To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Regeneracja reflektorów

łukasz_mb - 05-01-2017, 20:58
Temat postu: Regeneracja reflektorów
Hej. Czy ktoś z Was robił samodzielnie ręczną polerkę reflektorów? Mam już delikatnie zmatowione i widać też sporo rysek dlatego po zimie chciałbym sobie je odnowić własnym nakładem sił i środków :D Jeśli ktoś przerabiał już taki temat to proszę o opinie czy gra jest warta świeczki.

Od jakiej gradacji papieru zacząć?
Jakiej pasty polerskiej użyć?
Czy i ewentualnie czym po polerowaniu zabezpieczyć reflektor?
Jak trwały jest efekt po takim zabiegu?

Pozdro

Bizi78 - 05-01-2017, 21:22

Tutaj masz trochę info z działu space stara 8) .
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72904
Ja stosowałem osobiście:

http://mrshine.pl/tworzyw...row-zestaw.html
+ papiery wodne firmowe.
Niestety to zabezpieczenie z zestawu coś kiepsko działa bo na wiosnę czeka mnie powtórka :doubt: .

cygan84 - 05-01-2017, 21:46

Wszystko Ok., tylko pasta tempo nie do takich rzeczy.Polerowałem już wiele razy lampy i używałem pasty 3M.Nie jest to pasta typowa do reflektorów, ale efekt zostaje na długo.No i nie wiertarką tylko polerką ewentualnie szlifierką z regulacją obratów.

http://allegro.pl/3m-5041...6652649891.html

mkm - 05-01-2017, 22:43

łukasz_mb, popytaj gdzie i daj do polerowania, jeżeli mowa o jednej parze.
Za polerowanie sztuki bierze się około 50zł więc za stówkę masz komplet.
Na rzeczy potrzebne do polerki wydasz minimum 50zł :wink:

cygan84, a dlaczego nie wiertarką?

Tak na marginesie - 3M ma pasty dedykowane do reflektorów :wink:
Użycie zielonego korka to takie lepsze "tempo".
Jak już koniecznie musi być pasta lakiernicza to po zielonym korku idzie żółty, niebieski i pasowałoby wykończyć czarnym, ale cóż...

cygan84 - 06-01-2017, 10:42

Tak jak napisałem,3M to nie jest pasta typowa do lamp,ale w tym przypadku wystarczy zielony korek i nie ma co jej porównywać do tempo.Jeśli chodzi o lakier to już inna sprawa i masz rację żółty korek i czarny.
Jeśli chodzi o wiertarkę to lepiej na pewno szlifierką chociażby dla wygody :D Spróbuj wypolerować jakiś element w aucie wiertarką-masakra.
Faktycznie na 2 reflektory przy zakupie wszystkich materiałów ,to taniej wyjdzie komuś zlecić tą pracę.

łukasz_mb - 06-01-2017, 12:00

Dzięki za info chłopaki. Jeżeli koszt polerki to powiedzmy stówa za oba reflektory to może faktycznie szkoda się w to bawić. Niemniej jednak temat mnie zaintrygował. Sporym zainteresowaniem na allegro cieszy się k2 lamp doctor. Bardzo tania pasta do renowacji reflektorów. W opiniach na google pozytywne opinie. Może warto spróbować tyle że nie wiem jak długo może utrzymywać się efekt. Na yt znalazłem nawet filmik (co prawda od producenta więc efekt może być podkolorowany) https://youtu.be/E19SubkkJnw
Bizi78 - 06-01-2017, 12:06

Ale to jest sama pasta polerska.
Klosze musisz dodatkowo czymś zabezpieczyć przed UV bo inaczej to będzie efekt krótkotrwały.
Swoją drogą jak masz głębszy rysy to i tak bez papieru na mokro się nie obędzie :wink: .

łukasz_mb - 06-01-2017, 13:00

Tak wiem. Tyle że papier to groszowe sprawy. Powiedzmy że gradacja 1000, 1500, 2000,2500 potem na to ta pasta a potem np http://www.allegro.pl/Sho...tem=6034313781. Nie wyjdzie więcej niż 30-40 za materiał
mkm - 06-01-2017, 19:38

łukasz_mb, potrzebujesz czegoś dobrego do mycia (szampon samochodowy i zmywacz np.)
Taśmę (jak będziesz polerował na aucie).
Papiery zależy jak zniszczone masz szkła - jak bardzo to nawet 800 jak lekko to spokojnie od 1500 do 2500.
Do 1500 delikatnie z siłą nacisku.
Osobiście uważam, że trzeba jeszcze pójść w wyższe papiery choć pasty usuwają już rysy po papierze 1500. (niestety także maskują niedoróbki)
Przekładka (gumowa, filcowa, korkowa- obojętne) - nie szlifuj "na palcach".
Dwie pasty - ostrą i wykończeniową (zestaw dedykowany lub dwie inne pasty).
Gąbki przynajmniej dwie - twardą i miękką lub filc plus gąbka miękka (bawełny nie polecam bo "rysuje" i łatwo o przegrzanie.
Coś z reguacją obrotów - może być nawet wiertarka byle nie biła na boki.
Jakiś wosk i mikrofibra na zabezpieczenie.
I duuużo cierpliwości i dokładności.

Wrzuć foty jak Ci poszło.

Efekt zależny od Twojej pracy.
Jeżeli się postarasz to efekt masz na 2lata jak zrobisz "na odwal" to jakieś pół roku.

łukasz_mb - 07-01-2017, 18:10

mkm, dzięki za konstruktywną wypowiedź i dużo informacji. na razie poczekam do wiosny tak żeby chociaż z 10-15 stopni bylo a nie minus 20 :D pozdro
sla - 11-01-2017, 18:50

Byłam dzisiaj w Norauto, biorą 65 zł od reflektora.
Haiku - 12-01-2017, 08:43

To nie jest wygórowana cena.
mkm - 12-01-2017, 15:04

Cenę zawsze należy ustalać na miejscu i określać co się chce :wink:
Czy lampa ma być po prostu "czysta" czy chce się "nówki sztuki" :wink:

Niektórzy "sprytnie" rozbijają czynności - mycie piątka, szlifowanie kilka dyszek, polerowanie kilka dyszek, zabezpieczenie dyszka i robi się kwota wyższa :wink:

Na miejscu osoba która będzie polerowała wyceni wg. zniszczenia lamp.

Przykładowo.

Lampy po dużych przebiegach (zmatowienie, nalot) - regeneracja banalna. Odpryski po kamieniach już robią ją bardziej czasochłonną.
Lampy zniszczone w warsztatach (smary, rozpuszczalniki, odkurz lakierniczy) - proste i szybkie polerowanie.
Lampy lakierowane - masakra.
Spękania - zależne od głębokości i typu - temperaturowe nie do usunięcia.

Sporo czynników wpływających na cenę. :wink:

p_k - 12-01-2017, 20:54

65 od sztuki to dużo, koleś ma mały warsztat koło Okęcia (Warszawa) bierze 70 za komplet. Robiłem u niego i wyszło super.
Sal - 17-01-2017, 21:33

Jak kupiłem swojego miśka to lampy miał baaardzo zniszczone, ktoś je jechał chyba papierem 120... Zaryzykowałem i kupiłem taki zestaw:
Zestaw do polerowania

Lampy po nim wyglądają super, prawie jak nowe, a robiłem to ręcznie, bez polerki.

Po pół roku efekt ciągle ten sam, więc za taką kasę uważam, że warto ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group