To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

kizior555 - 12-08-2008, 17:16

Zhan napisał/a:
jeszcze nie rozgryzlem wedlug jakiego klucza to sie dzieje

Wydaje mi się, że decyduje różnica temperatur (zewn. minus ustawiona na klimatroniku)
Jak jest za duża, to przełącza na zamknięty obieg i podkręca wentylator (oczywiście, przy trybie AUTO). Jak różnica jest kilka stopni, to wtedy chodzi na otwartym obiegu, dopóki pokrętłem nie obniżysz temperatury poniżej pewnego progu. Wtedy znów przechodzi na zamknięty.

michalsiak - 12-08-2008, 21:45

startuje z zamknietego bo wtedy szybcej dojdzie do wlascicwej temperatury, ale u mnie i tak to co wskazuje wyswietlacz jest niewspółmierne do temperatury panujacej wewnatrz tak jakby faktycznie czujnik podawał zła tempertaure. Wszystko inne w trybie auto dziala jak nalezy. Tylko te wskazania temperatury sie nie zgadzaja.
brodzky - 15-08-2008, 00:43

Witam

a ja mam taka zagadke dla szanownego grona. Jak kupilem gala to pamietam ze dluszy czas spedzilem na szukaniu "przywracania" ustawien. Wiem, ze od poczatku jak mnie climatronic drazni to mu daje off+obieg zamkniety (co powoduje off + powietrze z zewnatrz) :P I wiem, ze dopoki nie sczailem ze po kliknieciu off klikniecie nadmuchu (pod obiegiem zamknietym) robi restore tego co bylo. I teraz tak. Co bym po off nie kliknal zawsze wracam do sytuacji, gdzie swieci mi temp. zadana a pamietam, ze moglem manewrowac wszystkim i nie zapalala mi sie temp. Dopiero klikniecie AUTO przywracalo mi na ekran temp. Probuje od tygodnia wyklikac jak to zrobic i nic nie moge wskorac. Okazuje sie ze klikniecie sily nadmuchu po off tez robi restore ustawien. Czy wie ktos jak uruchomic dmuchawe z wylaczona temp. ? :/

Zrezygnowany brodzky

ps. wydaje mi sie tez, ze czujnik naslonecznienia nie funguje bo po przykryciu go plyta CD nic si enie dzieje w temacie sila nadmuchu. Wczensiej reagowal

ps2. climatronic jest glupi. Jak chce szybko schlodzic wnetrze to recznie ustawiam dmuchawe na 2 kreski bo leci moze i wolniej ale zimniejsze powietrze niz przy max dmuchaniu. Powinni jakas latke wydac albo nowy firmware :P

ps3. ostatni. Nie widzialem nigdzie rurki o ktorej mowa w temacie :) jedyna czarna ktora byla byla wiazka kabli...

Zhan - 03-11-2008, 19:38

podepne sie do watku...
moze ktos sie orientuje czy da sie zrobic cos ze sterowaniem ogrzewania tak zeby sterownik zapamietywal ustawienia wlaczonych funkcji po wyjeciu kluczyka? chodzi na przyklad o to, ze kiedy wysiadajac z auta wlacze podgrzewanie tylnej szyby to kiedy rano uruchamiam silnik ta funkcja wlaczala sie automatycznie... moze daloby sie zamontowac jakie podtrzymanie pamieci? ktos przerabial ten temat?

pozdrawiam

pelasio - 09-11-2008, 19:11

a czy można się jakoś dostać do tego czujnika światłoczułego przy nawiewie szyby, bo wydaje mi się że on u mnie nie działa... jak jest widno i przykrywam go czymś to nie ma reakcji klimatronika (dwa pozostałe działają sprawdziłem dmuchając ciepłym powietrzem)... sprawdzaliście go jakoś kiedyś?
motyl - 12-12-2008, 21:51

Witam wszystkich:)Ja mam galanta 2.0TD i okazało się że autko nie dmucha ciepłym powietrzem na postoju.Za cholerę nie mogę go ugrzać dopiero jak przejadę trochę to leci ciepłe powietrze ale zatrzymam się i po chwili znów mrozi :(
brodzky - 12-12-2008, 23:57

Nigdy diesla nie mialem ale z tego co sie orientuje to diesel sie slabo grzeje i stad moze ten problem. Lepsze auta maja eletryczne grzalki bo tak malo ciepla z silnika idzie...
wawer82 - 13-12-2008, 00:45

motyl napisał/a:
Witam wszystkich:)Ja mam galanta 2.0TD i okazało się że autko nie dmucha ciepłym powietrzem na postoju.Za cholerę nie mogę go ugrzać dopiero jak przejadę trochę to leci ciepłe powietrze ale zatrzymam się i po chwili znów mrozi :(


Sprawdź czy działa Ci termostat bo możliwe ze cały czas jest otwarty.

Ursus - 13-12-2008, 20:16

diesel słabo się grzeje?? który?? :D ja miałem kilka i śmiało stwierdzam, że benzyniaki pod tym względem wypadają cienko... a przynajmniej te które posiadałem lub posiadam :wink: mój diesel w przy tem. zew około 1 stopnia jadąc nim silnik osiąga właściwą tem. pracy po 4 minutach. Climatronic już wcześniej zaczyna powoli puszczać ciepłe powietrze. Na postoju, dokładnie nie sprawdzałem (nie widzę sensu w rozgrzewaniu auta pozostawiając go na kilka minut zapalonego) czas wydłuży się o kilka minut. Gdy silnik ma swą temp. nie ma żadnego problemu z ogrzewaniem wewnątrz kabiny czy to w czasie jazdy, czy na postoju. Temp mam za reguły ustawioną na max 24 stopnie, więcej nie wytrzymuję :)

Motyl
a czy silnik trzyma temp.? Jak masz tym problemy to tak jak ktoś polecał wyrzej, zacznij od termostatu.

brodzky - 18-12-2008, 00:58

Zajrzalem jeszcze raz dokladniej u siebie w poszukiwaniu rurkii niestety klops. Jest spadnieta a co gorsze nigdzie nie lezy. Czy ktos bylby tak mily by otworzyc swoj schowek i cyknac fotke w kotrastrone idzie ten wezyk zza pokretla?



Tutaj jest jakis uchwyt widoczny ale nic na nim nie wisi



Wyciagnalem radio, oslonke lewarka ale nie udalo mi sie odkrecic srubek (jeden srubokret siezdeformowal :roll: ) przy popielniczce wiec z przodu widzialem tylko tyle ile przez dziure na radio. Aletam tez sladu po rurce nie ma. Takoz w manualu.

Ursus - 18-12-2008, 16:35

Ta rurka idzie w drugą stronę, tzn nie w kierunku schowka, nie przyglądałem się jej dokładnie, ale patrząc na panel środkowy to idzie w lewo gdzieś w dół... Musisz wyciągnąć środkową konsolę. A po co odkręcasz śrubki przy popielniczce?? U mnie wystarczy wyciągnąć osłonę lewarka a potem ładnie wyszarpać całą środkową konsolę, która wychodzi bez problemów w całości, szczególnie jak się nie ma radia i dzięki temu jest za co pociągnąć.
Anonymous - 18-12-2008, 16:49

to biale to obudowa nagrzewnicy i "rozdzielni wiatrow" rurka wchodzi w nia. pod kierownica masz konektory serwisowe (2) sa zaraz obok solony dolnej bocznej (obok pedalu gazu po prawej) ktora tez latwo zdejmiesz (oslona dolna kiery 3 sruby i kolek)
motyl - 21-12-2008, 01:13

Ursus napisał/a:
Motyl a czy silnik trzyma temp.? Jak masz tym problemy to tak jak ktoś polecał wyrzej, zacznij od termostatu.



Myślę ze termostat jest dobry bo tak jak mówicie albo by się grzał albo nie łapał by temperatury.A temperatura silnika jest bez zarzutów tylko ten klimatronik coś pieprzy bo nie otwiera nadmuchu z nagrzewnicy.Jak ruszę i przejadę ze 2 kilosy to dopiero dmucha ciepełko i można regulować jak się chce.Zatrzymam się i znów mrozi podkręcasz na max i nic:(

mayer - 21-12-2008, 09:28

Motyl- typowy objaw zapowietrzonego układu chłodzenia. Jak się zatrzymasz i bedziesz trzymał silnik na obrotach bedzie grzał dobrze. Odpowietrz układ chłodzenia a wszystko wróci do normy.
Anonymous - 21-12-2008, 10:45

mayer napisał/a:
... Odpowietrz układ chłodzenia a wszystko wróci do normy.


układ sam się odpowietrza pod warunkiem, że w zbiorniku wyrównawczym jest płyn.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group