Chcę Kupić Pajero - Pajero Sport poszukiwany
kalbar1 - 04-12-2016, 21:45 Temat postu: Pajero Sport poszukiwany Witam serdecznie,
Zachorowałem na 4x4. Szwagier ma Grand Cherokiego i go dozbraja do delikatnego off roadu. Mi też się zachciało. Do rzeczy. Stwierdziłem, że lepszym rozwiązaniem niż Jeep byłby Ford Explorer (są tanie w naprawach i podatne na lifty zawieszenia w przystępnych cenach a do tego kawał fury co bardzo lubię) jednak tych malutko na rynku. Zacząłem myśleć o Pajero Sport (na pierwszy rzut oka taki podniesiony kombiak z napędem 4wd i reduktorem więc gitarka).
Mam budżet do 30 tys.
Planuję obejrzenie następujących egzemplarzy:
Łosice:
http://otomoto.pl/oferta/...s-ID6yFPOZ.html
Siedlce:
http://otomoto.pl/oferta/...m-ID6yBTxB.html
Olsztyn:
http://otomoto.pl/oferta/...g-ID6yFy0T.html
No i wypasiona wersja od pasjonata tylko pytanie, czy lepiej kupić cywilny i zainwestować czy może już uzbrojonego:
http://allegro.pl/pajero-...7.html#imglayer
Nie mam preferencji co do paliwa bo obydwa mają swoje zalety.
Diesel:
duży moment obrotowy
duży wybór egzemplarzy
brak butli na gaz
Benzyna:
W wersji na gaz niższe koszty paliwa
Automat
Tempomat
Jeżeli ktoś zna któreś z tych egzemplarzy proszę o recenzję a jeżeli ktoś obeznany w temacie miałby blisko na lokalizację może pofatyguje się na oględziny razem ze mną? (stawiam flaszkę! - Polska to taki kraj gdzie za 20 zł nic nie załatwisz a za pół litra wszystko)
Czekam na komentarze. Pozdro. M
[ Dodano: 05-12-2016, 20:52 ]
No skoro nie ma chętnych to powiedzcie proszę o typowych usterkach w Pajero sport we wersjach diesla i benzynowych oraz kosztach ich usuwania.
Na co zwracać uwagę przy oględzinach to wiem ale powiedzcie może czy są jakieś objawy na wadliwą/blisko awarii instalację commonrail (jeżeli się mylę i jest pompa wtryskowa to proszę o poprawienie mnie).
Mam zamiar w środę obejrzeć pierwsze egzemplarze więc wszystkie porady i opinie mile widziane.
M.
Zuzia - 05-12-2016, 21:59
Ten z autoitalia jak jest sprowadzony z południa Włoch to jest szansa że nie skorodowany, najmłodszy, i budżet zakładany z pakietem startowym powinien wystarczyć,.Przebieg może mało prawdopodobny ale możliwy. Demonem prędkości i przyśpieszenia to nie jest ale do jazdy i przemieszczania wystarczy.
jawaldek - 05-12-2016, 22:48
kalbar1 napisał/a: | No i wypasiona wersja od pasjonata tylko pytanie, czy lepiej kupić cywilny i zainwestować czy może już uzbrojonego: | robiąc zabudowę samodzielnie robisz pod swoje indywidualne potrzeby. Zdjęcia są z namiotem dachowym i z roletą-fakt na końcu opisu że bez tych dwóch rzeczy. Namiot dachowy ma swoje plusy ale i minusy. Zależy ile osób będzie podróżowało na pokładzie, o ile zakup z przeznaczeniem na wyprawy A pamiętaj błoto wciąga i to dosłownie tylko coraz mniej terenów do legalnego jeżdżenia terenowego nawet w Europie. Bo to asfalt położony lub inne przypadłości polityczno-geograficzne. Zabudowa turystyczna do typowego noff-road nie jest Ci potrzebna. Typowy off-road to: wyciągarki, snorkel, podniesienie samochodu,osłona od dołu i inne duperele Zawieszenie rób na końcu jak wszystko już powiesisz na samochodzie bo może okazać się że amorki i sprężyny większe potrzebne będą. Powodzenia
kalbar1 - 05-12-2016, 22:55
Bardziej mnie interesuje turystyka i żadnego topienia po klamki w błocie ale kto wie . Rozmawiałem dzisiaj z Mechanikiem u którego robiłem Forda (w końcu po miesiącu trafiłem na gościa który zrobił mi elektrykę - widocznie fachowiec bo uporał się w około godzinę - o ile miał rację) i zaczepiłem go o PAjero to powiedział, że jak coś się stanie z pompą albo common railem to 10kPLN wyjęte a do tego jeszcze zbiornik paliwa 3-3,5. Częste są takie przypadki? W 2.5 TDi ze sporta jest common rail chyba więc czy to jest usterkowy silnik?
Wydawałoby się, że 115 KM z 2,5 litra to mało i silnik taki będzie jechał nawet jak całą budę i rame ruda zeżre...?
M
Heilsberg - 07-12-2016, 12:41
W Sporcie do 2006 nie ma commonraila, zwykłe wtryski i komory wirowe. Pompa też normalna i nieawaryjna. Bak się nie łuszczy. Silnik 2,5 4d56 najmniej awaryjny ze wszystkich. Się mechanikowi z trójką pomyliło.
kalbar1 - 13-12-2016, 12:40
Oglądałem egzemplarze z Garwolina i Łosic. Niestety skutecznie mnie zniechęciły do diesli.
Jestem właśnie w Olsztynie po oględzinach 3.0 V6. Całkiem fajny samochód. Rama póki co jeszcze zdrowa. Cały komplet zawieszenia z przodu do roboty. Jaki to może być koszt? Ktokolwiek się orientował?
Jestem na razie delikatnie na tak ale dzisiaj wycena od mojego mechanika.
Dodatkowo cieknie spod pokrywy zaworów a może spod głowicy. Co o tym sądzicie?
MK
I jeszcze jedna ważna rzecz. Rurki do nagrzewnicy nawiewu tylnej kanapy. Obecne są skorodowane dość znacznie. Ktoś miał z tym do czynienia? Ponoć nie ma zamienników więc tylko oryginał.
Piotrek4 - 13-12-2016, 17:21
Jak z pod pokrywy to 30 zl uszczelka i w godzinę samemu ogarniesz. Jak z pod głowicy to gorzej, a może to tylko z uszczelniaczy. Do zawieszenia polecałbym pouliretany, wymienisz raz i spokój na długo a ceny przystępne.
kalbar1 - 13-12-2016, 17:50
Piotrek4 napisał/a: | Do zawieszenia polecałbym pouliretany, wymienisz raz i spokój na długo a ceny przystępne. |
Mam rozumieć, że wymiana tulei powinna wystarczyć, tak (nie znam się na zawieszeniach a moim focusie to wszystko jak barszcz tanie - amortyzatory są ok)? Czy macie jakichś sprawdzonych producentów tego typu tulei.
Sprzedający zadzwonił, że będzie wymieniał te uszczelki bo jest przekonany że to tylko pokrywa zaworów.
EDIT:
Czy w Sportach występują egzemplarze, w których nie ma możliwości zmiany przełożeń 4H/2H w czasie jazdy?
Piotrek4 - 13-12-2016, 20:17
http://poliuretany.olkusz...o-iii-2000-2006
michoł - 13-12-2016, 20:34
kalbar1 napisał/a: | Rurki do nagrzewnicy nawiewu tylnej kanapy. Obecne są skorodowane dość znacznie. Ktoś miał z tym do czynienia? Ponoć nie ma zamienników więc tylko oryginał. |
Te rurki to chyba najszybciej korodujący element w Sportach. Widziałem chyba z 5 które miały je kompletnie przegnite (w tym mój). Ja mam po prostu wyłączoną z układu tylną nagrzewnice. Jak chcesz naprawić pewnie się da coś dosztukować nawet gumowymi wężami.
Co do zawieszenia to najlepiej pojechać na szarpaki i sprawdzić co. Jeśli chciałbyś robić wszystko załóżmy że tylko przód to itak nazbiera się niezła sumka..
kalbar1 - 13-12-2016, 20:38
Piotrek4 napisał/a: | http://poliuretany.olkusz.pl/pl/mitsubishi_pajero_pajero-iii-2000-2006 |
Napisałem do nich chwilę wcześniej bo nie widziałem zestawów do sporta tylko jakieś pojedyncze sztuki.
[ Dodano: 14-12-2016, 22:57 ]
Ponawiam pytanie o możliwość zmiany 2H na 4H i odwrotnie w czasie jazdy. Czy wszystkie egzemplarze tak mają czy są może jakieś bez tego udogodnienia?
michoł - 15-12-2016, 14:07
Z 2 na 4 bez zatrzymania reduktor z zatrzymaniem tak maja wszystkie ES I SS
|
|
|