[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia
milo - 03-03-2011, 22:52
Podobnie było u mnie jest jeszcze regulacja sprzęgła na pedale w kabinie wystarczy podkręcić śrubą regulacyjną co do pompy idzie około 1,5 - 2 obr nie więcej bo płyn nie będzie pobierany ze zbiorniczka biegi wchodzą idealnie
Arturro-86 - 05-03-2011, 22:01
Panowie, dziś sprawdziłem sobie poziom oleju w skrzyni i nie za bardzo mam powody do optymizmu... co prawda stan oleju był raczej idealny (kiedy odkręciłem korek wlewu to wylały się jakieś 4 kropelki, więc stan równo z poziomem korka), ale - olej był spieniony
Na forum Jeep'a przeczytałem, że taki olej może nieźle narozrabiać w układzie który ma smarować
Mam rację, jeśli uważam, że to trzeba jak najszybciej wymienić
carbon11 - 06-03-2011, 07:50
Biorąc pod uwagę awaryjność łożysk w tych skrzyniach ja bym wymieniał na twoim miejscu
Kamil_Ziomek - 06-03-2011, 12:21
Panowie a jak wygląda sprawa łożyskowania ośki od przegubu wewnętrznego w manualnej 5 biegowej skrzyni od 2,0 benzyny? Ostatnio zauważyłem że jedne z przegubów chodzi delikatnie góra-dół. Po drugie mam do wymiany łożyska na wałku w skrzyni (fajnie szumią) i nie wiem jakiej firmy najlepiej zamówić bo tego jednego etm9 co ma końcówkę nie mogę nigdzie znaleźć a ma ono zwiększoną odporność na nacisk czy coś w tym stylu.
carbon11 - 06-03-2011, 21:24
Tam nie ma żadnej ośki o ile dobrze rozumiem to chodzi Ci o łożyska w moście .
Jeśli tak to bieżnia łożyska jest w obudowie skrzyni a łożysko na kole zębatym ataku.
Łożyska oczywiście stożkowe
Z łożyskami na wałek to już firmy dokładnie nie pamiętam ale nie miałem problemu żeby je dostać
Owczar - 06-03-2011, 21:36
Kamil_Ziomek, dostaniesz wszystko u Japaneze.
Krzyzak - 07-03-2011, 06:58
carbon11 napisał/a: | Tam nie ma żadnej ośki o ile dobrze rozumiem to chodzi Ci o łożyska w moście .
Jeśli tak to bieżnia łożyska jest w obudowie skrzyni a łożysko na kole zębatym ataku. |
możesz przybliżyć o co chodzi? - bo ja nie zrozumiałem
a wracając do pytania kolegi - przegub wewnętrzny wchodzi do mechanizmu różnicowego
są tam spore (rozmiarami), zwykłe łożyska kulowe
luz na przegubie jest dopuszczalny, ale osiowy a nie promieniowy
carbon11 - 07-03-2011, 12:05
Robiłem kilka skrzyń od 2.5 (manualnych) i ja tam nie widziałem kulowych łożysk na mechanizmie różnicowym tylko stożkowe ale może 2.0 bo o takim tu mowa ma kulowe
Albo z racji czasu coś pokręciłem
Krzyzak - 07-03-2011, 13:33
jeśli nie zapomnę to wkleję fotkę - jak to wygląda
łożyska różnicowego są ogromne i na 99% kulkowe
ja pytałem ogólnie - co to jest koło zębate ataku?
gdzie bieżnia łożyska jest w skrzyni? - bo wg mnie każde łożysko w skrzyni ma obie bieżnie własne, nie ma takiego przypadku, żeby jedną z bieżni była obudowa skrzyni...
carbon11 - 07-03-2011, 17:33
Chodziło mi o koło mechanizmu różnicowego chciałem to napisać żeby był zrozumiałe ale mi jak widać nie wyszło
Krzyzak napisał/a: | gdzie bieżnia łożyska jest w skrzyni? - bo wg mnie każde łożysko w skrzyni ma obie bieżnie własne, nie ma takiego przypadku, żeby jedną z bieżni była obudowa skrzyni... |
I właśnie tutaj o ile pamiętam bieżnia łożyska jest nabita w obudowę skrzyni nie obudowa robi za bieżnię ,a łożysko jest na kole mechanizmu różnicowego
Jarcev - 10-03-2011, 06:31
Panowie, czytam i umieram ze strachu , u mnie zaczeło cos tyrkotac , dosłownie tyrkotać , jakby wsadzic obok v6 cichutkiego diesla:D dzwiek wyraźnie gdzies od przodu słychac , na luzie tyrka a jak naciskam gaz to przyspiesza wraz z obrotami , powyzej 1500 obrotów albo zanika albo zostaje zagłuszone. wcisniete sprzęgło czy nie to nie ma znaczenia zawsze tak samo , czasem samo zanika jak tak postoi na luzie a póxniej znów sie pojawi , spotkał sie ktos z takim objawem??
prisoner - 10-03-2011, 20:26
Nie wiem jakiego rodzaju jest to terkotanie. Ale z opisu wnioskuję, że to może nie być skrzynia. Łożysko oporowe sprzęgła raczej powinno wyć. Łożyska w skrzyni na postoju trochę hałasują, terkocze podczas jazdy. Przysłuchaj się dobrze, w którym miejscu terkocze. Może to łożyska alternatora, pompy wspomagania, pompy wody, pompy klimatyzacji, wentylatorów chłodnicy.
Jaka jest częstotliwość tego terkotania?
Jarcev - 10-03-2011, 20:50
spróbuje to jutro uchwycić na kamere , moze bedzie słychac , czestotwliość - z dwa na sekunde i zwieksza sie z obrotami .
mam.
1 film z wysokosci drzwi kierowcy , ledwo słyszalne http://www.youtube.com/watch?v=M0QiJyrh2Mc
2 film spod koła bardziej slyszalne http://www.youtube.com/watch?v=fc_ayfsgYro
3 film spod grila ... Diesel jakis albo gorzej jeszce http://www.youtube.com/watch?v=uvFTSGJBl7Q
KaWu - 11-03-2011, 15:30
Jarcev, czy to nie popychacz
Jarcev - 11-03-2011, 15:47
raczej bolączka 2,4 niz v6 chyba nie wiem , dlatego pytam a i tak jak nasłuchiwałem wieczorem przed pracą i rano po pracy , to autko cyka , cyka i nagle w moment przestaje na kilka chwil i później znów cyka, tak jak pisałem nie ma znaczenia wcisnięte sprzęgło ani jak sie okazało temperatura , wczoraj jak odpaliłem przed wyjazdem cykał ( nagranie) nagle przestał i znów cykał, dojechałem do pracy nie cykał , to wywnioskowałem ze na zimno cyka , ale odpalam rano po jakis 9 h i nie cyka na zimno <oszukany> ...
Ps. jesli to nie skrzynia to prosze o przeniesienie postów zeby nie robić OT
|
|
|