To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stuki w tylnym zawieszeniu

komarsnk - 20-11-2013, 09:54

Szafiq napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Szafiq napisał/a:
wychodzi 260zł na stronę

Dlatego lepiej jest zainwestować w poliuretany ;)


Nie chcę mieć twardszego zawieszenia, wystarcza mi seryjne.

Ja miałem wszystkie tuleje całe, zmieniłem na poli bo... je miałem :) Wiem teraz, że nie muszę się obawiać o zbieżność bo nigdy nie poleci z winy tulei :) A nie można powiedzieć, że zawiecha jest twardsza bo są poli - twardość zależy od sprężyny i amortyzatora. Jest pewniejszy w zakrętach i tyle :)

Picakus - 20-11-2013, 10:35

komarsnk napisał/a:
Szafiq napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Szafiq napisał/a:
wychodzi 260zł na stronę

Dlatego lepiej jest zainwestować w poliuretany ;)


Nie chcę mieć twardszego zawieszenia, wystarcza mi seryjne.

Ja miałem wszystkie tuleje całe, zmieniłem na poli bo... je miałem :) Wiem teraz, że nie muszę się obawiać o zbieżność bo nigdy nie poleci z winy tulei :) A nie można powiedzieć, że zawiecha jest twardsza bo są poli - twardość zależy od sprężyny i amortyzatora. Jest pewniejszy w zakrętach i tyle :)

Za to na pewno będzie głośniej pracowało zawieszenie na poliuretanie.

Marcino - 20-11-2013, 10:51

Picakus napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Szafiq napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Szafiq napisał/a:
wychodzi 260zł na stronę

Dlatego lepiej jest zainwestować w poliuretany ;)


Nie chcę mieć twardszego zawieszenia, wystarcza mi seryjne.

Ja miałem wszystkie tuleje całe, zmieniłem na poli bo... je miałem :) Wiem teraz, że nie muszę się obawiać o zbieżność bo nigdy nie poleci z winy tulei :) A nie można powiedzieć, że zawiecha jest twardsza bo są poli - twardość zależy od sprężyny i amortyzatora. Jest pewniejszy w zakrętach i tyle :)

Za to na pewno będzie głośniej pracowało zawieszenie na poliuretanie.


Ale są różnej twardości podobno więc coś można by dobrać..

[ Dodano: 20-11-2013, 10:53 ]
Krzyzak napisał/a:
Hugo - a tak na dobrą sprawę, to dlaczego? Przecież po zmontowaniu wszystko trafi na dokładnie swoje miejsce.


Krzyzak napisał/a:
Hugo napisał/a:
Nowe tuleje, a jest ich sporo. Niemożliwe, że nic się nie zmieni.
Ale zakładam, że poprzednio wszystko było skręcane na tulejach bez luzów, więc zbieżność powinna pasować. A wg mnie na pewno znajdzie się w tolerancji.
Gdybym to robił dla siebie, to bym nie ustawiał. Jedynie przez pierwsze 1000 km bym obserwował zachowanie auta i opony.


Też o tym mysle aby rozbroić zwiechę z tyłu, zaknserwować pod nią i założyć. Chciałem zazneczyć położenie śrub mimośrodowych więc w teori byłoby tak samo...

komarsnk - 20-11-2013, 11:53

Picakus napisał/a:
Za to na pewno będzie głośniej pracowało zawieszenie na poliuretanie.

Co kto lubi :) Ja wolę lepsze prowadzenie niż subiektywne odczucia hałasu z zawieszenia, których i tak nie zauważyłem (teraz zwrócę na to uwagę) bo o wiele gorszy jest szum wiatru i opon niż coś tam z zawieszenia :biggrin: Tłuc się nic nie tłucze, nie brzdęka więc jest OK :)

Picakus - 20-11-2013, 12:18

Marcino napisał/a:

Ale są różnej twardości podobno więc coś można by dobrać.

Można dobrać poliuretan o twardości oryginalnej gumy. Jednak poliuretan to plastik, dobrze nasmarowany będzie pracował cicho, ale po pewnym czasie i tak zacznie skrzypić.

Szafiq - 20-11-2013, 12:41

Picakus napisał/a:
Marcino napisał/a:

Ale są różnej twardości podobno więc coś można by dobrać.

Można dobrać poliuretan o twardości oryginalnej gumy. Jednak poliuretan to plastik, dobrze nasmarowany będzie pracował cicho, ale po pewnym czasie i tak zacznie skrzypić.


Nie po to chce wymienić tuleje w stukającym zawieszeniu, żeby mi na poliuretanach skrzypiało. Lubie ciszę.

komarsnk - 23-12-2013, 18:32

raddex napisał/a:
Tak jak dwa posty wyżej napisałem. Zdjęcie tylnego stabilizatora z kilku perspektyw jak da radę. Chodzi o ułożenie stabilizatora tylnego i w jakim położeniu są łączniki stabilizatora.
Męczy mnie, żeby to sprawdzić, co wyżej napisałem.

Ha ha, znalazłem fotkę jak robiłem konserwę podwozia.
Teraz mi powiedźcie czy mój stabilizator i łączniki dobrze są zamontowane (zdjęcie sprzed wymiany na nowe).

Obrazek

Przecież tego chyba nie da się inaczej zamontować.

Odgrzeję kotleta ale napiszę tylko, że jednak da się inaczej zamontować...
Proszę nie komentować talentu tylko wystrzegać się pośpiechu w składaniu... :oops:

milo - 23-12-2013, 18:47

komarsnk napisał/a:
jednak da się inaczej zamontować...

Jasne że się da.... tak jezdziłem pół roku jak malowałem zawieszenie zle złożyłem i cos mi stukało cały czas po zamontowaniu poprawnie wszystko ustało :shock:

komarsnk - 23-12-2013, 20:32

milo, ja przede wszystkim odczuwałem dziwną pracę budy na zakrętach... Aż dziw, że nigdzie tyłek nie poleciał bokiem :/
Akurat wymieniałem tuleje na poli więc robiłem też zbieżność. Tak jak ich wykląłem to aż wstyd :p A teraz to jest poezja :D Miód z boczkiem na zakrętach :p

Remington - 23-12-2013, 21:55

milo napisał/a:
komarsnk napisał/a:
jednak da się inaczej zamontować...

Jasne że się da.... tak jezdziłem pół roku jak malowałem zawieszenie zle złożyłem i cos mi stukało cały czas po zamontowaniu poprawnie wszystko ustało :shock:


Zamontowałeś poprawnie, czyli jak ? :D

milo - 24-12-2013, 08:43

Remington napisał/a:
Zamontowałeś poprawnie, czyli jak ?

Łączniki stabilizatora do góry tak powinno być :D można do dołu a to juz mija sie z celem :shock:

Remington - 24-12-2013, 10:39

milo napisał/a:
Remington napisał/a:
Zamontowałeś poprawnie, czyli jak ?

Łączniki stabilizatora do góry tak powinno być :D można do dołu a to juz mija sie z celem :shock:


Sorry, ale już zgupiałem :D , mam właśnie do wymiany u siebie łączniki i co znaczy " do góry " ? Wgl kupiłem łączniki " nipparts " i są troche luźne... Tak powinno być?

Hugo - 24-12-2013, 10:52

Remington napisał/a:
Sorry, ale już zgupiałem , mam właśnie do wymiany u siebie łączniki i co znaczy " do góry " ?
Załóż tak jak masz obecnie zamontowane stare i będzie OK :wink:
Remington napisał/a:
Wgl kupiłem łączniki " nipparts " i są troche luźne... Tak powinno być?
Stukają?
milo - 24-12-2013, 11:07

Remington napisał/a:
mam właśnie do wymiany u siebie łączniki i co znaczy " do góry " ?

Tzn łącznik musi być w pozycji pionowej
Hugo napisał/a:
Załóż tak jak masz obecnie zamontowane stare i będzie OK

Jak poprawnie ma załozony to tak ,aby nie było jak u komarsnk

Remington - 24-12-2013, 14:35

Hugo napisał/a:
Remington napisał/a:
Sorry, ale już zgupiałem , mam właśnie do wymiany u siebie łączniki i co znaczy " do góry " ?
Załóż tak jak masz obecnie zamontowane stare i będzie OK :wink:
Remington napisał/a:
Wgl kupiłem łączniki " nipparts " i są troche luźne... Tak powinno być?
Stukają?


Nie wiem, miałem starą kołyskę i z niej wziąłem łączniki które były dużo bardziej sztywne niż te nowe ... Zrobie zwrot tych nowych i tyle :D , a co do montażu, przecież inaczej się nie da tego założyć raczej niż w pozycjii pionowej... :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group