To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - EA2A1 niskie obroty, duże spalanie

m16averick - 23-12-2016, 23:58
Temat postu: EA2A1 niskie obroty, duże spalanie
Witam. Wyjąłem w moim EA2A1 bezpiecznik od radia, żeby sprawdzić czy dobrze rozumiem schemat, radio przestało grać po włożeniu go z powrotem jest ok ale coś się posypało. Spadły obroty na luzie i sprzęgle do 200 (podregulowałem je z powrotem do 1000 śrubką od mieszanki) i silnik krokowy nie zawsze reaguje prawidłowo na włączanie urządzeń elektrycznych - nawiew, światła, radio wszystkie urządzenia elektryczne czasem mają wpływ na ilość obrotów, a czasem nie. Dodam też, że strasznie falują i samochód pali więcej. Wie ktoś co to może być i jak temu zaradzić? Dodam, że mam instalację LPG. Bezpieczniki ok, aczkolwiek zdarza się że bezpiecznik jest dobry a nie styka z jakiegoś powodu.
robertdg - 24-12-2016, 06:06

Najprawdopodobniej dziwny zbieg okolicznosci, wyglada na to ze są problemy ze sterowaniem biegu jałowego, trzeba sprawdzić parametry rzeczywiste pracy oraz stgnały sterujące krokowca i sygnały ECU
m16averick - 26-12-2016, 04:32

Pierwszy Outlander, którym jeździł niegdyś mój ojciec miał bardzo podobną konstrukcję silnika i budy do mojego Galanta. Wprawdzie jest to 8 lat nowszy samochód, ale tam po rozpięciu klamy od akumulatora resetował się komputer odpowiedzialny za mieszankę i obroty też spadały i samochód żłopał więcej przez 2-3 dni. Jest sens iść w tą stronę? Sprawdzę jeszcze raz wszystkie bezpieczniki bo nie stać mnie na wizytę w stacji diag :)

[ Dodano: 26-12-2016, 04:32 ]
a jak sam do tego nie dojdę, to będę bulił, spalanie 18l jest nie do przyjęcia w tym aucie

jacek11 - 26-12-2016, 11:54

m16averick napisał/a:
spalanie 18l jest nie do przyjęcia w tym aucie

Benzyny ? czy gazu ?

m16averick - 26-12-2016, 18:51

Gazu, świeżo po regulacji 2 tyg temu palił 11
jacek11 - 26-12-2016, 21:06

Więc na początek sprawdź,ile spala benzyny.
m16averick - 29-12-2016, 12:59

zwiększyłem ilość paliwa w mieszance, więc chyba naturalną koleją rzeczy wachy też żre więcej :mrgreen:
jacek11 - 29-12-2016, 13:22

m16averick napisał/a:
zwiększyłem ilość paliwa w mieszance, więc chyba naturalną koleją rzeczy wachy też żre więcej

W jaki sposób to zrobiłeś :?:

m16averick - 29-12-2016, 13:50

śrubką od mieszanki, jeśli dobrze rozumiem :D
jacek11 - 29-12-2016, 14:13

m16averick napisał/a:
śrubką od mieszanki, jeśli dobrze rozumiem

Mieszanką steruje ECU,na podstawie odczytu z czujników zamontowanych silniku,przepływomierzu,oraz wydechu. Śruba którą kręciłeś,odpowiada za wolne obroty,i na pewno nie spowoduje wzrostu spalania na takim poziomie jak napisałeś.

m16averick - 30-12-2016, 03:40

prawda, gazownik dzisiaj potwierdził

to dlaczego nagle tak spadły te wolne obroty? śrubka się przecież sama nie przekręciła

jacek11 - 30-12-2016, 08:00

Na początek posprawdzaj błędy. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz na forum.
Jaką masz instalację,i czy przypadkiem nie strzelił w dolot :?:

m16averick - 30-12-2016, 12:03

gdzie znaleźć informacje na ten temat? wpisałem w wyszukiwarkę na forum trochę za luźne wyniki są dla frazy galant ea2a diagnostyka

kupić
ELM327 v1.3 czy coś innego? przypominam że EA2A1 ma trochę mniej elektroniki niż reszta galantów

jacek11 - 30-12-2016, 16:44

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group