Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Owczar
18-03-2014, 13:09
Skrzynia
Autor Wiadomość
apsik85
[Usunięty]

  Wysłany: 28-10-2008, 01:09   Skrzynia

Witam

Na wstępie chciałbym przeprosić ale szukałem i nie znalazłem.

Chodzi o skrzynie (tak mi się przynajmniej wydaje) Biegi wchodzą pięknie, natomiast skrzynia warczy i trzeszczy, kiedy wcisnę sprzęgło wtedy słyszę tylko przepiękny pomrók V6 ale jak dodaję gazu na biegu to warkot staję się nieznośny, dzieje się tak na wszystkich biegach. Może ktoś wie co i jak, no i najważniejsze jakie koszta. Dodam że prócz nieprzayjemnego warkotu i hałasowania nie mam żadncyh problemów.

Dziękuję i pozdrawiam
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 28-10-2008, 06:13   

a czytałeś to :arrow: >>KLIK<< :?: u Ciebie "warczy" i "trzeszczy" natomiast we skazanym wątku "szumi" - wszystko zależy od tego jak kto opisze :wink:

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-10-2008, 09:56   

roch_27 ma rację, wszystko zależy od interpretacji dźwięków. W tamtym wątku znajdziesz odpowiedź, bo to ten sam problem.
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2008, 10:17   

Czytałem ten wątek, ale do szumienia to mi dużo brakuje :)
Nazwał bym to podźwiękiem metalicznym, albo włożeniem śrubki do miksera :)
Tak czy siak, jedno jest nieuniknione - wymiana rozrządu + grzebanie w skrzyni w następnym tygodniu. może i kiedyś było to szumienie, ale po pewnym czasie przerodziło w okropne jęki skrzyni

Dzięki i pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-10-2008, 10:34   

apsik85 napisał/a:
może i kiedyś było to szumienie, ale po pewnym czasie przerodziło w okropne jęki skrzyni



No właśnie sam sobie odpowiedziałeś, czy to samo. Na początku szumią łożyska, a potem luzy na nich powodują że koła zębate nie współpracują jak należy, co w ostateczności może doprowadzić do ich uszkodzenia. Moja rzężiła okropnie, zagłuszała nawet dość głośnego diesla. A działo się tak przy hamowaniu silnikiem lub podczas rozpędzania. Na biegu jałowy było ok. U mnie luz był już tak duży, że wyskakiwał 4ty bieg. Wałek miał już luzy wzdłużne. Na szczęście koła zębate są w galancie wytrzymałe i skrzynia pracuje teraz bezszelestnie. Jedynie synchronizator dwójki działa nie tak jak należy. Ja kupiłem auto w takim stanie.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-10-2008, 10:42   

apsik85 napisał/a:
może i kiedyś było to szumienie, ale po pewnym czasie przerodziło w okropne jęki skrzyni


Sam widzisz ze nie dzieje sie nic bez przyczyny.
Sprawdzałeś kiedyś pozio oleju w skrzyni?
To ze łozyska sie zuzywaja to nie bez powodów. Zbyt niski poziom i czsami niewłasciwy olej.
Wymiana łożysk powinna załatwić sprawę.
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2008, 18:00   

Cytat:
Sprawdzałeś kiedyś pozio oleju w skrzyni?


Pierwsze co zrobiłem to wymiana oleju w skrzyni, zanieczyszczony - wymiana na nowy
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 28-04-2009, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
prisoner 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 01-11-2008, 01:59   

Widzę. Że objawy te same. Za tydzień pruję skrzynię na części pierwsze. Dam znać co to było.
 
 
Piter.v8 
Mitsumaniak


Auto: japoński
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 223
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-11-2008, 19:45   

prisoner napisał/a:
Widzę. Że objawy te same. Za tydzień pruję skrzynię na części pierwsze. Dam znać co to było.


Czy jakimś cudem ktoś zna oznaczenia tych łożysk żeby można było je zamówić przed rozebraniem?????????????????? :?:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-11-2008, 20:48   

Piter.v8 napisał/a:
Czy jakimś cudem ktoś zna oznaczenia tych łożysk żeby można było je zamówić przed rozebraniem?????????????????? :?:


Zadzwoń do Marka Malika - Japaneze, powiedz ze chcesz łozyska to on napewno da ci wszytkie które potrzebujesz tak zebyś nie rozbierał 2 razy, do tego uszczelniacze i po kłopocie.

POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Piter.v8 
Mitsumaniak


Auto: japoński
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 223
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-11-2008, 21:13   

Marcino chyba zrobie jak mówisz bo naganiałem się dzisiaj po sklepach i po hurtowniach i prawie pękłem ze śmiechu bo nik nie ma pojęcia z kąd wziąć takie łożyska,i że trzeba je wytargać a potem kupić.Tylko że tyle to przez pare lat pracy w zawodzie już wiem dawno pozdrawiam pracowników IC . :P Dzięki Marcino dobre rady są w cenie stawiam piwo.
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2008, 21:48   

No i jak, aż głupio się przyznać ale ja jeszcze nie zrobiłem :P
Zna ktoś przybliżony kosztorys (mechanik do którego jestem umówiony wycenił na około 600 - zł, jeżeli są do wymiany tylko łożyska)
 
 
Piter.v8 
Mitsumaniak


Auto: japoński
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 223
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 14-12-2008, 10:53   

No i zmontowana skrzynia cała operacja trwał jakieś 6 godzinek dziecinne puzlle można do niej porównać.Jeszcze tylko estetycznych poprawek i na drogę.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DZIĘKI dla wszstkich za podpowiedzi odnośnie części i budowy skrzyni. pozdrawiam ALL
_________________
 
 
Kijan3 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-01-2009, 13:29   

Marcino napisał/a:
Sprawdzałeś kiedyś pozio oleju w skrzyni?


Mam mały wyciek oleju sprawdzam często poziom w silniku ale tam nie ubywa, więc zacząłem się martwić czy to przypadkiem ze skrzyni nie cieknie. na forum znalazłem jak sprawdzić poziom oleju w automacie, ale niestety u siebie nie mogłem znaleźć pokazanych na zdjęciach elementów. Mam 2,5 V6 98 r. w maualu, chciałbym wiedzieć w jaki sposób mógłbym sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
 
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 16:30   

Witam

Komplet łożysk zamontowany (a nawet dwa) cisza jak makiem zasiał, no tylko popychacze :) ale do rzeczy - kiedy odbierałem go od mechanika to biegi wchodziły jakbym zamiast oleju w skrzyni miał cement, po dwóch dniach było już wszystko prawie ok, wystarczyło podpompować trochę sprzęgło - widocznie się zastało. Ale teraz stała się rzecz straszna!!! wszystkie biegi z dołu (czytaj 2,4, wsteczny) wchodzą bardzo lekko i czasami wypadają albo nie załapują! Powiedzcie co to może być, mam nadzieję że nie będę musiał wymieniać skrzynki :cry: Dodam że nie było żadnych objawów - nie było zgrzytania po prostu przez okres tygodnia biegi zaczęły wchodzić leciutko, a teraz albo w ogóle nie wchodzą albo wypadają :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.