Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero Sport poszukiwany
Autor Wiadomość
kalbar1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Ełk
Wysłany: 04-12-2016, 21:45   Pajero Sport poszukiwany

Witam serdecznie,
Zachorowałem na 4x4. Szwagier ma Grand Cherokiego i go dozbraja do delikatnego off roadu. Mi też się zachciało. Do rzeczy. Stwierdziłem, że lepszym rozwiązaniem niż Jeep byłby Ford Explorer (są tanie w naprawach i podatne na lifty zawieszenia w przystępnych cenach a do tego kawał fury co bardzo lubię) jednak tych malutko na rynku. Zacząłem myśleć o Pajero Sport (na pierwszy rzut oka taki podniesiony kombiak z napędem 4wd i reduktorem więc gitarka).

Mam budżet do 30 tys.
Planuję obejrzenie następujących egzemplarzy:
Łosice:
http://otomoto.pl/oferta/...s-ID6yFPOZ.html
Siedlce:
http://otomoto.pl/oferta/...m-ID6yBTxB.html
Olsztyn:
http://otomoto.pl/oferta/...g-ID6yFy0T.html

No i wypasiona wersja od pasjonata tylko pytanie, czy lepiej kupić cywilny i zainwestować czy może już uzbrojonego:
http://allegro.pl/pajero-...7.html#imglayer

Nie mam preferencji co do paliwa bo obydwa mają swoje zalety.
Diesel:
duży moment obrotowy
duży wybór egzemplarzy
brak butli na gaz :)
Benzyna:
W wersji na gaz niższe koszty paliwa
Automat
Tempomat

Jeżeli ktoś zna któreś z tych egzemplarzy proszę o recenzję a jeżeli ktoś obeznany w temacie miałby blisko na lokalizację może pofatyguje się na oględziny razem ze mną? (stawiam flaszkę! - Polska to taki kraj gdzie za 20 zł nic nie załatwisz a za pół litra wszystko)

Czekam na komentarze. Pozdro. M

[ Dodano: 05-12-2016, 20:52 ]
No skoro nie ma chętnych to powiedzcie proszę o typowych usterkach w Pajero sport we wersjach diesla i benzynowych oraz kosztach ich usuwania.

Na co zwracać uwagę przy oględzinach to wiem ale powiedzcie może czy są jakieś objawy na wadliwą/blisko awarii instalację commonrail (jeżeli się mylę i jest pompa wtryskowa to proszę o poprawienie mnie).

Mam zamiar w środę obejrzeć pierwsze egzemplarze więc wszystkie porady i opinie mile widziane.

M.
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 05-12-2016, 21:59   

Ten z autoitalia jak jest sprowadzony z południa Włoch to jest szansa że nie skorodowany, najmłodszy, i budżet zakładany z pakietem startowym powinien wystarczyć,.Przebieg może mało prawdopodobny ale możliwy. Demonem prędkości i przyśpieszenia to nie jest ale do jazdy i przemieszczania wystarczy.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-12-2016, 22:48   

kalbar1 napisał/a:
No i wypasiona wersja od pasjonata tylko pytanie, czy lepiej kupić cywilny i zainwestować czy może już uzbrojonego:
robiąc zabudowę samodzielnie robisz pod swoje indywidualne potrzeby. Zdjęcia są z namiotem dachowym i z roletą-fakt na końcu opisu że bez tych dwóch rzeczy. Namiot dachowy ma swoje plusy ale i minusy. Zależy ile osób będzie podróżowało na pokładzie, o ile zakup z przeznaczeniem na wyprawy :) A pamiętaj błoto wciąga i to dosłownie tylko coraz mniej terenów do legalnego :) jeżdżenia terenowego nawet w Europie. Bo to asfalt położony lub inne przypadłości polityczno-geograficzne. Zabudowa turystyczna do typowego noff-road nie jest Ci potrzebna. Typowy off-road to: wyciągarki, snorkel, podniesienie samochodu,osłona od dołu i inne duperele :) Zawieszenie rób na końcu jak wszystko już powiesisz na samochodzie bo może okazać się że amorki i sprężyny większe potrzebne będą. Powodzenia :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
kalbar1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Ełk
Wysłany: 05-12-2016, 22:55   

Bardziej mnie interesuje turystyka i żadnego topienia po klamki w błocie ale kto wie :) . Rozmawiałem dzisiaj z Mechanikiem u którego robiłem Forda (w końcu po miesiącu trafiłem na gościa który zrobił mi elektrykę - widocznie fachowiec bo uporał się w około godzinę - o ile miał rację) i zaczepiłem go o PAjero to powiedział, że jak coś się stanie z pompą albo common railem to 10kPLN wyjęte a do tego jeszcze zbiornik paliwa 3-3,5. Częste są takie przypadki? W 2.5 TDi ze sporta jest common rail chyba więc czy to jest usterkowy silnik?
Wydawałoby się, że 115 KM z 2,5 litra to mało i silnik taki będzie jechał nawet jak całą budę i rame ruda zeżre...?
M
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 07-12-2016, 12:41   

W Sporcie do 2006 nie ma commonraila, zwykłe wtryski i komory wirowe. Pompa też normalna i nieawaryjna. Bak się nie łuszczy. Silnik 2,5 4d56 najmniej awaryjny ze wszystkich. Się mechanikowi z trójką pomyliło.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
kalbar1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Ełk
Wysłany: 13-12-2016, 12:40   

Oglądałem egzemplarze z Garwolina i Łosic. Niestety skutecznie mnie zniechęciły do diesli.
Jestem właśnie w Olsztynie po oględzinach 3.0 V6. Całkiem fajny samochód. Rama póki co jeszcze zdrowa. Cały komplet zawieszenia z przodu do roboty. Jaki to może być koszt? Ktokolwiek się orientował?
Jestem na razie delikatnie na tak ale dzisiaj wycena od mojego mechanika.
Dodatkowo cieknie spod pokrywy zaworów a może spod głowicy. Co o tym sądzicie?
MK

I jeszcze jedna ważna rzecz. Rurki do nagrzewnicy nawiewu tylnej kanapy. Obecne są skorodowane dość znacznie. Ktoś miał z tym do czynienia? Ponoć nie ma zamienników więc tylko oryginał.
Ostatnio zmieniony przez kalbar1 13-12-2016, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 13-12-2016, 17:21   

Jak z pod pokrywy to 30 zl uszczelka i w godzinę samemu ogarniesz. Jak z pod głowicy to gorzej, a może to tylko z uszczelniaczy. Do zawieszenia polecałbym pouliretany, wymienisz raz i spokój na długo a ceny przystępne.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
kalbar1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Ełk
Wysłany: 13-12-2016, 17:50   

Piotrek4 napisał/a:
Do zawieszenia polecałbym pouliretany, wymienisz raz i spokój na długo a ceny przystępne.


Mam rozumieć, że wymiana tulei powinna wystarczyć, tak (nie znam się na zawieszeniach a moim focusie to wszystko jak barszcz tanie - amortyzatory są ok)? Czy macie jakichś sprawdzonych producentów tego typu tulei.

Sprzedający zadzwonił, że będzie wymieniał te uszczelki bo jest przekonany że to tylko pokrywa zaworów.

EDIT:
Czy w Sportach występują egzemplarze, w których nie ma możliwości zmiany przełożeń 4H/2H w czasie jazdy?
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 13-12-2016, 20:17   

http://poliuretany.olkusz...o-iii-2000-2006
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13-12-2016, 20:34   

kalbar1 napisał/a:
Rurki do nagrzewnicy nawiewu tylnej kanapy. Obecne są skorodowane dość znacznie. Ktoś miał z tym do czynienia? Ponoć nie ma zamienników więc tylko oryginał.

Te rurki to chyba najszybciej korodujący element w Sportach. Widziałem chyba z 5 które miały je kompletnie przegnite (w tym mój). Ja mam po prostu wyłączoną z układu tylną nagrzewnice. Jak chcesz naprawić pewnie się da coś dosztukować nawet gumowymi wężami.
Co do zawieszenia to najlepiej pojechać na szarpaki i sprawdzić co. Jeśli chciałbyś robić wszystko załóżmy że tylko przód to itak nazbiera się niezła sumka..
Ostatnio zmieniony przez michoł 13-12-2016, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kalbar1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Ełk
Wysłany: 13-12-2016, 20:38   

Piotrek4 napisał/a:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/mitsubishi_pajero_pajero-iii-2000-2006


Napisałem do nich chwilę wcześniej bo nie widziałem zestawów do sporta tylko jakieś pojedyncze sztuki.

[ Dodano: 14-12-2016, 22:57 ]
Ponawiam pytanie o możliwość zmiany 2H na 4H i odwrotnie w czasie jazdy. Czy wszystkie egzemplarze tak mają czy są może jakieś bez tego udogodnienia?
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-12-2016, 14:07   

Z 2 na 4 bez zatrzymania reduktor z zatrzymaniem tak maja wszystkie ES I SS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.