[97-04]Galant EAxA/W - EA2A1 niskie obroty, duże spalanie
m16averick - 23-12-2016, 23:58 Temat postu: EA2A1 niskie obroty, duże spalanie Witam. Wyjąłem w moim EA2A1 bezpiecznik od radia, żeby sprawdzić czy dobrze rozumiem schemat, radio przestało grać po włożeniu go z powrotem jest ok ale coś się posypało. Spadły obroty na luzie i sprzęgle do 200 (podregulowałem je z powrotem do 1000 śrubką od mieszanki) i silnik krokowy nie zawsze reaguje prawidłowo na włączanie urządzeń elektrycznych - nawiew, światła, radio wszystkie urządzenia elektryczne czasem mają wpływ na ilość obrotów, a czasem nie. Dodam też, że strasznie falują i samochód pali więcej. Wie ktoś co to może być i jak temu zaradzić? Dodam, że mam instalację LPG. Bezpieczniki ok, aczkolwiek zdarza się że bezpiecznik jest dobry a nie styka z jakiegoś powodu.
robertdg - 24-12-2016, 06:06
Najprawdopodobniej dziwny zbieg okolicznosci, wyglada na to ze są problemy ze sterowaniem biegu jałowego, trzeba sprawdzić parametry rzeczywiste pracy oraz stgnały sterujące krokowca i sygnały ECU
m16averick - 26-12-2016, 04:32
Pierwszy Outlander, którym jeździł niegdyś mój ojciec miał bardzo podobną konstrukcję silnika i budy do mojego Galanta. Wprawdzie jest to 8 lat nowszy samochód, ale tam po rozpięciu klamy od akumulatora resetował się komputer odpowiedzialny za mieszankę i obroty też spadały i samochód żłopał więcej przez 2-3 dni. Jest sens iść w tą stronę? Sprawdzę jeszcze raz wszystkie bezpieczniki bo nie stać mnie na wizytę w stacji diag
[ Dodano: 26-12-2016, 04:32 ]
a jak sam do tego nie dojdę, to będę bulił, spalanie 18l jest nie do przyjęcia w tym aucie
jacek11 - 26-12-2016, 11:54
m16averick napisał/a: | spalanie 18l jest nie do przyjęcia w tym aucie |
Benzyny ? czy gazu ?
m16averick - 26-12-2016, 18:51
Gazu, świeżo po regulacji 2 tyg temu palił 11
jacek11 - 26-12-2016, 21:06
Więc na początek sprawdź,ile spala benzyny.
m16averick - 29-12-2016, 12:59
zwiększyłem ilość paliwa w mieszance, więc chyba naturalną koleją rzeczy wachy też żre więcej
jacek11 - 29-12-2016, 13:22
m16averick napisał/a: | zwiększyłem ilość paliwa w mieszance, więc chyba naturalną koleją rzeczy wachy też żre więcej |
W jaki sposób to zrobiłeś
m16averick - 29-12-2016, 13:50
śrubką od mieszanki, jeśli dobrze rozumiem
jacek11 - 29-12-2016, 14:13
m16averick napisał/a: | śrubką od mieszanki, jeśli dobrze rozumiem |
Mieszanką steruje ECU,na podstawie odczytu z czujników zamontowanych silniku,przepływomierzu,oraz wydechu. Śruba którą kręciłeś,odpowiada za wolne obroty,i na pewno nie spowoduje wzrostu spalania na takim poziomie jak napisałeś.
m16averick - 30-12-2016, 03:40
prawda, gazownik dzisiaj potwierdził
to dlaczego nagle tak spadły te wolne obroty? śrubka się przecież sama nie przekręciła
jacek11 - 30-12-2016, 08:00
Na początek posprawdzaj błędy. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz na forum.
Jaką masz instalację,i czy przypadkiem nie strzelił w dolot
m16averick - 30-12-2016, 12:03
gdzie znaleźć informacje na ten temat? wpisałem w wyszukiwarkę na forum trochę za luźne wyniki są dla frazy galant ea2a diagnostyka
kupić
ELM327 v1.3 czy coś innego? przypominam że EA2A1 ma trochę mniej elektroniki niż reszta galantów
jacek11 - 30-12-2016, 16:44
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
|
|
|