Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Metaliczny dźwięk
Kochan - 07-12-2016, 09:36 Temat postu: [I 2.0] Metaliczny dźwięk Ostatnio w trasie dostrzegłem dziwny dźwięk, coś na zasadzie dzwonienia / uderzania metal o metal. Dźwięk ten pojawia się dopiero w okolicach 100/110/120 km/h - poniżej cisza
Trudno mi zidentyfikować źródło wydaje mi się że jest to lewa strona (strona kierowcy) i obszar kół? Zastanawiam się czy mogę taki efekt daje jakaś luźna tarcza/klocek? Miał ktoś podobny przypadeK
Bzyk_R1 - 07-12-2016, 12:14
Spróbuj wstawić auto na podnośnik może wtedy uda się coś usłyszeć.
Jaro1974 - 07-12-2016, 21:44
Sprawdź wszystkie osłony metalowe znajdujące się pod spodem (nad wałem napędowym i tłumikiem, nad tylnym tłumikiem) być może któraś z nich Ci dzwoni wpadając w rezonans.
Waker87 - 01-07-2017, 14:06
nie wiem sprawdź może tuleje tylnego mostu, jak most się rusza przy dodawaniu gazu to stuka.
elektryk - 01-07-2017, 23:08
Opisywałem podobny problem na forum, sprawdź czy wał nie wchodzi w wibrację i delikatnie nie dzwoni o ten kielich który osłania łożysko/uszczelniacz z przekładni napędowej. U mnie ten kielich się przekrzywił i elegancko dzwoniło.
Niestety bez podnośnika i drugiej osoby w środku ciężko było diagnozować ten problem, a naprawa polega na delikatnym puknięciu młotkiem celem wyosiowania kielicha.
Bzyk_R1 - 02-07-2017, 08:48
Waker87, Most akurat najbardziej stuka przy odpuszczaniu gazu tak w kwestii formalności
elektryk - 10-07-2017, 22:51
Bzyk_R1 napisał/a: | Waker87, Most akurat najbardziej stuka przy odpuszczaniu gazu tak w kwestii formalności | A to nie jest tak że stuka symetrycznie przy odpuszczaniu i dodawaniu? Jeśli jest luz na zębach i samochód przyśpiesza to stykają się jedne powierzchnie zębów (umownie "przednie"), a drugie nie. Natomiast przy hamowaniu silnikiem będą się stykały te drugie (umownie "tylne"). Efekt będzie taki że przy każdej zmianie hamowanie-przyśpieszanie czy przyśpieszanie-hamowanie moment czasu kiedy jedne powierzchnie przestają się stykać a drugie zaczynają jest dokładnie taki sam.
Oczywiście w stanie idealnym nie ma luzu, czyli jednocześnie stykają się powierzchnie przednie i tylne i nie ma tego momentu zmiany, natomiast zmieniają się jedynie przyłożone siły do zębów.
Bzyk_R1 - 11-07-2017, 08:57
elektryk, my rozmawialiśmy o stukaniu tulei gumowych dyfra. Tam objaw występuje przy odpuszczaniu gazu. Na przekładni zębatej jest inaczej.
|
|
|