Pajero Sport poszukiwany |
Autor |
Wiadomość |
kalbar1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 04-12-2016, 21:45 Pajero Sport poszukiwany
|
|
|
Witam serdecznie,
Zachorowałem na 4x4. Szwagier ma Grand Cherokiego i go dozbraja do delikatnego off roadu. Mi też się zachciało. Do rzeczy. Stwierdziłem, że lepszym rozwiązaniem niż Jeep byłby Ford Explorer (są tanie w naprawach i podatne na lifty zawieszenia w przystępnych cenach a do tego kawał fury co bardzo lubię) jednak tych malutko na rynku. Zacząłem myśleć o Pajero Sport (na pierwszy rzut oka taki podniesiony kombiak z napędem 4wd i reduktorem więc gitarka).
Mam budżet do 30 tys.
Planuję obejrzenie następujących egzemplarzy:
Łosice:
http://otomoto.pl/oferta/...s-ID6yFPOZ.html
Siedlce:
http://otomoto.pl/oferta/...m-ID6yBTxB.html
Olsztyn:
http://otomoto.pl/oferta/...g-ID6yFy0T.html
No i wypasiona wersja od pasjonata tylko pytanie, czy lepiej kupić cywilny i zainwestować czy może już uzbrojonego:
http://allegro.pl/pajero-...7.html#imglayer
Nie mam preferencji co do paliwa bo obydwa mają swoje zalety.
Diesel:
duży moment obrotowy
duży wybór egzemplarzy
brak butli na gaz
Benzyna:
W wersji na gaz niższe koszty paliwa
Automat
Tempomat
Jeżeli ktoś zna któreś z tych egzemplarzy proszę o recenzję a jeżeli ktoś obeznany w temacie miałby blisko na lokalizację może pofatyguje się na oględziny razem ze mną? (stawiam flaszkę! - Polska to taki kraj gdzie za 20 zł nic nie załatwisz a za pół litra wszystko)
Czekam na komentarze. Pozdro. M
[ Dodano: 05-12-2016, 20:52 ]
No skoro nie ma chętnych to powiedzcie proszę o typowych usterkach w Pajero sport we wersjach diesla i benzynowych oraz kosztach ich usuwania.
Na co zwracać uwagę przy oględzinach to wiem ale powiedzcie może czy są jakieś objawy na wadliwą/blisko awarii instalację commonrail (jeżeli się mylę i jest pompa wtryskowa to proszę o poprawienie mnie).
Mam zamiar w środę obejrzeć pierwsze egzemplarze więc wszystkie porady i opinie mile widziane.
M. |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 05-12-2016, 21:59
|
|
|
Ten z autoitalia jak jest sprowadzony z południa Włoch to jest szansa że nie skorodowany, najmłodszy, i budżet zakładany z pakietem startowym powinien wystarczyć,.Przebieg może mało prawdopodobny ale możliwy. Demonem prędkości i przyśpieszenia to nie jest ale do jazdy i przemieszczania wystarczy. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-12-2016, 22:48
|
|
|
kalbar1 napisał/a: | No i wypasiona wersja od pasjonata tylko pytanie, czy lepiej kupić cywilny i zainwestować czy może już uzbrojonego: | robiąc zabudowę samodzielnie robisz pod swoje indywidualne potrzeby. Zdjęcia są z namiotem dachowym i z roletą-fakt na końcu opisu że bez tych dwóch rzeczy. Namiot dachowy ma swoje plusy ale i minusy. Zależy ile osób będzie podróżowało na pokładzie, o ile zakup z przeznaczeniem na wyprawy A pamiętaj błoto wciąga i to dosłownie tylko coraz mniej terenów do legalnego jeżdżenia terenowego nawet w Europie. Bo to asfalt położony lub inne przypadłości polityczno-geograficzne. Zabudowa turystyczna do typowego noff-road nie jest Ci potrzebna. Typowy off-road to: wyciągarki, snorkel, podniesienie samochodu,osłona od dołu i inne duperele Zawieszenie rób na końcu jak wszystko już powiesisz na samochodzie bo może okazać się że amorki i sprężyny większe potrzebne będą. Powodzenia |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kalbar1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 05-12-2016, 22:55
|
|
|
Bardziej mnie interesuje turystyka i żadnego topienia po klamki w błocie ale kto wie . Rozmawiałem dzisiaj z Mechanikiem u którego robiłem Forda (w końcu po miesiącu trafiłem na gościa który zrobił mi elektrykę - widocznie fachowiec bo uporał się w około godzinę - o ile miał rację) i zaczepiłem go o PAjero to powiedział, że jak coś się stanie z pompą albo common railem to 10kPLN wyjęte a do tego jeszcze zbiornik paliwa 3-3,5. Częste są takie przypadki? W 2.5 TDi ze sporta jest common rail chyba więc czy to jest usterkowy silnik?
Wydawałoby się, że 115 KM z 2,5 litra to mało i silnik taki będzie jechał nawet jak całą budę i rame ruda zeżre...?
M |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 07-12-2016, 12:41
|
|
|
W Sporcie do 2006 nie ma commonraila, zwykłe wtryski i komory wirowe. Pompa też normalna i nieawaryjna. Bak się nie łuszczy. Silnik 2,5 4d56 najmniej awaryjny ze wszystkich. Się mechanikowi z trójką pomyliło. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
kalbar1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 13-12-2016, 12:40
|
|
|
Oglądałem egzemplarze z Garwolina i Łosic. Niestety skutecznie mnie zniechęciły do diesli.
Jestem właśnie w Olsztynie po oględzinach 3.0 V6. Całkiem fajny samochód. Rama póki co jeszcze zdrowa. Cały komplet zawieszenia z przodu do roboty. Jaki to może być koszt? Ktokolwiek się orientował?
Jestem na razie delikatnie na tak ale dzisiaj wycena od mojego mechanika.
Dodatkowo cieknie spod pokrywy zaworów a może spod głowicy. Co o tym sądzicie?
MK
I jeszcze jedna ważna rzecz. Rurki do nagrzewnicy nawiewu tylnej kanapy. Obecne są skorodowane dość znacznie. Ktoś miał z tym do czynienia? Ponoć nie ma zamienników więc tylko oryginał. |
Ostatnio zmieniony przez kalbar1 13-12-2016, 17:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 13-12-2016, 17:21
|
|
|
Jak z pod pokrywy to 30 zl uszczelka i w godzinę samemu ogarniesz. Jak z pod głowicy to gorzej, a może to tylko z uszczelniaczy. Do zawieszenia polecałbym pouliretany, wymienisz raz i spokój na długo a ceny przystępne. |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
kalbar1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 13-12-2016, 17:50
|
|
|
Piotrek4 napisał/a: | Do zawieszenia polecałbym pouliretany, wymienisz raz i spokój na długo a ceny przystępne. |
Mam rozumieć, że wymiana tulei powinna wystarczyć, tak (nie znam się na zawieszeniach a moim focusie to wszystko jak barszcz tanie - amortyzatory są ok)? Czy macie jakichś sprawdzonych producentów tego typu tulei.
Sprzedający zadzwonił, że będzie wymieniał te uszczelki bo jest przekonany że to tylko pokrywa zaworów.
EDIT:
Czy w Sportach występują egzemplarze, w których nie ma możliwości zmiany przełożeń 4H/2H w czasie jazdy? |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 13-12-2016, 20:17
|
|
|
http://poliuretany.olkusz...o-iii-2000-2006 |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13-12-2016, 20:34
|
|
|
kalbar1 napisał/a: | Rurki do nagrzewnicy nawiewu tylnej kanapy. Obecne są skorodowane dość znacznie. Ktoś miał z tym do czynienia? Ponoć nie ma zamienników więc tylko oryginał. |
Te rurki to chyba najszybciej korodujący element w Sportach. Widziałem chyba z 5 które miały je kompletnie przegnite (w tym mój). Ja mam po prostu wyłączoną z układu tylną nagrzewnice. Jak chcesz naprawić pewnie się da coś dosztukować nawet gumowymi wężami.
Co do zawieszenia to najlepiej pojechać na szarpaki i sprawdzić co. Jeśli chciałbyś robić wszystko załóżmy że tylko przód to itak nazbiera się niezła sumka.. |
Ostatnio zmieniony przez michoł 13-12-2016, 20:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kalbar1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 13-12-2016, 20:38
|
|
|
Piotrek4 napisał/a: | http://poliuretany.olkusz.pl/pl/mitsubishi_pajero_pajero-iii-2000-2006 |
Napisałem do nich chwilę wcześniej bo nie widziałem zestawów do sporta tylko jakieś pojedyncze sztuki.
[ Dodano: 14-12-2016, 22:57 ]
Ponawiam pytanie o możliwość zmiany 2H na 4H i odwrotnie w czasie jazdy. Czy wszystkie egzemplarze tak mają czy są może jakieś bez tego udogodnienia? |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15-12-2016, 14:07
|
|
|
Z 2 na 4 bez zatrzymania reduktor z zatrzymaniem tak maja wszystkie ES I SS |
|
|
|
 |
|