Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Stuki w tylnym zawieszeniu
Autor Wiadomość
tomix 
Mitsumaniak
tomix


Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 110
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 14-01-2009, 16:15   [EAxx] Stuki w tylnym zawieszeniu

Witam
Może ktoś z kolegów mógłby mi zasugerować przyczynę defektu w moim "rekinku".
Otóż podczas jazdy np.po "tarce" przed światłami,albo po nierównej nawierzchni,z tylnego zawieszenia (lewa strona) dobiegają odgłosy stukania.
To znaczy to nie jest może stukot,ale jak to określić ??,takie grzechotanie ,o właśnie głuche grzechotanie.Nie jest to głośne ale dość wyrażne.Na prostej ,równej drodze jest OK.
Czy to mogą być wyrobione gumy wahacza?
Jakieś silentblocki,łącznik stabilizatora?
Doradżcie coś.
Pozdrawiam Tomek
Ostatnio zmieniony przez Owczar 06-08-2009, 11:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomix 
Mitsumaniak
tomix


Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 110
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 14-01-2009, 16:54   

A jakie przepraszam końcówki są w TYLNYM zawieszeniu?
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 14-01-2009, 17:53   

ja mam to samo, grzechotanie w lewym tyle, bylem w warsztacie i luzow nie ma, mechanik stawia na uszkodzony amortyzator
 
 
 
tomix 
Mitsumaniak
tomix


Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-01-2009, 18:09   

Oby nie był to amorek.Bo koszt nowego to ok.1500.
Trzeba by było szukać zamienników bez samopoziomowania.
To mówisz ,że sprawdzał dokładnie i luzów nie wykrył?
Ja się zastanawiam czy to nie czasami silentblock wahacza.
Nie mam teraz czasu podjechać do jakiegoś magika,ale jak już sprawdzę to dam znać.
Długo już tak jeżdzisz z tym grzechotaniem ? Nie wkurza Cię to?
Ja już nawet patrzyłem na ceny wahaczy,ale są trzy rodzaje,i nie wiem czy to wszystkie mają zastosowanie.Z przodu mamy system wielowahaczowy to fakt,ale czy z tyłu też?
Cenki od 90 do 150zł.
Kurcze aby nie amorek bo big problem będzie.
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 14-01-2009, 18:19   

tak, sprawdzal dokladnie, przejechal sie autem i stwierdzil, ze luzow nie ma ale mial podobny przypadek w lancerze i po wymianie kilku elementow okazalo sie, ze ucichlo dopiero po wymianie amorka...
jasne, ze mnie to wkurza ale jak wlacze glosniej radio to przestaje to slyszec :) jezdze tak od pol roku ale na dniach szykuje mi sie wymiana materialow eksploatacyjnych wiec planuje przy okazji wymienic amorki, na szczescie w sedanie ok 200 zl sztuka :)
 
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 14-01-2009, 20:49   

Zhan napisał/a:
ale jak wlacze glosniej radio to przestaje to slyszec


Mam kolesia co tak sądzi ale śmiga Golfem I 1,6 LPG automat ;)

Co do zawiechy z tyłu to mam delikatny efekt stukania ale tylko jak jest mokro (w sensie mocno mokro)
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
nightfly 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 21-01-2009, 10:16   

Witam,
ja mam podobny problem, tylko że u mnie objawia się to tak: jak jade i wpadne w dziurę do wtedy słychać stuknięcie, a najlepsze jest to, że dzieje się tak przy znacznym mrozie, jak jest około 0 C i wiecej to nie słychać. no i czasami potrafi tył uciec na takiej dziurze (tak jak było to opisywane w innym temacie). Pytanie czy to amorki? czy może to ta guma (nie wiem jak to się nazywa fachowo) u góry przy mocowaniu amorka?
Zawieszenie sprawdzane i trzepane na kilku stacjach i wszyscy mówią że jest ok.
_________________
1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 21-01-2009, 19:39   

ja dzis bylem na sprawdzeniu amortyzatorow i okazalo sie, ze wszystkie sa w bardzo dobrej kondycji (ok 65%) natomiast na szarpakach wyszlo, ze sa jakies stuki na jakims silentbloku z tylu i teraz mam dylemat...
czy amortyzator, ktory nie wykazuje zuzycia moze stukac?
czy stuki z zawieszenia, ktore wyszly dopiero przy mocnym szarpaniu (badanie reczne nie wykazalo zadnych luzow) moga sie pojawiac w czasie bardzo wolnej jazdy po niewielkich nierownosciach?
bo juz nie wiem czy wymieniac te amorki czy nie, troche szkoda by bylo zdjac dobre (oryginaly mitsu)
 
 
 
tomix 
Mitsumaniak
tomix


Auto: Mitsu Galant 97r 2,5V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2009, 15:56   

Witam.
Kolego myślę żebyś sobie darował wymianę dobrych amorków na trochę lepsze.
Lepiej zatrzymać kaskę na coś co naprawdę padnie.
Ja na twoim miejscu wymieniłbym te silentblocki.U mnie jest przecież podobny efekt,właśnie jak jadę powoli po małych nierównościach,i na wiosnę wymienię te silentblocki ,i może jeszcze łączniki stabilizatora.Mechanik powiedział że to napewno zniweluje te stuki.
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 20-05-2009, 08:18   

Odświeżę temat... tak jak kolega tomix szukałem elementu, Który wydaje "stuki". Wczoraj rozebrałem kilka elementów zawieszenia (tył) i... i nic wszystkie gumy są OK, nic nie stuka przy dość mocnym szarpaniu.
Gdyby nie sąsiad to chyba nie sprawdziłbym elementu - górnego mocowania amortyzatora. Po założeniu koła, dokręceniu nakrętek - kilka mocnych szarpnięć góra-dół i JEST... stuka.
~ Teraz moje pytanko do Mitsumaniaków, gdzie dostać zestaw naprawczy lub całość górnego mocowania amortyzatora? W IC są fotki tych zestawów naprawczych, ale brak w magazynie... Gdyby ktoś natrafił na taki element, to byłoby super!
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-05-2009, 14:12   

Zapytaj Japanzeze.
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 20-05-2009, 15:53   

też miałem problem ze stukaniem zawieszenia przód i tył.Auto było sprawdzane kilka razy u różnych mechaników niby zero luzów :| pewnego dnia pomyślałem sobie że może koło zapasowe tarabani bo stare i ciągle flak więc usunąłem i koło i wymontowałem kosz zapasówki,nic nie dało dalej coś stukało :lol: dosłownie kilka dni temu zorganizowałem sie wysprzątałem swój kanał w garażu wlazłem z montażówką wszystko dokładnie sprawdziłem i wyszło,że gumy stabilizatora :biggrin: tył tak wybity że w ręku chodził stabilizator,wstawiłem gumy jakieś na wymiar i jest już cisza z tyłu,ale zamówiłem oryginały u Japaneze.Ogólnie to teraz ci mechanicy to większość nadaje się do grabienia deszczu :lol: Może nie sprawdzali stabilizatora bo uważali,że to mało ważne :x Życzę kolegom szybkiej skutecznej diagnozy :mrgreen:
_________________

 
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 21-05-2009, 09:01   

Owczar napisał/a:
Zapytaj Japanzeze.
Chyba muszę się wstrzymać z naprawą tego elementu... Misio krwawi, rano znalazłem trzy krople oleju pochodzące z silnika :(
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-05-2009, 11:48   

Trzy krople to nie tragedia. Obejrzyj dobrze silnik i zobacz skąd może się wydobywać olej. Może któryś uszczelniacz puszcza..

A wracając do tematu. Coś stuka w kole, jedziesz do warsztatu, poszarpią postukają i mówią, że wszystko ok. Takich przypadków jest mnóstwo. Dlatego jeśli tylko jest możliwość i warsztat mówi ze nic nie znalazł, to najlepiej posprawdzać samemu.
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 22-05-2009, 18:42   

Informacyjnie...
koszt zestawu naprawczego górnego mocowania amortyzatora - tył:
JC Auto ok. 42 zł / szt.
inny producent ok 55 zł / szt.
Gorzej z dostępnością tej części, w IC mają tylko chłam z JC Auto :?

[ Dodano: 09-06-2009, 21:38 ]
No i zrobione... gumy na mocowaniu mocno zbite, wszystko "porośnięte" rdzą. Kilka fotek z prac >>TUTAJ. Koszt 130 zł - zest. naprawczy Sachs (802402).
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.