To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi.

jaztom - 06-06-2019, 11:09

Bizi78 napisał/a:
jaztom napisał/a:
Chociaż elektryk twierdzi że będzie ciężko bo producent pewnie liczy na zakup całej cewki

Większość fachowców zmierzy miernikiem cewkę i jak będzie przysłowiowo (padnięta) to wymieni na nową a pewnie wystarczy wymienić to małe ustrojstwo za parę złociszy :wink: .


Tak było tez u mnie, celem był demontaż cewki by sprawdzić wymiary ale okazało się że to wina tego ustrojstwa a że nie mieliśmy nic pod ręką a mnie zależało na szybkim działaniu klimy zostało to póki co zmostkowane.

Bizi78 - 06-06-2019, 11:15

jaztom napisał/a:
zależało na szybkim działaniu klimy zostało to póki co zmostkowane.

Tylko czy to jest bezpieczne i mechanik weźmie odpowiedzialność na wypadek poważniejszej awarii :? .

MitsuGo - 06-06-2019, 12:15

Cieszę się kolego jaztom, że mogłem pomóc :)
Ten element to oczywiście bezpiecznik termiczny, zdjęcie to tylko przykład i nie należy kierować się wartościami opisanymi na zdjęciu. Trzeba sczytać to z elementu i nabyć taki sam np. w tme.pl skąd pochodzi link do umieszczonego zdjęcia na forum.
Kluczowe będą prąd oraz temperatura zadziałania tego bezpiecznika. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to element zabezpiecza prawdopodobnie jedynie uzwojenie cewki przed przegrzaniem izolacji i ewentualnym przepaleniem uzwojenia. Podejrzewam, że zamienniki cewek mogą tego nie mieć lub ewentualnie mają to zalane masą razem z uzwojeniem.
Co za różnica czy przepali się bezpiecznik termiczny czy cewka skoro mechanik wymienia całą cewkę :mrgreen:
OEM jest więc naprawialny i dobrze pomyślany czyt. zabezpieczony, prosto ale dość skutecznie jak widać - brawo Mitsubishi.
Być może (choć ręki nie dam uciąć) cewka zaczyna się mocniej grzać gdy szczelina jest zbyt duża i elektromagnes musi użyć jakby większej siły do przyciągnięcia tej zewnętrznej tarczy do koła pasowego. To prawdopodobnie powoduje zwiększony przepływ prądu przez cewkę i wzrost temperatury i w konsekwencji przepalenie zabezpieczenia termicznego. Jakieś znaczenie ma też pewnie dodatkowa temperatura przekazywana z samego koła pasowego choć teoretycznie wentylator na chłodnicy powinien to wszystko schładzać.
Zmostkowanie bezpiecznika termicznego można zrobić i cewka będzie też działać poprawnie ale teraz pytanie czy dobrze zrobiliście, że podkładka nie została jednak usunięta ?! To zależy jaka była szczelina - z jakiegoś powodu ten element jednak się przepalił.
Co do wymiarów cewki 57,3 zamiast 58 to wydaje się, że nie powinno mieć to znaczenia gdyż wałek wychodzący ze sprężarki ma chyba mniejszy wymiar. Cewka musi mieć przewód zasilający wychodzący z tej samej strony co oryginał (u mnie był na górę po montażu) i ustalenie (otwór + wypust) po tej samej stronie co OEM gdyż blokuje ją to na odpowiedniej pozycji po montażu i zabezpieczeniu pierścieniem Seegera. Cewka wówczas staje się praktycznie nieruchoma.
Na ten wypust i otwór a dokładnie ich umieszczenie na części metalowej w stosunku do przewodu zasilającego trzeba zwracać uwagę jak nabywa się nowa cewkę w zamienniku.

Przy wymianie cewki warto zwrócić uwagę na to jak wygląda i pracuje łożysko koła pasowego, u mnie było ok.

Uwaga ! Jeśli sam coś naprawiasz, robisz to zawsze na własne ryzyko :finga:

jaztom - 06-06-2019, 12:33

Łożysko jest ok.
Robiliśmy to już późnych godzinach i ie pomyślałem szczerze mówiąc o szczelinie, postaram się w weekend to zrobić.
Wałek wychodzący ze sprężarki ma u mnie 57mm.
W weekend jak to znowu rozbierzemy spiszę dane sprężarki i na podstawie tego sprzedający cewkę sprawdzi to dokładnie.

Nie udało nam się nic więcej zrobić ponieważ koło po którym idzie pasek rozpadło mi się na dwie części, więc musiałem kupić nowe sprzęgło co okazało się nie lada wyzwaniem.

MitsuGo - 06-06-2019, 13:33

Zrób zdjęcia tego bezpiecznika termicznego, można go spokojnie wyciąć nawet jakbyś z powrotem wstawiał na razie mostkowaną cewkę do auta.
Stachhu - 26-07-2019, 12:29

O1 2.4 MIVEC

+1 Dla uśnięcia podkładki pod sprzęgłem. Klima od razu zaczęła działać. A u "mechaników" powiedzieli mi
"Proszę Pana wszystko sprawdziliśmy, wymienilismy czujnik ciśnienia o którym rozmawialiśmy i nie działa dalej. Wydaje nam się, że to termistor sprężarki klimatyzacji. Sprężarka wymaga wymiany już naprawy, ale to my się tego nie podejmiemy"

Dobrze, że sie tego idioci nie podjeli.

[ Dodano: 27-07-2019, 12:18 ]
Po tej akcji, klima sie niby zalacza i sprezarka dziala, ale w kabinie slysze swist/syczenie? I wtedy, zelaszcza jak jade szybko klima dziala słabo. Czy to sprzeglo moze sie slizgac?

Krzyzak - 27-07-2019, 20:26

syczenie to rozprężanie się gazu - jest normalne, dzięki temu gwałtownie obniża się temperatura parownika i przepływające przez niego powietrze jest zimne
sprzęgło się nie ślizga, musiałby to być naprawdę spory opór w sprężarce - sprawdź to na wyłączonym silniku czy jesteś w stanie pokręcić sprzęgłem (nie kołem pasowym) i jak lekko chodzi sama sprężarka

Stachhu - 28-07-2019, 23:14

Tego syczenia wczesniej mam wrazenie, ze nie bylo przy pracujacej klimatyzacji. Oczywiscie, moglem nie zwrocic na to uwagi.
Manipulujac przepustnica zauwazylem tez, ze w pewnym momencie przy przekroczeniu pewnych obrotow sprzeglo samo sie rozlacza. Zauwazylem, ze wlaczalo sie ponownie po ponownym wlaczeniu klimy.

Druga sprawa, ze sprzeglo sie zalcza I klima musi sie krecic. Widze to po obrotach na "luzie". Natomiast nie czuje chlodu, nie widze tez, zeby cos sie dzialo w "oczku" obok czujnika cisnienia...

MitsuGo - 11-09-2019, 08:34

Nie twierdzę, że masz to samo na 100% ale może warto przeczytać :)
Wszystko z zewnątrz wygląda niby normalnie, tarcza jest przyciągana do koła pasowego przez elektromagnes i widać, że się obraca.
Chłodzi jakoś tam ale czasem przestaje chłodzić. Usuwasz podkładkę, regulujesz szczelinę i jakiś czas działa ale czasem jakby słabo...
Prawdopodobnie (ze względu na przebieg ponad 150 tys) łożysko w kole pasowym zaczyna się przesuwać i są uślizgi sprzęgła, sprężarka nie jest czasem napędzana.
Końcowy etap to łożysko zaczyna w końcu hałasować. Jak nie zareagujesz dość szybko jak zacznie stukać pod machą to może nawet pęknie pasek osprzętu i do wymiany będzie kompletne sprzęgło gdyż uszkodzi się mechanicznie cewka a tarcza z tłumikami drgań się rozleci + nowy pasek. Teraz jeszcze jest szansa na wymianę tylko łożyska w kole pasowym (podobno tak się robi) lub kompletnego koła pasowego z łożyskiem - warunek, że tarcza jest dobra i tłumiki drgań nie mają luzów. Jeśli mają to chyba lepiej od razu wymienić kompletne sprzęgło sprężarki klimatyzacji. Ważna sprawa to dobrze dobrany zamiennik sprzęgła.

Krzyzak - 11-09-2019, 20:48

MitsuGo napisał/a:
łożysko w kole pasowym zaczyna się przesuwać
a to możliwe? - łożysko jest od środka zablokowane przez kilkanaście zaklepań, więc nie ma się jak ruszyć
MitsuGo - 12-09-2019, 17:06

A jednak możliwe, widocznie przebieg robi swoje.
mayki3 - 30-01-2022, 11:50

Chcę sprawdzić działanie sprzęgła " na sucho". Czy po podłączeniu na krótko + bezpośrednio z aku do kostki sprzęgła kompresora, sprzęglo powinno zadziałać ( spiąć się )?
Krzyzak - 31-01-2022, 10:37

we wtyczce podajesz plus a na obudowę kompresora minus i powinno kliknąć
mayki3 - 21-06-2023, 20:29

Cześć,

Podepnę się pod temat z moim problemem:
Klima nie chłodzi na niskich obrotach silnika. jak podkręcę obroty do 2,5-3 tys, to wieje chłodem że aż miło, Noga z gazu i po chwili znowu ciepło. Sprawdzana szczelność i nabijana jakiś miesiąc temu. Sprzęgło się załącza, pasek nie ślizga się ( sprawdzone organoleptycznie :) ) ), wiatraki się kręcą. Gdzie ewentualnie szukać przyczyny takiego działania klimy?

Bzyk_R1 - 21-06-2023, 21:27

Ładowanie sprawdź jeszcze.

A po drugie sprawdzić musisz na 100% to sprzęgło. Obroty silnika nie mają znaczenia, jak sprzęgło zapnie to jest chłodno jak rozpina zaczyna lecieć ciepłe z kratek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group