To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Ogrzewanie postojowe WEBASTO

pipi_ja - 24-01-2011, 06:22

Ja też z powodzeniem diagnozowałem kilka piecyków :)
Potrzebny jest zwykły interfejs Vag'a plus program thermotest. Do interfejsu podpinasz +12V, masę a przewód sygnałowy właśnie do tego żółtego kabelka. Potem odpalasz program i możesz za jego pomocą możesz uruchomić piecyk. Na bieżąco widzisz co się dzieje, jak działają poszczególne podzespoły(pompa paliwa, wody, sztyf żarowy, czujnik temperatury).
Jeśli sterownik zarejestrował jakieś błędy też je odczytasz i skasujesz.
Prosta sprawa.

mackbeth - 24-01-2011, 07:29

Vagiem i thermotestetm da się zdiagnozować, ale jeśli jest tam W-BUS to troszkę tam jest inaczej:
http://www.elektroda.pl/r...fejs+w+bus&sid=

pipi_ja - 24-01-2011, 16:12

Zdiagnozować się uda tak czy tak.
Optic - 24-01-2011, 23:39

VAGiem raczej bez problemu, jeśli autko ma OBD2 - z tego, co piszą na elektrodzie, wystarczy linię K zastąpić żółtym kabelkiem z piecyka.

Tylko że przedlifty - w tym mój - nie mają OBD2, tylko JOBD/MUT-II na dwóch gniazdach... :( ( Grzebałem dzisiaj za schematem interfejsu do tego gniazda, ale na dobrą sprawę nawet opisu wyprowadzeń nigdzie nie ma... ://

Owczar - 24-01-2011, 23:44

Ale tego nie podłączasz pod interfejs auta. Tylko pod ten kabelek oraz zasilanie.
Optic - 25-01-2011, 10:13

Owczar napisał/a:
Ale tego nie podłączasz pod interfejs auta. Tylko pod ten kabelek oraz zasilanie.

I nie potrzeba podłączać żadnych innych styków ze złącza diagn.??
Musiało mnie zmylić trochę to, co mackbeth podawał z elektrody - tam na schemacie wygląda to tak, jakby należało podłączyć się do złącza i tylko zmienić K-linię. :)
Ale jeśli nie, to super. :) Podziałamy. Dam znać, co mi wyszło.

pplmr012 - 17-02-2011, 18:56

Witam,
Myślę że wszystkim amatorom ciepła w zimie przyda się ten manual.
Szczególnie jeśli chodzi o połączenia elektryczne.
Z doświadczenia dodam że trjónik pompki lepiej wpiąć "na zbiorniku" dojście po zdjęciu górnej pokrywy, a "niebieski" kabel można przeciąć po lewej stronie, a nie koniecznie prawej, jak w manualu.

Poprawiłem link, powinien działać.

Pozdrawiam,
Maciej

Owczar - 19-02-2011, 12:41

pplmr012, link nie działa.

Jeśli chodzi o trójnik przewodu paliwowego, to w dieslu doskonale sprawdza się podział tuż przed filtrem paliwa.

coolluk - 20-02-2011, 22:03

a co myslicie o takim wynalazku

http://allegro.pl/mini-we...94.html#gallery

mial ktos kiedys do czynienia z takim ustrojstwem ? To na pewno nie Webasto z prawdziwego zdarzenia ale moze chociaz troche pomaga ?

Owczar - 20-02-2011, 22:12

coolluk, szkoda kasy na to. To urządzenie ma 150W, więc jak to ma cokolwiek odmrozić?

Tradycyjne WEBASTA mają moc 4600-5100W i potrzebują 15-30 min by nagrzać ciecz i auto. Co prawda to będzie niby punktowe, ale trzeba wziąć pod uwagę, że jeśli nie ogrzeje całej kabiny to szyba będzie zamarzała... Już było o tym na forum.

coolluk - 20-02-2011, 22:22

tak sobie wlasnie myslalem :)ale to juz ciekawsze rozwiazanie :

http://allegro.pl/ogrzewa...1456958026.html
+uklad czasowy lub radiowy i podlaczenie pod nawiew

Tylko kto by chcial bombe wozic w aucie :D
Ja bym sie tego bal troche 8)

Owczar - 20-02-2011, 23:09

No ta bomba już bardziej sensowna ;) Tylko tyle, że uciążliwe nabijanie butli. No i rzecz jasna ciekawe czy ma certyfikat CE.
coolluk - 20-02-2011, 23:27

Owczar napisał/a:
Tylko tyle, że uciążliwe nabijanie butli

to racja tylko ze potrzeba nam mysle okolo 10 min zeby bylo przyjemniej w aucie oraz ewentualnie ulatwi skrobanie szyb wiec starczyloby okolo na 24 odmrazania to nie malo przeciez nie zawsze sa mrozy :) aczkolwiek widze problem z zalaczaniem takiego ustrojstwa. Z tego co na foto w uchwycie regulacji temperatury pewnie jest automatyczne zapalanie jak w zapalniczce piezoelektrycznej i tu odpada prawie kazdy uklad sterowania. Zbyt duzej sily potrzeba do wlaczenia a zmiana ukladu zaplonu iskrowego jest nieoplacalna i za bardzo ingeruje w urzadzenie do tego pozostaje zawsze ryzyko ze nie odpali za 1 razem tak jak w kuchenkach gazowych z zapalarka w uchwytach badz na przycisk...

Peunta jest jedna: oryginalne rzeczy sa najlepsze -szkoda ze takie drogie :/...

Owczar - 20-02-2011, 23:40

No rzeczywiście, układ odpalania jest mechaniczny. Inna sprawa, że nie zawsze za pierwszym razem odpali... Ostatnio znalazłem ładną instalacją BW50 za 675zł
http://allegro.pl/webasto...1439207420.html

lsp - 20-02-2011, 23:50

Ja mam dość Ciekawy problem ze swoim oryginalnym Webasto. Otóż niby wszystko jest, mam pilota tylko jak włożę do niego baterie to po 5 minutach są rozładowane. Nawet nie miałem okazji sprawdzić czy działają :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group