Zamknięty przez: Owczar 18-03-2014, 13:09 |
Skrzynia |
Autor |
Wiadomość |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2008, 01:09 Skrzynia
|
|
|
Witam
Na wstępie chciałbym przeprosić ale szukałem i nie znalazłem.
Chodzi o skrzynie (tak mi się przynajmniej wydaje) Biegi wchodzą pięknie, natomiast skrzynia warczy i trzeszczy, kiedy wcisnę sprzęgło wtedy słyszę tylko przepiękny pomrók V6 ale jak dodaję gazu na biegu to warkot staję się nieznośny, dzieje się tak na wszystkich biegach. Może ktoś wie co i jak, no i najważniejsze jakie koszta. Dodam że prócz nieprzayjemnego warkotu i hałasowania nie mam żadncyh problemów.
Dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 28-10-2008, 06:13
|
|
|
a czytałeś to >>KLIK<< u Ciebie "warczy" i "trzeszczy" natomiast we skazanym wątku "szumi" - wszystko zależy od tego jak kto opisze
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-10-2008, 09:56
|
|
|
roch_27 ma rację, wszystko zależy od interpretacji dźwięków. W tamtym wątku znajdziesz odpowiedź, bo to ten sam problem. |
|
|
|
 |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2008, 10:17
|
|
|
Czytałem ten wątek, ale do szumienia to mi dużo brakuje
Nazwał bym to podźwiękiem metalicznym, albo włożeniem śrubki do miksera
Tak czy siak, jedno jest nieuniknione - wymiana rozrządu + grzebanie w skrzyni w następnym tygodniu. może i kiedyś było to szumienie, ale po pewnym czasie przerodziło w okropne jęki skrzyni
Dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-10-2008, 10:34
|
|
|
apsik85 napisał/a: | może i kiedyś było to szumienie, ale po pewnym czasie przerodziło w okropne jęki skrzyni |
No właśnie sam sobie odpowiedziałeś, czy to samo. Na początku szumią łożyska, a potem luzy na nich powodują że koła zębate nie współpracują jak należy, co w ostateczności może doprowadzić do ich uszkodzenia. Moja rzężiła okropnie, zagłuszała nawet dość głośnego diesla. A działo się tak przy hamowaniu silnikiem lub podczas rozpędzania. Na biegu jałowy było ok. U mnie luz był już tak duży, że wyskakiwał 4ty bieg. Wałek miał już luzy wzdłużne. Na szczęście koła zębate są w galancie wytrzymałe i skrzynia pracuje teraz bezszelestnie. Jedynie synchronizator dwójki działa nie tak jak należy. Ja kupiłem auto w takim stanie. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-10-2008, 10:42
|
|
|
apsik85 napisał/a: | może i kiedyś było to szumienie, ale po pewnym czasie przerodziło w okropne jęki skrzyni |
Sam widzisz ze nie dzieje sie nic bez przyczyny.
Sprawdzałeś kiedyś pozio oleju w skrzyni?
To ze łozyska sie zuzywaja to nie bez powodów. Zbyt niski poziom i czsami niewłasciwy olej.
Wymiana łożysk powinna załatwić sprawę.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2008, 18:00
|
|
|
Cytat: | Sprawdzałeś kiedyś pozio oleju w skrzyni? |
Pierwsze co zrobiłem to wymiana oleju w skrzyni, zanieczyszczony - wymiana na nowy |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 28-04-2009, 17:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
prisoner
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 01-11-2008, 01:59
|
|
|
Widzę. Że objawy te same. Za tydzień pruję skrzynię na części pierwsze. Dam znać co to było. |
|
|
|
 |
Piter.v8
Mitsumaniak

Auto: japoński
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 223 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-11-2008, 19:45
|
|
|
prisoner napisał/a: | Widzę. Że objawy te same. Za tydzień pruję skrzynię na części pierwsze. Dam znać co to było. |
Czy jakimś cudem ktoś zna oznaczenia tych łożysk żeby można było je zamówić przed rozebraniem?????????????????? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-11-2008, 20:48
|
|
|
Piter.v8 napisał/a: | Czy jakimś cudem ktoś zna oznaczenia tych łożysk żeby można było je zamówić przed rozebraniem?????????????????? |
Zadzwoń do Marka Malika - Japaneze, powiedz ze chcesz łozyska to on napewno da ci wszytkie które potrzebujesz tak zebyś nie rozbierał 2 razy, do tego uszczelniacze i po kłopocie.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Piter.v8
Mitsumaniak

Auto: japoński
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 223 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-11-2008, 21:13
|
|
|
Marcino chyba zrobie jak mówisz bo naganiałem się dzisiaj po sklepach i po hurtowniach i prawie pękłem ze śmiechu bo nik nie ma pojęcia z kąd wziąć takie łożyska,i że trzeba je wytargać a potem kupić.Tylko że tyle to przez pare lat pracy w zawodzie już wiem dawno pozdrawiam pracowników IC . Dzięki Marcino dobre rady są w cenie stawiam piwo. |
|
|
|
 |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2008, 21:48
|
|
|
No i jak, aż głupio się przyznać ale ja jeszcze nie zrobiłem
Zna ktoś przybliżony kosztorys (mechanik do którego jestem umówiony wycenił na około 600 - zł, jeżeli są do wymiany tylko łożyska) |
|
|
|
 |
Piter.v8
Mitsumaniak

Auto: japoński
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 223 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 14-12-2008, 10:53
|
|
|
No i zmontowana skrzynia cała operacja trwał jakieś 6 godzinek dziecinne puzlle można do niej porównać.Jeszcze tylko estetycznych poprawek i na drogę.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DZIĘKI dla wszstkich za podpowiedzi odnośnie części i budowy skrzyni. pozdrawiam ALL |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kijan3
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-01-2009, 13:29
|
|
|
Marcino napisał/a: | Sprawdzałeś kiedyś pozio oleju w skrzyni? |
Mam mały wyciek oleju sprawdzam często poziom w silniku ale tam nie ubywa, więc zacząłem się martwić czy to przypadkiem ze skrzyni nie cieknie. na forum znalazłem jak sprawdzić poziom oleju w automacie, ale niestety u siebie nie mogłem znaleźć pokazanych na zdjęciach elementów. Mam 2,5 V6 98 r. w maualu, chciałbym wiedzieć w jaki sposób mógłbym sprawdzić poziom oleju w skrzyni? |
|
|
|
 |
apsik85 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 16:30
|
|
|
Witam
Komplet łożysk zamontowany (a nawet dwa) cisza jak makiem zasiał, no tylko popychacze ale do rzeczy - kiedy odbierałem go od mechanika to biegi wchodziły jakbym zamiast oleju w skrzyni miał cement, po dwóch dniach było już wszystko prawie ok, wystarczyło podpompować trochę sprzęgło - widocznie się zastało. Ale teraz stała się rzecz straszna!!! wszystkie biegi z dołu (czytaj 2,4, wsteczny) wchodzą bardzo lekko i czasami wypadają albo nie załapują! Powiedzcie co to może być, mam nadzieję że nie będę musiał wymieniać skrzynki Dodam że nie było żadnych objawów - nie było zgrzytania po prostu przez okres tygodnia biegi zaczęły wchodzić leciutko, a teraz albo w ogóle nie wchodzą albo wypadają |
|
|
|
 |
|