To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

milo - 03-03-2011, 22:52

Podobnie było u mnie jest jeszcze regulacja sprzęgła na pedale w kabinie wystarczy podkręcić śrubą regulacyjną co do pompy idzie około 1,5 - 2 obr nie więcej bo płyn nie będzie pobierany ze zbiorniczka biegi wchodzą idealnie
Arturro-86 - 05-03-2011, 22:01

Panowie, dziś sprawdziłem sobie poziom oleju w skrzyni i nie za bardzo mam powody do optymizmu... co prawda stan oleju był raczej idealny (kiedy odkręciłem korek wlewu to wylały się jakieś 4 kropelki, więc stan równo z poziomem korka), ale - olej był spieniony :shock:
Na forum Jeep'a przeczytałem, że taki olej może nieźle narozrabiać w układzie który ma smarować :roll:
Mam rację, jeśli uważam, że to trzeba jak najszybciej wymienić :?:

carbon11 - 06-03-2011, 07:50

Biorąc pod uwagę awaryjność łożysk w tych skrzyniach ja bym wymieniał na twoim miejscu :wink:
Kamil_Ziomek - 06-03-2011, 12:21

Panowie a jak wygląda sprawa łożyskowania ośki od przegubu wewnętrznego w manualnej 5 biegowej skrzyni od 2,0 benzyny? Ostatnio zauważyłem że jedne z przegubów chodzi delikatnie góra-dół. Po drugie mam do wymiany łożyska na wałku w skrzyni (fajnie szumią) i nie wiem jakiej firmy najlepiej zamówić bo tego jednego etm9 co ma końcówkę nie mogę nigdzie znaleźć a ma ono zwiększoną odporność na nacisk czy coś w tym stylu.
carbon11 - 06-03-2011, 21:24

Tam nie ma żadnej ośki o ile dobrze rozumiem to chodzi Ci o łożyska w moście .
Jeśli tak to bieżnia łożyska jest w obudowie skrzyni a łożysko na kole zębatym ataku.
Łożyska oczywiście stożkowe :)
Z łożyskami na wałek to już firmy dokładnie nie pamiętam :| ale nie miałem problemu żeby je dostać :)

Owczar - 06-03-2011, 21:36

Kamil_Ziomek, dostaniesz wszystko u Japaneze.
Krzyzak - 07-03-2011, 06:58

carbon11 napisał/a:
Tam nie ma żadnej ośki o ile dobrze rozumiem to chodzi Ci o łożyska w moście .
Jeśli tak to bieżnia łożyska jest w obudowie skrzyni a łożysko na kole zębatym ataku.

możesz przybliżyć o co chodzi? - bo ja nie zrozumiałem

a wracając do pytania kolegi - przegub wewnętrzny wchodzi do mechanizmu różnicowego
są tam spore (rozmiarami), zwykłe łożyska kulowe
luz na przegubie jest dopuszczalny, ale osiowy a nie promieniowy

carbon11 - 07-03-2011, 12:05

Robiłem kilka skrzyń od 2.5 (manualnych) i ja tam nie widziałem kulowych łożysk na mechanizmie różnicowym tylko stożkowe :shock: ale może 2.0 bo o takim tu mowa ma kulowe :?
Albo z racji czasu coś pokręciłem :oops:

Krzyzak - 07-03-2011, 13:33

jeśli nie zapomnę to wkleję fotkę - jak to wygląda :)
łożyska różnicowego są ogromne i na 99% kulkowe

ja pytałem ogólnie - co to jest koło zębate ataku?
gdzie bieżnia łożyska jest w skrzyni? - bo wg mnie każde łożysko w skrzyni ma obie bieżnie własne, nie ma takiego przypadku, żeby jedną z bieżni była obudowa skrzyni...

carbon11 - 07-03-2011, 17:33

Chodziło mi o koło mechanizmu różnicowego chciałem to napisać żeby był zrozumiałe ale mi jak widać nie wyszło :D

Krzyzak napisał/a:
gdzie bieżnia łożyska jest w skrzyni? - bo wg mnie każde łożysko w skrzyni ma obie bieżnie własne, nie ma takiego przypadku, żeby jedną z bieżni była obudowa skrzyni...


I właśnie tutaj o ile pamiętam bieżnia łożyska jest nabita w obudowę skrzyni nie obudowa robi za bieżnię ,a łożysko jest na kole mechanizmu różnicowego :P

Jarcev - 10-03-2011, 06:31

Panowie, czytam i umieram ze strachu , u mnie zaczeło cos tyrkotac , dosłownie tyrkotać , jakby wsadzic obok v6 cichutkiego diesla:D dzwiek wyraźnie gdzies od przodu słychac , na luzie tyrka a jak naciskam gaz to przyspiesza wraz z obrotami , powyzej 1500 obrotów albo zanika albo zostaje zagłuszone. wcisniete sprzęgło czy nie to nie ma znaczenia zawsze tak samo , czasem samo zanika jak tak postoi na luzie a póxniej znów sie pojawi , spotkał sie ktos z takim objawem??
prisoner - 10-03-2011, 20:26

Nie wiem jakiego rodzaju jest to terkotanie. Ale z opisu wnioskuję, że to może nie być skrzynia. Łożysko oporowe sprzęgła raczej powinno wyć. Łożyska w skrzyni na postoju trochę hałasują, terkocze podczas jazdy. Przysłuchaj się dobrze, w którym miejscu terkocze. Może to łożyska alternatora, pompy wspomagania, pompy wody, pompy klimatyzacji, wentylatorów chłodnicy.

Jaka jest częstotliwość tego terkotania?

Jarcev - 10-03-2011, 20:50

spróbuje to jutro uchwycić na kamere , moze bedzie słychac , czestotwliość - z dwa na sekunde i zwieksza sie z obrotami .

mam.

1 film z wysokosci drzwi kierowcy , ledwo słyszalne http://www.youtube.com/watch?v=M0QiJyrh2Mc

2 film spod koła bardziej slyszalne http://www.youtube.com/watch?v=fc_ayfsgYro

3 film spod grila ... Diesel jakis albo gorzej jeszce :D http://www.youtube.com/watch?v=uvFTSGJBl7Q

KaWu - 11-03-2011, 15:30

Jarcev, czy to nie popychacz :?:
Jarcev - 11-03-2011, 15:47

raczej bolączka 2,4 niz v6 chyba :D nie wiem , dlatego pytam :p a i tak jak nasłuchiwałem wieczorem przed pracą i rano po pracy , to autko cyka , cyka i nagle w moment przestaje na kilka chwil i później znów cyka, tak jak pisałem nie ma znaczenia wcisnięte sprzęgło ani jak sie okazało temperatura , wczoraj jak odpaliłem przed wyjazdem cykał ( nagranie) nagle przestał i znów cykał, dojechałem do pracy nie cykał , to wywnioskowałem ze na zimno cyka , ale odpalam rano po jakis 9 h i nie cyka na zimno <oszukany> ...
Ps. jesli to nie skrzynia to prosze o przeniesienie postów zeby nie robić OT



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group