przetestowałem go we wszystkich dostępnych zimowych warunkach, oczywiście jak przystało na zwykłego użytkownika odśnieżonych i zaśnieżonych dróg, stromych podjazdów, oblodzonych parkingów czy przepraw na skróty przez śnieg. Błotniste bezdroże też zaliczyłem. Nie wstydząc się swojej opinii napiszę: Nie mam Outlanderowi nic do zarzucenia. Wszędzie radził sobie wyśmienicie! Jeżdżę na codzień w trybie 4WD AUTO i ta opcja jest całkowicie wystarczająca. |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 27-02-2017, 16:50
|
|
|
SK666 napisał/a: | Nie wstydząc się swojej opinii napiszę: Nie mam Outlanderowi nic do zarzucenia. Wszędzie radził sobie wyśmienicie! Jeżdżę na codzień w trybie 4WD AUTO i ta opcja jest całkowicie wystarczająca. |
No przecież gdyby sobie nie radził "wyśmienicie" to byś tego nie napisał |
|
|
|
 |
tomoman
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016 Posty: 163 Skąd: Skórzewo
|
Wysłany: 27-02-2017, 18:43
|
|
|
SK666 napisał/a: | rajan napisał/a: | tomoman napisał/a: | Nie jest to jakiś super teren, ale osobówka rady by nie dała. |
Kilka dni temu byłem w naszych polskich górach. Wieczorem złapał przymrozek czego efektem było pojawienie się lodu na jedzni. Pod górkę nie dał rady podjechać bus, za nim zatrzymała się osobówka. Kiedy chciała ruszyć auto chodziło na boki (i w końcu złapało przyczepność). Ja po prostu leciutko ruszyłem (4WD Auto) - nawet nie poczułem, że jest ślisko |
Jeżdżę w nasze polskie góry bardzo często. Outlander jest ze mną 2 zimę i przetestowałem go we wszystkich dostępnych zimowych warunkach, oczywiście jak przystało na zwykłego użytkownika odśnieżonych i zaśnieżonych dróg, stromych podjazdów, oblodzonych parkingów czy przepraw na skróty przez śnieg. Błotniste bezdroże też zaliczyłem. Nie wstydząc się swojej opinii napiszę: Nie mam Outlanderowi nic do zarzucenia. Wszędzie radził sobie wyśmienicie! Jeżdżę na codzień w trybie 4WD AUTO i ta opcja jest całkowicie wystarczająca. |
W codziennej jeździe (płaskie tereny) używam 4WD Eco - lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie paliwa. Zachar z autocentrum w tym trybie zrobił 10,8 s do 100.
a tutaj wersja S-AWC na śniegu - szkoda, że nie jest dostępna w Polsce u dilerów:
https://www.youtube.com/watch?v=HcKh6GzuMAU
ps. a trolla forumowego polecam nie karmić, głodny pójdzie gdzieś indziej |
|
|
|
 |
|