Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
[I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi. |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 10-05-2011, 18:58 [I 2.0] Klima jak jest ciepło nie chłodzi.
|
|
|
Witam
Mam następujący objaw, jak jest chłodno i jest zimny silnik klimatyzacja działa idealnie, po jakimś czasie przestaje działać, mam wrażenie że to zależy od temperatury silnika. Byłem dzisiaj u jednego magika, sprawdził szczelność i dobił z 380g do 560g czynnika chłodzącego, przez jakiś czas jak samochód ostygł chłodziło idealnie, po 30 min jak dojechałem do domu dmuchało już tylko ciepłym powietrzem.
Jakieś wskazówki gdzie szukać przyczyny? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 10-05-2011, 20:43
|
|
|
Podłaczyć pod maszynę i sprawdzić próznię , nie zawsze poddciśnienie wykaże nieszczelność. Pozostaje wtedy nabić klimę z kontrastem i obserwować gdzie pojawi się zielono. Wygląda na mała nieszczelność która uwidacznia się pod większym ciśnieniem.
Przy obniżonym ciśnieniu wycieku może nie być. Jeżeli chodzi o silnik to po nagrzaniu, to przy niskim ciśnieniu w instalacji klimy i gorącej chłodnicy może być problem z przepływem czynnika . Szybkie miejscowe odparowanie nie tam gdzie powinno. Przy gorącej chłodnicy nie raz bywają problemy z prawidłowym naładowaniem klimy. Zbyt szybkie odparowanie. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 10-05-2011, 22:19
|
|
|
Wcześniej testowałem multimetrem zasilanie do sprzęgła magnetycznego i było 14V przy włączonej klimatyzacji i 0V przy wyłączonej, zakładam że sterowanie jest ok. Przy włączony 14V i jakiś 25*C klima nie chłodziła, ale to było zaraz po powrocie do domu, silnik był gorący a wnętrze też dość nagrzane.
Przed chwilą testowałem przy niskiej temperaturze i ciepłym silniku. Silnik miał ok 50-60*C, środek skali. Temperatura otoczenia ok 15*C, temperatura powietrza na wylocie nawiewu oscylowała od ok 6 do 10 *C. Mierzyłem gołą sondą K. Ciekawi mnie ta oscylacja, bo temperatura skakała w górę i w dół, silnik pracował z jednostajnymi obrotami. Może to jednak poślizg na sprzęgle?
Czy sprawdzanie próżnią wymaga jakiś specjalnych operacji? Mój magik ma maszynę z przyciskami start i stop, po późniejszych rozmowach wnioskuję że nie jest jeszcze dobrze obeznany z tą techniką. Gościu taką zaletę że jest 3 minuty od mojej pracy.
Czy można jakoś sprawdzić ilość czynnika bez całkowitego opróżnienia i nabicia, chyba cały proces trwa ze 20-30minut? Np mierząc ciśnienie? Czy obecność kontrastu niczym nie szkodzi? Chciałbym nabić i pojeździć dłuższy czas, może później się okaże. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-05-2011, 15:14 Re: Klima jak jest ciepło nie chłodzi.
|
|
|
elektryk napisał/a: | Witam
Mam następujący objaw, jak jest chłodno i jest zimny silnik klimatyzacja działa idealnie, po jakimś czasie przestaje działać, mam wrażenie że to zależy od temperatury silnika. Byłem dzisiaj u jednego magika, sprawdził szczelność i dobił z 380g do 560g czynnika chłodzącego, przez jakiś czas jak samochód ostygł chłodziło idealnie, po 30 min jak dojechałem do domu dmuchało już tylko ciepłym powietrzem.
Jakieś wskazówki gdzie szukać przyczyny? |
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40215
Właśnie wróciłem z serwisu klimy , padnięta cewka elektromagnesu |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 13-05-2011, 13:09 Re: Klima jak jest ciepło nie chłodzi.
|
|
|
BUBU napisał/a: | Właśnie wróciłem z serwisu klimy , padnięta cewka elektromagnesu | U mnie cewka i bezpiecznik termiczny na kompresorze sprawne.
Jak klima przestaje działać to kontrolka włączenia klimy nie miga a nawiew nie zmienia się z wewnętrznego na zewnętrzny. |
|
|
|
 |
tom17
Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 115 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 14-05-2011, 22:38
|
|
|
musisz sprawdzić jakie masz ciśnienia podczas pracy klimy (głównie jak przestaje chłodzić) - to jest podstawa. być może masz coś z czujnikiem układu chłodzenia. klima przestaje działać jeżeli silnik ma za wysoką temp. aby zapobiec jego przegraniu (omywania ciepłym powietrzem skraplacza chłodnicy)
elektryk napisał/a: | Czy sprawdzanie próżnią wymaga jakiś specjalnych operacji? Mój magik ma maszynę z przyciskami start i stop, po późniejszych rozmowach wnioskuję że nie jest jeszcze dobrze obeznany z tą techniką. Gościu taką zaletę że jest 3 minuty od mojej pracy.
Czy można jakoś sprawdzić ilość czynnika bez całkowitego opróżnienia i nabicia, chyba cały proces trwa ze 20-30minut? Np mierząc ciśnienie? Czy obecność kontrastu niczym nie szkodzi? Chciałbym nabić i pojeździć dłuższy czas, może później się okaże. |
ilość czynnika możesz sprawdzić na podstawie ciśnień podczas pracy układu (w odniesieniu do tem otoczenia).
dodawanie kontrastu jest normalnym zabiegiem podczas serwisu klimy więc nie zaszkodzi.
szczelność można jeszcze sprawdzić azotem |
|
|
|
 |
BuziSylwek
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 2WD 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 5 Skąd: Piła
|
Wysłany: 28-06-2011, 22:33
|
|
|
Ja mam podobnie, ale u mnie na początku włączała się i za chwilę wyłączała. Po jakimś czasie mrugała kontrolka klimatyzacji i włączał się obieg zamknięty. Szczelność klimatyzacji u gościa z maszyną stwierdzona OK. Wymieniono czynnik. Mechanik stwierdził uszkodzenie kompresora i powiedział, że do regeneracji, bo na wejściu jest 14V, a kompresor się nie załącza.
Będąc niedowiarkiem zacząłęm sam szukać przyczyn. Pomierzyłem czujniki temperatur i były OK. Ciśnienie na czujniku zbyt niskie (co mnie zastanawiało). Przerwa na sprzęgle sprężarki ok. 1.25 mm. Zmniejszyłem przerwę do 0.3 mm usuwając całkowicie podkładkę.
Teraz klima już się załącza na kilka sekund i się wyłącza. Nie miga kontrolka. Sygnała na sprężarkę raz jest 14V, a raz 0V. Zacząłęm szukać wycieku. I na szczęście poprzedni czynnik zawierał barwnik, a ja posiadam lampoę UV. Od góry silnika nie widać wycieków. Zdjąłem osłonę spod spodu pod sprężąrką i widzę, że sprężarka świeci w ciemnościach przy mocowaniach przewodów. Spojrzałem znowu na przewody od góry i okazało się, że jest mikro wyciek na złączu metalowo-gumowym. Więc myslę, że znalazłem przyczynę wycieku. Jak zmienie przewód to się okaże. Na chwilę obecną zastanawiam się gdzie go kupić w korzystnej cenie:) |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-06-2011, 18:19
|
|
|
BuziSylwek napisał/a: | Teraz klima już się załącza na kilka sekund i się wyłącza. Nie miga kontrolka. Sygnała na sprężarkę raz jest 14V, a raz 0V. | To jest normalny objaw podczas działania klimy, do tego powinien się jednocześnie załączać wentylator a na wolnych obrotach, obroty powinny się trochę podnosić.
BuziSylwek napisał/a: | Jak zmienie przewód to się okaże. Na chwilę obecną zastanawiam się gdzie go kupić w korzystnej cenie:) | A może da radę naprawić u specjalistów od klimy, zwłaszcza że wiąże się to z kolejnym spuszczeniem i napełnieniem instalacji. Z tej przyczyny nie lubię nigdy grzebać przy klimie, bo naprawić można samemu wiele rzeczy za grosze, ale później trzeba napełniać, a to kosztuje. Jak im pokarzesz co mają zrobić to z reguły zamyka temat dywagacji co mogło się popsuć, a może napełnianie będzie w cenie usługi naprawy. |
|
|
|
 |
emil0604
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 35 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 28-08-2011, 18:35 Re: Klima jak jest ciepło nie chłodzi.
|
|
|
BUBU napisał/a: |
Właśnie wróciłem z serwisu klimy , padnięta cewka elektromagnesu |
Tak dokładnie i u mnie to samo, po szybkim dochodzeniu. Czy udało sie może znaleść jakieś inne rozwiązanie poza kupieniem nowej w ASO lub kompresora ze sprawną cewka na allegro? |
|
|
|
 |
Daniel_Sz
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 48 Skąd: Piła
|
Wysłany: 29-08-2011, 10:03
|
|
|
Czy orientuje się ktoś, czy sprężarka do outlandera pasuje od lancera z tych samych lat produkcji. Wyglądają identycznie, natomiast różnica w cenie kolosalna. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-08-2011, 01:01
|
|
|
Daniel_Sz napisał/a: | Czy orientuje się ktoś, czy sprężarka do outlandera pasuje od lancera z tych samych lat produkcji. Wyglądają identycznie, natomiast różnica w cenie kolosalna. | Do CU2W z 2003 pasuje katalogowo (fabrycznie te same numery części) od CS9W i od kilku wariantów CT9A. |
|
|
|
 |
Daniel_Sz
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 48 Skąd: Piła
|
Wysłany: 30-08-2011, 22:02
|
|
|
A od CS3W też pasuje? - wygląda tak samo. Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-08-2011, 23:06
|
|
|
Daniel_Sz napisał/a: | A od CS3W też pasuje? - wygląda tak samo. | Według Mitsu to inny numer części, nie wiem czy będzie pasować. Być może różnica jest w kółku napędowym albo wydajności samego kompresora. |
|
|
|
 |
Duńczyk
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 12 Skąd: ?????
|
Wysłany: 15-09-2011, 23:32
|
|
|
Mam wrażenie że problem zszedł na nie właściwy tor. Ja również mam układ klimatyzacji napełniony, brak nieszczelności. Latem nie narzekałem na jego działanie. Natomiast teraz we wrześniu miałem sytuację "zawieszenia" klimatyzacji. Jechałem ok. 15 min. w korku. Klima włączona. Nagle poczułem ciepło ("parno") w kabinie. Temperatura silnika OK. Okazało się, że lampka klimatyzacji cyklicznie miga. Włączanie i wyłączanie przyciskiem nic nie pomagało. Dopiero jak skończył się korek i zacząłem jechać wszystko wróciło do normy. Natomiast od ponad dwóch lat obserwuję, że ustawieniu pokrętła "zimno-ciepło" w pozycji "zimno", oczywiście bez klimy, z nawiewów wydobywa się delikatnie ciepłe powietrze. Wydaje mi się, że probelm tkwi w kokpicie. Może tam są jakieś czujniki ? Może nie prawidłowo działa sterowanie nawiewami powietrza ? Prosiłbym o komentarz kogoś kto ma wiedzę i doświadczenie w tym zagadnieniu w przypadku Outlanera I. Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 16-09-2011, 00:05
|
|
|
Duńczyk napisał/a: | Okazało się, że lampka klimatyzacji cyklicznie miga. | Jeśli miga to znaczy że komputer sterujący klimatyzacją wykrył usterkę, bez dokładniejszego odczytu błędu to można zgadywać. Klimę można chyba diagnozować tylko przy pomocy MUT.
W kokpicie jest czujnik temperatury powietrza z taką metrową rurą podobną do peszla i czujnik nasłonecznienia, taki błyszczący prostokącik przy wywiewie. Oprócz tego jest przynajmniej jeden czujnik położenia mieszacza powietrza. Poza tym sterownik klimy dodatkowo wykorzystuje przynajmniej czujnik temperatury zewnętrznej (ma dedykowany, w samochodzie jest też drugi podłączony do ECU silnika). Oprócz tego komputer klimy sprawdza przynajmniej obwód zasilania sprzęgła. |
|
|
|
 |
|